اخبار داغ

مردانی در گفت‌و‌گو با دانا؛

سفرهای خرداد، مقدمه ای بر آغاز موج پنجم کرونا/ ناقضان پروتکل ها؛ مقصران تداوم بیماری

سفرهای خرداد، مقدمه ای بر آغاز موج پنجم کرونا/ ناقضان پروتکل ها؛ مقصران تداوم بیماری
عضو کمیته کشوری ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه مسافرت مهمترین فاکتور تشدید کروناست، گفت: پیک چهارم کرونا بخاطر سفرهای نوروزی ایجاد شد و رکورد جانباختگان کشور را به بالاترین حد ممکن رساند، بنابراین سفرهای خرداد بی‌تردید مقدمه آغاز موج پنجم کرونا و خطرناک‌ترین پیک خواهد بود.
[

دکتر مسعود مردانی؛ عضو کمیته کشوری ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در رابطه با موضوع سفر در شرایط کرونا به رغم هشدارهای مکرر رسانه ها و متخصصان علوم پزشکی در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما هر بار در تقویم چند روز تعطیلی مشاهده می کنیم ترس و استرس وجود ما و سایر کادر درمان کشور را فرا می‌گیرد که مبادا مردم دوباره بی توجه به هشدارها با انجام مسافرت مجددا مقدمات تشدید بیماری و رقم خوردن پیک جدیدی از کرونا را رقم بزنند.

, دکتر مسعود مردانی؛ عضو کمیته کشوری ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , دکتر مسعود مردانی, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفر در شرایط کرونا,

 

,

مسافرت مهمترین فاکتور تشدید بیماری و شروع هر پیک

, مسافرت مهمترین فاکتور تشدید بیماری و شروع هر پیک, مسافرت مهمترین فاکتور تشدید بیماری و شروع هر پیک,

وی در ادامه عنوان کرد: مردم فکر می‌کنند که توصیه های ما که مانع از سفر آنها می‌شود، باری به هر جهت است. اما چرا ما باید از تفریح و تفرج مردم ممانعت کنیم؟ اگر مردم 15 ماه گذشته را به دقت مرور کنند، خودشان معضل سفر و مسافرت ها را به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای تشدید کننده بیماری کشف خواهند کرد.

,

 

,

تبعات هر سفر پس از یکی دو هفته نمود پیدا کرد

, تبعات هر سفر پس از یکی دو هفته نمود پیدا کرد , تبعات هر سفر پس از یکی دو هفته نمود پیدا کرد ,

 

,

سفر نوروزی 1400

, ,

 

,

مردانی خاطر نشان کرد: هر بار که مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا به مردم توصیه کردند که از مسافرت ها چشم پوشی کنند و مردم بر خلاف توصیه ها به سفر رفتند، در طول یکی دو هفته بعد اثرات منفی آن سفرها به خودشان برگشت. ما از این اتفاق خوشحال نیستیم و متاثریم اما می خواهیم به مردم یادآوری کنیم که در مورد سفر با احساسات تصمیمی نگیرند.  

,

 

,

قصور مرگ روزانه مبتلایان به کرونا با ناقضان پروتکل‌هاست

, قصور مرگ روزانه مبتلایان به کرونا با ناقضان پروتکل‌هاست, قصور مرگ روزانه مبتلایان به کرونا با ناقضان پروتکل‌هاست,

 

,

, ,

 

,

فوق تخصص بیماری های عفونی در بخش دیگری از اظهاراتش متذکر شد: اگر مردم درست فکر کنند می بینند که مرگ یک عزیز در ازای یک سفر رفتن غیر منصفانه است. قصور این مرگ ها نه با کرونا است، نه با چین و نه با هیچ عامل دیگری؛ قصور و تقصیر این مرگ ها از آنهایی است که پروتکل ها را رعایت نمی کنند و بخاطر همین بی اهمیتی بیماری هنوز در کشور ما ادامه پیدا کرده است.

,

 

,

پیک چهارم بخاطر سفرهای نوروزی ایجاد شد

, پیک چهارم بخاطر سفرهای نوروزی ایجاد شد, پیک چهارم بخاطر سفرهای نوروزی ایجاد شد,

 وی با بیان اینکه ما تازه از فشار پیک چهارم بیماری کمی راحت شده ایم، اظهار داشت: همانطور که همه می دانند پیک چهارم بخاطر سفرهای نوروزی ایجاد شد و رکورد جانباختگان کشور را به بالاترین حد ممکن رساند؛ اما خدا را شکر در این دوره ویروس های جهش یافته خیلی مجال عرض اندام نداشتند، با اینهمه تعطیلات خرداد ماه یک نقطه عطف است که اگر مردم از سفر چشم پوشی کنند، میتوانیم تا حدی کمر بیماری را بشکنیم. و ویروس های جهش یافته را مهار و نابود کنیم و در صورتی که توجه نکنندزنجیره انتقال بیماری بسیار وسیع و مهار نشدنی خواهد شد.

,

 

,

سفرهای خرداد، مقدمه ای بر آغاز موج پنجم کرونا

, سفرهای خرداد، مقدمه ای بر آغاز موج پنجم کرونا, سفرهای خرداد، مقدمه ای بر آغاز موج پنجم کرونا,

مردانی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: سفر خرداد ماه امسال از این بابت اهمیت دارد که انواع ویروس هندی و افریقایی و ... در کشور یافت شده اند و مسافرت سبب جابجایی وتکثیر این ویروس های جهش یافته از یک نقطه به نقاط دیگر می شود و همین امر مقدمات موج پنجم بیماری و خطرناک ترین موج بیماری را رقم می زند.

,

 

,

چشم پوشی از سفر یک قدم ریشه کنی کرونا را نزدیکتر می‌کند

, چشم پوشی از سفر یک قدم ریشه کنی کرونا را نزدیکتر می‌کند, چشم پوشی از سفر یک قدم ریشه کنی کرونا را نزدیکتر می‌کند,

 

,

, ,

 

,

 وی عنوان کرد: با توجه به خستگی کادر درمان و تامین دارو و سایر فاکتورها، در صورت رخداد موج پنجم، مقابله با این موج برای ما بسیار مشکل خواهد بود؛ بنابر این من خواهش میکنم مردم از سفرهای غیر ضروری و حتی سفرهای ضروری که امکان به تعویق انداختن دارند، چشم پوشی کنند تا بتوانیم از خطر موج پنجم در امان بمانیم و یک قدم به ریشه کنی بیماری نزدیک تر شویم.
 

,
,

مردم بی توجه به آمار کرونا، همچنان پروتکل ها را رعایت کنند

, مردم بی توجه به آمار کرونا، همچنان پروتکل ها را رعایت کنند, مردم بی توجه به آمار کرونا، همچنان پروتکل ها را رعایت کنند,

عضو کمیته کشوری ستاد ملی مقابله با کرونادر خاتمه اظهاراتش متذکر شد: از مردم خواهش میکنم با ملاحظه آمار فوتی ها که خوشبختانه پایین تر می آید، رعایت پروتکل ها به ویژه استفاده از ماسک و الکل را دست کم نگیرند و کماکان پروتکل های را رعایت کنند؛ چون اولین سنگر مقابله با این بیماری استفاده از ماسک و الکل است.

,

 انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه