اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد؛

ایجاد پروژه‌های اشتغالزا؛ راهکاری برای رفع مشکلات معیشتی

ایجاد پروژه‌های اشتغالزا؛ راهکاری برای رفع مشکلات معیشتی
قلی‌پور گفت: یکی از راه‌های رفع مشکلات معیشتی در چهارمحال و بختیاری ایجاد پروژه‌هایی برای اشتغال پایدار است که می‌تواند پروژه‌هایی شبیه به پروژه پتروشیمی لردگان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قلی‌پور، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز بیان کرد: عمده مشکلات در استان چهارمحال و بختیاری مشکلات کشوری نیز است و این مشکلات می بایست احصا و به دلایل ایجاد مشکلات پرداخته شود.

وی افزود: در استان چهارمحال و بختیاری ابرپروژه‌هایی وجود دارد که به آنها پرداخته نشده، برنامه‌های ده ساله‌ای در حوزه انرژی های مرطبت با استان، برق، آب، گاز و نفت وجود دارد که می بایست در دولت جدید مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان مشکلات معیشتی و اقتصادی را در استان تا حدودی کاهش داد.

قلی‌پور اظهارکرد: یکی از راه های رفع مشکلات معیشتی در استان ایجاد پروژه‌هایی برای اشتغال پایدار است که میتواند پروژه هایی شبیه به پروژه پتروشیمی لردگان باشد، پروژه های زیادی پیگیری شده و زیر ساخت آنها هم وجود دارد همچنین مصوبه این پروژه‌ها هم صادر شده است و هزینه‌هایی هم برای این پروژه ها در نظر گرفته شده اما متاسفانه تمامی آنها با دستور دولت مبنی بر تحریم و ... کنار گذاشته شده است که می بایست در راستای احیای آنها تلاش کرد.

وی افزود: پروژه‌ای که تاکنون بارها مورد بررسی قرار گرفته پروژه انتقال آب استان است که می بایست بررسی گردد در استان در خصوص حوزه کشاورزی، صنایع تولیدی، دامپروری، شرب خانگی به چه میزان آب لازم است و این احصا شود تا بتوان طبق برنامه چند ساله با همکاری کارشناسان حوزه های دیگر در خصوص انتقال آب به استان های هم جوار با در نظر گرفتن مشکلات مد نظر مثل کم بارشی ها، افت دشت ها و افت سفره های آب زیر زمینی و با برنامه و بدون آسیب به زیرساخت های آبی استان چهارمحال و بختیاری اقدامات لازم صورت گیرد.

قلی پور با بیان اینکه ما در استان از لحاظ گازرسانی به فرآیند مطلوبی رسیده‌ایم افزود: طبیعتا این مطلوبیت در حوزه گاز در استان و رسیدن به این سطح از موفقیت حاصل کاری برنامه هفت هشت ساله نیست بلکه موفقیت در این حوزه حاصل کار روی برنامه بلندمدت بیست ساله است.

وی با اشاره به طرح های متعدد دیگری در راستای ارتقای استان بیان کرد: تاسیس پالایشگاه زاگرس که از دیگر پروژه‌های برآرودی برای این استان است که با تخصیص روزانه 150 هزار بشکه  میتوانست تمام منطقه شهرستان سامان با زیر ساخت های موجود در آن متحول کند، که متاسفانه متوقف مانده است و باید برای احیا این پروژه  برنامه ریزی های دقیق صورت گیرد.

قلی پور در پایان به طرح پتروشیمی بروجن اشاره کرد و افزود: این طرح غیر کارشناسی که یک طرح بسیار عظیمی بوده، متاسفانه متوقف مانده  و در کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گرفته ،دقیقا علت توقف این طرح برای همه روشن است یکی مبحث تامین خوراک این طرح و دوم مسئله تامین آب وجود دارد که می توان با استفاده از طرح هایی که با فرآروده های نفتی سیستم های پتروشیمی را فعال می کند استفاده کنیم، یعنی می توانیم با استفاده از فرآروده‌های مایع هم پتروشیمی های غیر فعال را فعال کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه