اخبار داغ

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی مطرح کرد

تخصیص بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای زورخانه بین المللی خراسان‌جنوبی

تخصیص بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای زورخانه بین المللی خراسان‌جنوبی
شکری با بیان این‌که حدود 6 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت زورخانه بین المللی خراسان‌جنوبی پیش‌بینی شده، گفت: طی ماه گذشته یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای این زورخانه به حساب اداره کل ورزش و جوانان استان واریز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هومر شکری رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، به مناسبت 17 شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، اظهار کرد: این نامگذاری به دلیل سالروز نبرد تاریخی امام علی (ع) با عمروبن عبدود جنگ‌آور نامدار عرب در 17 شوال سال پنجم هجری است و چند سالی می‌شود در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،,

وی افزود: تفاوت عمده ورزش ایران با دیگر تمدن های باستانی در وجود فرهنگ پهلوانی، اخلاق و مرام ورزشی بوده است. 

,

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی بیان کرد: بیش از صدها سال و در تاریخ بین 700 تا چهار هزار سال این پیشینه آمده و بعد از ورود اسلام به ایران زمین جایگاه زورخانه‌ها به لحاظ فرهنگی زنده و احیا شده است.

,

شکری عنوان کرد: آیین فتوت، جوانمردی، افتادگی و برادری باعث رواج بیشتر ورزش باستانی شده است. گذشت و جوانمردی با وجود توانمندی نماد آن چیزی است که در هسته ورزش پهلوانی وجود دارد و پهلوانان به آن افتخار می‌کنند.

,

وی در مورد اهمیت رواج فرهنگ پهلوانی، اظهار کرد: اهمیت ترویج فرهنگ پهلوانی به دلیل ساختاری است که باعث رشد و ایجاد شخصیت و اَبر انسان‌هایی مانند مولا علی (ع) می‌شود که به عنوان پیشوا و الگو می‌توانند زمینه‌ساز انسان سازی و کادرسازی برای حوزه جامعه بشری شوند.

,

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی بیان کرد: اما متاسفانه با گستردگی و چتر رسانه‌های غربی بر سر افکار عمومی دنیا، شخصیت های کارتنی، خیالی و پوشالی غربی به عنوان نماد الگوی فرزندان سرزمین ما و دنیا به جای شخصیت‌های حقیقی ترویج شده‌اند.

,

شکری عنوان کرد: در ادوار گذشته پهلوانان موضوع پاسداری از زندگی خانوادگی، ملی و قومی مردم شهر خود را در مقابل دست اندازی بیگانگان در برنامه کاری داشته و از محله، شهر و سرزمین خود به خوبی دفاع می‌کردند.

,

وی افزود: ادب، خرد، راستگویی، خوش خلقی، فروتنی، مرام و منش پهلوانی در دین و فرهنگ ما ستوده شده و از ویژگی‌های پهلوانی است.

,

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از مهرماه سال گذشته که به عنوان رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی معرفی شدم چند ماه بعد به دلیل شدت شیوع کرونا اکثر زورخانه‌های استان تعطیل شد و اجازه فعالیت نداشتند.

,

شکری خاطرنشان کرد: اخیرا مجوز فعالیت اعضای تیم ملی و تیم قهرمانی صادر شده است. 

,

راهیابی 7 ورزشکار خراسان‌جنوبی به مسابقات کشوری

, راهیابی 7 ورزشکار خراسان‌جنوبی به مسابقات کشوری, راهیابی 7 ورزشکار خراسان‌جنوبی به مسابقات کشوری,

وی اظهار کرد: علی‌رغم تعطیلی زورخانه‌ها اما فعالیت در فضای مجازی ادامه داشته است و حدود هفت نفر از نوجوانان و جوانان ما به مسابقات کشوری راه پیدا کردند.

,

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی بیان کرد: طی این مدت که فعالیت‌های زورخانه‌های استان تعطیل بود، بیشتر پیگیر زیرساخت‌های ورزش پهلوانی بودیم و در این راستا با شوراهای اسلامی، شهرداران، مدیران، معاونان استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مسئولان دست اندرکار دیدارهای مختلفی انجام شده است.

,

شکری اظهار کرد: در نیمه دوم سال گذشته حدود 8 هزار متر مربع زمین در منطقه محروم شمال شهر از اداره کل ورزش و جوانان پیگیری و کلنگ احداث زورخانه بین المللی مرکز استان به زمین زده شد و آرزوی دیرینه ورزشکاران پهلوانی و هئیت زورخانه‌ای استان در حال تحقق است.

,

وی خاطرنشان کرد: حدود 6 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این زورخانه پیش‌بینی شده که توافقنامه آن با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی مبادله شده است.

,

تخصیص یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای زورخانه بین المللی

, تخصیص یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای زورخانه بین المللی, تخصیص یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای زورخانه بین المللی,

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی گفت: طی ماه گذشته یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای این زورخانه به حساب اداره کل ورزش و جوانان استان واریز، مناقصه ساخت زورخانه برگزار و پیمانکار انتخاب شده است و ان‌شاءالله طی چند روز آینده تجهیز کارگاه انجام و تا سه ماه آینده شاهد اجرای فنداسیون و مرحله سقف خواهیم بود.

,

شکری از برگزاری دوره بازآموزی مربیان و مدرسان به صورت مجازی خبر داد و افزود: مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار شده است.

,

وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود 15 ماه است که زورخانه‌های استان تعطیل بوده و امروز مسابقات زندان‌ها را در حال برگزاری داریم. 

,

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی گفت: توزیع بسته‌های معیشتی در قالب مجمع خیران پهلوانی، دیدار و عیادت از پیشکسوتان، دیدار با خانواده‌های شهدا، افتتاح دفتر جدید هیئت پهلوانی، افتتاح دفتر کانون خادمیاران رضوی در دفتر هیئت پهلوانی از جمله برنامه‌های انجام شده است.

,

شکری به بازدید از شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: پیگیر ساخت زورخانه در شهرستان‌ها بودیم و مصوبات شورای اسلامی را داشته است.

,

وی از اجرای طرح هر خانه یک زورخانه خبر داد و بیان کرد: طرح موفق اهدای خون و پلاسما از دیگر برنامه‌های هئیت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی بوده است.

,

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی گفت: به منظور دستگیری از محرومان برگزاری جشن گلریزان در بیرجند، قاین، حاجی آباد و سایر نقاط استان برگزار شده و کمک‌ها به دست محرومان رسیده است.

,

شکری به افتتاح زورخانه خیبر طبس با سه میلیارد تومان اعتبار از طرف بخش خصوصی اشاره کرد.

,

وجود 24 زورخانه در خراسان‌جنوبی

, وجود 24 زورخانه در خراسان‌جنوبی, وجود 24 زورخانه در خراسان‌جنوبی,

وی در بحث مشکلات مربوط به هیئت ورزش زورخانه‌ای، اظهار کرد: از 31 شهر خراسان‌جنوبی حدود 8 شهر زورخانه دارد و تعداد زورخانه‌های استان 24 مورد است که نیاز است زیرساخت‌ها در تمام شهرها فراهم شود.

,

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی گفت: در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به حمایت حدود 18 دستگاه در امر توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اشاره شده اما متاسفانه خیلی از دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند. 

,

شکری بیان کرد: در شهرهای زیر 100 هزار نفر باید توسط شهرداری‌ها زورخانه ساخته شود. در روستاهای پر جمعیت نیز برای هر چند روستا به مرکزیت یک روستا باید با همکاری دهیاری‌ها و بخشداری‌ها زورخانه ساخته شود که این مسئله نیز در مصوبات شورای انقلاب فرهنگی آمده است.

,

وی خاطرنشان کرد: همیشه مشکلات داخلی در تمام هئیت‌های ورزشی وجود دارد که ان‌شاءالله با وفاق و همدلی این مشکلات برطرف خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه