اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دولت سیزدهم باید به‌دنبال تعادل و توازن در سیاست خارجی باشد

دولت سیزدهم باید به‌دنبال تعادل و توازن در سیاست خارجی باشد
محمود عباس‌زاده مشکینی گفت: دولت سیزدهم باید در ایجاد ارتباط با کشورها نوعی توازن و تعادل ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز درباره اولویت‌های دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی اظهار کرد: اولویت دولت سیزدهم در سیاست خارجی باید برقراری و توسعه روابط با کشورهای مسلمان به خصوص کشورهای همسایه باشد و در مرحله بعد باید کشورهای مستقل و آزاد سراسر گیتی جزء اولویت‌های سیاست خارجی محسوب شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمود عباس‌زاده مشکینی, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

وی با ابراز تأسف از اینکه گراینگاه و تمرکز دولت یازدهم و دوازدهم گسترش روابط با کشورهای غربی بود، گفت: ما نمی‌گوییم که اصلاً نباید با کشورهای غربی ارتباط برقرار نشود. بالاخره باید با کشورهای غربی هم ارتباط برقرار کرد اما نباید فقط اولویت سیاست خارجی در غرب خلاصه شود؛ چون در کنار غرب، ارتباط با شرق، آفریقا، آمریکای لاتین، آسیای میانه، آسیای جنوب‌شرقی و ... مطرح است.

,

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید در ایجاد ارتباط با کشورها نوعی توازن و تعادل ایجاد شود، عنوان کرد: اگر همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد یک قطب جهانی بگذاریم، طبیعتاً ضرر خواهیم کرد و ممکن است در بزنگاه‌ها پشت ما را خالی کنند.

,

عباس‌زاده مشکینی یادآور شد: در صورتی می‌توان با کشورهای غربی روابط خوبی داشت که آن‌ها به‌دنبال یکجانبه‌گرایی و سیطره بر ایران نباشند، به عبارتی بازی بُرد - بُرد را در مقابل ایران دنبال کنند، اما اگر درصدد سلطه و یکجانبه‌گرایی باشند، هرگز نباید زیر بار تئوری‌های غرب‌گرایی رفت.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مسیری که دولت سیزدهم برای اصلاح سیاست خارجی باید طی کند را سخت و دشوار توصیف کرد و گفت: دولت یازدهم و دوازدهم آن‌چنان به سیاست خارجی آسیب رسانده که دولت آینده باید اصلاح اساسی در ساختار سیاست خارجی انجام دهد؛ زیرا در دولت حسن روحانی اصلاً توازنی در روابط بین‌الملل وجود نداشته و برقراری این توازن کاری دشوار است که با برنامه و منطق ممکن است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه