اخبار داغ

صرف فعل «خواستن» با پشتکار؛

وقتی همت‌ زنانه گُل می‌کند/ کارآفرینی نیازمند حمایت است

وقتی همت‌ زنانه گُل می‌کند/ کارآفرینی نیازمند حمایت است
فرشته رحمانی زاده بانوی کارآفرین آرادانی که ۱۲ سال پیش با سرمایه ای اندک فعالیتش را با راه اندازی گلخانه ای شروع کرد و اکنون با قدرت در حال تولید قارچ بوده و می خواهد سالن جدید خود را راه اندازی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، توجه به تولیدات داخلی، استفاده از نیروی کار و سرمایه داخلی، اتکا بر اقتصاد «دانایی‌محور»، توجه خاص به تولید کالاهای اساسی و محصولات زیربنایی، مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی‌اند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این روزها واژه ی کارآفرینی زیاد به گوش مان می خورد و افراد بسیاری در استان سمنان در این زمینه نقش آفرینی کرده و مشغول به فعالیت هستند. از آنجایی که توجه به تولید داخلی در بیانات مقام معظم رهبری بارها مورد تأکید قرار گرفته است، به این منظور به سراغ خانم فرشته رحمان زاده ، بانوی کار آفرین شهرستان آرادان رفتیم.

,

فرشته رحمانی زاده بانوی کارآفرینی که  12 سال است با کاشت قارچ توانسته درعرصه اقتصاد مقاومتی  قدم بردارد. بانویی که  به‌جای دست روی دست گذاشتن و منتظر ماندن خود کارآفرینی کرده و پا به عرصه تولید گذاشته است.

,

فرشته رحمانی زاده کارآفرین بخش تولید قارچ دکمه ای در گفتگو با خبرنگار مرآت  با اشاره به اینکه با سرمایه ای اولیه در این راه قدم برداشتیم، گفت: از سال 88 در روستای هشت آباد شهرستان آرادان با راه اندازی گلخانه پروش قارچ دکمه ای فعالیت خود را آغاز کردیم.

,

این بانوی کارآفرین در خصوص حمایت های ارگان ها، اظهار کرد: بخشی از سرمایه را با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) و بسیج روستا و ادارات مختلف دریافت کردیم تا بتوانیم این کار را ادامه بدهیم.

,

وی با اشاره به اینکه برای 5 نفر به صورت دائم اشتغال زایی کرده است، بیان کرد: از آنجایی که کار در فصل مختلف کم وزیاد می شود، 5 نفر به صورت دائم در گلخانه مشغول به فعالیت هستند و به صورت غیر مستقیم خیلی از افراد در بحث فروش با ما در ارتباط هستند برای مثال برای تخلیه کمپوست ها برای برداشت و مسائل مختلف که به صورت روز مزد در کنار ما مشغول به فعالیت هستند.

,

رحمانی زاده هدف از ایجاد این اشتغال را کمک به اقتصاد خانواده دانست و افزود:  از آنجاییکه وضعیت معیشت دچار آسیب های فراوانی است با ایجاد این اشتغال هم برای خود وهم برای چند نفر دیگر این اشتغال را ایجاد کردیم که هم به معیشت خود وخانواده های خود وهم به تولید محصولات کشورمان کمک کرده باشیم.

,

این کار آفرین نمونه روستایی با اشاره به میزان تولیدات خود بیان کرد: در هر دوره از کاشت این محصول که 40 روز به طول می انجامد 1تن محصول برداشت می کنیم.

,

وی با اشاره به فصلی بودن این کار به دلیل گرمای شهرستان آرادان خاطر نشان کرد: ما در طول سال تقریبا 3 ماه را به دلیل گرمای شهرستان آرادان نمی توانیم کاشت انجام دهیم و در این زمان ما از کار دست بر نمی داریم و از این فضا برای خشک کردن سبزیجات استفاده می کنیم.

,

رحمانی زاده با اشاره به چاش ها و مشکلات این حرفه یاد آور شد: یکی از بزرگ ترین مشکلات واسطه ها و دلالان هستند که از کشاورز و تولید کننده محصولات را با کم ترین قیمت خریداری می کنند و به بیشترین قیمت دست مصرف کننده می رسانند در صورتی که ما خودمان می توانیم محصول را به صورت مستقیم به بازار عرضه کنیم.

,

این بانوی کار آفرین با اشاره به بی توجهی به تولید کنندگان کوچک عنوان کرد: در بحث کمپوست ها اولا که در استان سمنان کمپوست سازی وجود ندارد به اجبار باید از تهران و قزوین خریداری کنیم که در اینجا هم بهترین نوع محصولات برای تولید کنندگان بزرگ است و ما از بی کیفیت ترین ها برخوردار خواهیم شد.

,

رحمانی زاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک سالن جدیدی را ایجاد کرده ام که اگر مانع زدایی های لازم صورت بگیرد وحمایت شوم می توانم افرادی بیشتری را به صورت ثابت مشغول به کار نمایم.

,

وی  از مسئولین استان در خواست حمایت کرد و یاد آور شد: ما تولید کننده خوب زیاد در کشور داریم ولی حمایت های لازم از این افراد صورت نمی گیرد اگر مسئولین از تولید کننده حمایت کنند دیگر نیازی به واردات محصولات نداریم و تمامی افرادی که نیاز به اشتغال دارند دیگر بیکار نخواهند ماند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه