اخبار داغ

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان خبر داد؛

تولید بیش از ۲ هزار تخته فرش و گلیم به ارزش ۶۱ میلیارد تومان

تولید بیش از ۲ هزار تخته فرش و گلیم به ارزش ۶۱ میلیارد تومان
خواجه گفت: در سال گذشته مددجویان کرمانی ۲ هزار و ۳۱۲ تخته فرش و گلیم را با ارزش حدود ۶۱ میلیارد تومان روانه بازار فروش کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ غلامرضا خواجه معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه مددجویان کرمانی سالانه حدود 19 هزار مترمربع فرش و گلیم دست‌باف تولید می‌کنند، گفت: مددجویان کرمانی طی سال گذشته ۲۳۱۲ تخته فرش و گلیم به متراژ ۱۸ هزار و ۴۹۶ مترمربع تولید و روانهٔ بازار فروش کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ارزش این فرش‌های تولیدی را حدود 61 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون حدود پنج هزار بافنده تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند.

,

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان، تعداد دارهای فعال قالی مددجویان را هم‌اکنون ۴۳۷۲ دار بیان کرد و گفت: به‌منظور حمایت از قالی‌بافان تحت حمایت، تأمین مواد اولیه موردنیاز آن‌ها از طریق راهبر شغلی تهیه و فرش‌های تولیدی آن‌ها بدون واسطه توسط این نهاد به فروش می‌رسد.

,

خواجه عنوان کرد: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و موردنیاز بازار، تأمین مواد اولیهٔ مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان باقیمت بالاتر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافندهٔ تحت حمایت کند.

,

وی استعداد سنجی قالی‌بافان و مشاورهٔ شغلی آن‌ها به‌صورت چهره به چهره را از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالی‌بافی اعلام وخاطرنشان کرد: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحدهای مربوطه معرفی می‌شوند تا با تهیهٔ امکانات نقشه و مواد اولیهٔ موردنیاز توسط کمیته امداد، طرح راه‌اندازی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه