اخبار داغ

عضویت بیش از یک‌میلیون نفر در نظام صنفی کشاورزی کشور

عضویت بیش از یک‌میلیون نفر در نظام صنفی کشاورزی کشور
معاون دفتر ساماندهی و صنوف تشکل‌های مردم‌نهاد سازمان تعاون روستایی کشور گفت: در نظام صنفی کشاورزی در حال حاضر بیش از یک‌میلیون ۲۰۰ هزار نفر عضو وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی ادیب معاون دفتر ساماندهی و صنوف تشکل‌های مردم‌نهاد سازمان تعاون روستایی کشور در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در نظام صنفی کشاورزی در حال حاضر بیش از یک‌میلیون 200 هزار نفر عضو وجود دارد.

وی افزود: این تعداد از اعضای نظام صنفی در 453 شهرستان و استان بوده و از این تعداد بیش از یک‌میلیون نفر دارای پروانه فعالیت معتبر هستند.

معاون دفتر ساماندهی و صنوف تشکل‌های مردم‌نهاد سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور ادامه داد: یکی از اهداف تشکیل این جلسه استقرار ساختار جدید نظام صنفی بود، که قرار است دوره گذاری از نظام صنفی شهرستان، استان و شورای مرکزی به اتحادیه‌های صنفی هفتگانه در هفت رشته باشد.

ادیب عنوان کرد: از مجموع هیأت مدیره این اتحادیه‌ها، اتاق کشاورزی شهرستان شکل می‌گیرد و درنهایت از نمایندگان اتاق کشاورزی شهرستان‌ها اتاق کشاورزی ایران تشکیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: در ساختار دولتی، حوزه نظارت مطرح می‌شود و قرار است هیأت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی با حضور هفت وزیر دادگستری، کشور، صمت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اتاق بازرگانی، هیأت رئیسه اتاق کشاورزی ایران و با ریاست وزیر جهاد کشاورزی شکل ‌گیرد که مسؤولیت هماهنگی، برنامه‌ریزی و تعامل با اتحادیه‌های کشاورزی را به عهده خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: متناظر با این هیأت نظارت در شهرستان‌ها نیز تشکیل خواهد شد.

معاون دفتر ساماندهی و صنوف تشکل‌های مردم‌نهاد سازمان تعاون روستایی کشور اضافه کرد: رکن اصلی این اتحادیه‌ها تخصصی شدن کار و فعالیت نظام‌های صنفی در شهرستان‌ها و استان‌ها است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه