اخبار داغ

در مصاحبه تفصیلی با کارشناس مسائل سیاسی عنوان شد؛

شورای نگهبان، مظهر قانونمندی بر اساس منفعت نظام و انقلاب

شورای نگهبان، مظهر قانونمندی بر اساس منفعت نظام و انقلاب
شورای نگهبان که در جمهوری اسلامی ایران مظهر قانونمندی بر اساس مصلحت و منفعت نظام و انقلاب است، در این عرصه نیز با جسارت مثال زدنی، ثابت کرد که هرگز تحت تاثیر عناوین و فشارهای جناح‌های مختلف قرار نمی‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، بیش از چهار دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و در طول این سالها مردم به طرق مختلف حمایت قاطع و مثال زدنی خود را از انقلاب و آرمانها و ارزشهای والای آن نشان داده‌اند. برای به ثمر نشستن این انقلاب خون دلها خوردند و در طول سالهای دفاع مقدس با از خود

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

 گذشتگی و ایثار جان و انفاق مال خویش ، آن را از آسیب و گزند دشمنان دور نگه داشتند. این ملت همواره اصل پیروی از ولایت فقیه را سرلوحه‌ی اعمال خود قرار داده و تا به امروز نیز بر عهد خود با امام راحل (ره) و راه پر برکتش استوار بوده اند و در دوران فعلی هم چنان کوهی محکم و استوار ضمن تجدید میثاق با خمینی کبیر، جانشین برحقش را همچون شمعی فروزان در بر گرفته‌اند تا هرگز راه هدایت و نجات را گم نکنند و در این راه و برای لبیک به آرمانهای انقلاب و رهبر عزیز همواره در صحنه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی حضوری فعال و پر صلابت داشته‌اند.

,

انتخابات از جمله مهم‌ترین و تاثیر گذارترینِ این صحنه‌هاست. جایی که ملت قهرمان  ضمت تعیین سرنوشت،  برای آینده‌ی ایران اسلامی نیز خط مشی مشخص می کند.

,

خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت شرعی آن بر اصل مردم سالاری بر پایه‌ی احکام الهی استوار می‌باشد و همین نکته راه راست را بدون هیچ شائبه و تردیدی مشخص نموده است. از این رو، مردم در انتخابات با اندک تحقیق و تفحص و استناد به بیانات مقام معظم رهبری، به راحتی می‌توانند مسئولین خود را انتخاب نموده و اداره‌ی کشور را به آنها بسپارند.

,

حال و هوای این روزهای ایران اسلامی بسیار انتخاباتی شده و بازار بحثهای سیاسی و انتخاباتی به شدت داغ است و داغ تر از آن، مبحث بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است. جایی که انتظار می‌رفت تا با حضور کاندیداهای مختلف از جناحهای متفاوت، شاهد رقابتی تنگاتنگ و بسیار حساس باشیم. چیزی که تا حد زیادی محقق نشد و افراد تایید شده، اکثراً فارغ از حزبها و جنجالهای سیاسی هستند.

,

این مسئله در اذهان و افکار عمومی بازتاب گستره‌ای داشت. عدم احراز صلاحیت چهره‌های سرشناس و رجال سیاسی که بعضاً دارای سابقه‌ی درخشان و خدمات شایسته هستند، شورای نگهبان را با چالشی ویژه روبرو کرده است.

,

اما عقل سلیم در این میان حکم به قانون مداری می‌دهد و با قدری تامل و دقت می‌توان به صلابت و قاطعیت شورای نگهبان ایمان آورد. شورای نگهبان به عنوان پیشگام قانونمندی و نبض تپنده‌ی حیات سیاسی کشور، با این تایید و عدم تاییدها ثابت کرد که هیج جناح و حزبی قادر به رسوخ در قانون و یا قانون گریزی نیست، ثابت کرد که اسم‌ها و عناوین هیچ ارجحیتی بر مصلحت نظام ندارند و هرگز صلاح ملت و ارزشهای الهی اسلام و انقلاب فدای رابطه‌ها و جناح گرایی‌ها نخواهد شد.

,

در ادامه "علی اسماعیلی"، کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه تفصیلی با ایلام بیدار به بیان عملکرد تحسین برانگیز شورای نگهبان در احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی پرداخته است که با هم در زیر می خوانیم.

, در ادامه "علی اسماعیلی"، کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه تفصیلی با ایلام بیدار به بیان عملکرد تحسین برانگیز شورای نگهبان در احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی پرداخته است که با هم در زیر می خوانیم.,

آیا اعلام لیست نامزدهای تایید صلاحیت شده ، تاثیری بر عدم مشارکت حداکثری مردم نخواهد گذاشت؟

, آیا اعلام لیست نامزدهای تایید صلاحیت شده ، تاثیری بر عدم مشارکت حداکثری مردم نخواهد گذاشت؟, آیا اعلام لیست نامزدهای تایید صلاحیت شده ، تاثیری بر عدم مشارکت حداکثری مردم نخواهد گذاشت؟,

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر! مردم ایران بارها و بارها ثابت کرده‌اند که هرگز از حمایت نظام و ولایت فقیه دست بر نداشته‌اند و این بار نیز قطعاً به دعوت مقتدایشان مینی بر شرکت در انتخابات لبیک خواهند گفت.

,

رهیر معظم انقلاب در بیانات اخیرشان در خصوص انتخابات پیش رو از ملت شریف ایران خواسته‌اند تا فارغ از جنجالهای رسانه‌ای و تفرقه افکنی بیگانگان، صرفاً دلسوز انقلاب باشند و با شرکت در انتخابات دلسوزی خود را اثبات کنند. ایشان همچنین تاکید داشتند  افرادی که دم از شرکت نکردن در انتخابات می‌زنند ، دلسوز انقلاب نیستند.

,

طبق این فرمایشات، مسیر و تکلیف همه روشن است و می‌بایست با بررسی کاندیداهای احراز صلاحیت شده و با نهایت دقت، اصلح ترین را برگزینند و انشاالله آینده‌ی روشن‌تر و بهتر را برای ایران سربلند رقم بزنند.

,

عدم احراز صلاحیت برخی چهره‌ای سرشناس و انقلابی چیست؟

, عدم احراز صلاحیت برخی چهره‌ای سرشناس و انقلابی چیست؟, عدم احراز صلاحیت برخی چهره‌ای سرشناس و انقلابی چیست؟,

این نکته که برخی افراد برجسته نتوانستند مجوز کاندید شدن را از شورای نگهبان دریافت کنند به هیج وجه نشانه‌ای از ناکارآمدی و عدم تایید سوابق و فعالیتهای سیاسی این افراد نیست. بلکه مطلوب این است که بیان شود از بین بهترین‌ها، با دقت و وسواس فراوان و سختی بسیار، برجسته‌ترین و توانمندترینها تایید شده‌اند تا انتخاب برای مردم قدری راحت‌تر و قاطع‌تر باشد.

,

پس می‌توان نتیجه گرفت که رد صلاحیت شدگان، صرفاً از نظر داشتن برخی قابلیت‌ها و تواناییها، توانمند شناخته نشده‌اند نه صلاحیت‌های اخلاقی و رفتاری.

,

بازتاب تصمیم شورای نگهبان در احراز صلاحیتها چگونه خواهد بود؟

, بازتاب تصمیم شورای نگهبان در احراز صلاحیتها چگونه خواهد بود؟, بازتاب تصمیم شورای نگهبان در احراز صلاحیتها چگونه خواهد بود؟,

شورای نگهبان که در جمهوری اسلامی ایران مظهر قانونمندی بر اساس مصلحت و منفعت نظام و انقلاب است، در این عرصه نیز با جرات و جسارت مثال زدنی، مطابق با قانون اساسی کشور تصمیم گیری نموده و ثابت کرد که هرگز تحت تاثیر عناوین و فشارهای جناح‌های مختلف قرار نمی‌گیرد. این شورا مسائل جناحی و گروهی را نادیده گرفته و تصمیمی بر پایه‌ی آنها نگرفته‌است بلکه صرفاً رفتار و کردار و تواتمندیهای افراد را مورد بررسی قرار داده و در نهایت هم ضمن تاکید بر شاخصه‌های اصلی خدمت به ملت، برترین افراد را از نظر کار‌آمدی به مردم معرفی نموده است. این یعنی اینکه آینده روشن نظام جمهوری اسلامی و آسایش و آرامش ملت شریف ایران در راس تصمیمات این شورا قرار دارد و این شورا در خصوص این ارزشها با هیچ شخص یا جناحی تعامل غیر قانونی و نامشروع نخواهد داشت.

,

ثمره‌ی این تصمیم جسورانه‌ی شورای نگهبان چه خواهد بود؟

, ثمره‌ی این تصمیم جسورانه‌ی شورای نگهبان چه خواهد بود؟, ثمره‌ی این تصمیم جسورانه‌ی شورای نگهبان چه خواهد بود؟,

شورای نگهبان به عنوان حامی شماره یک مصلحت نظام در طول دوران انقلاب همواره در عرصه‌های سخت و حساس بهترین واکنش و عملکرد را داشته و به طور حتم این‌بار نیز اینگونه خواهد بود.

,

اینکه شورای نگهبان با قاطعیت مثال زدنی ریسک پیامدهای منفی احتمالی این عدم تاییدها را پذیرفته است، به خوبی نشان می‌دهد که این شورا نه تنها قانون ‌مداری بر پایه‌ی مصالح مردم، کشور و نظام را هرگز تحت الشعاع هیچ فشار داخلی و خارجی نخواهد داد بلکه مطابق و در چارچوب قانون فقط و فقط  صلاح و مصلحت انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و سربلندی و عزت ملت ایران را در نظر گرفته است. تصمیمی که شاید فعلا نتایج مثبت آن آشکار نیست، ولی به طور حتم در روزهای پس از انتخابات و سالهای آینده اثرات مثبت و تاثیر گذار آن بر همگان نمایان خواهد شد و آن روز روزی خواهد بود که دوست و دشمن به نظر قاطع و ارزشمند شورای نگهبان زبان تحسین خواهند گشود.

,

و در پایان سخنی کوتاه با ملت بزرگ ایران:

, و در پایان سخنی کوتاه با ملت بزرگ ایران:, و در پایان سخنی کوتاه با ملت بزرگ ایران:,

ما ایرانیان همیشه مرد روزهای سخت بوده و هستیم. همواره به پای اعتقاداتمان ایستادگی کرده‌ایم و در برابر هر توطئه و تزویری سربلند بیرون آمده‌ایم.

,

این بار نیز که انتخاباتی حساس و سرنوشت ساز در پیش داریم و شرایط نیز قدری متفاوت شده است، لازم است تا با هوشیاری و بیداری، راه جولان منفعت طلبان و آشوبگران را مسدود نماییم و با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری، ضمن احترام و حمایت از رای شورای نگهبان، با شرکت در پای صندوقهای رای و برگزیدن فردی شایسته برای تصدی ریاست جمهوری، ما نیز وظیفه خود را در راه حفظ و صیانت از آرمانها و ارزشهای نظام و دولت و ملت انجام داده تا انشاالله ایران سربلند و سرافراز را سربلندتر و پر افتخار تر از هر زمان دیگری به دنیا نشان دهیم.‌

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه