اخبار داغ

معاون شرکت توزیع برق خراسان شمالی خبر داد

افزایش ۱۶ درصدی مصرف برق خراسان شمالی/ بیمارستان ها در اولویت قطع برق نیستند

افزایش ۱۶ درصدی مصرف برق خراسان شمالی/ بیمارستان ها در اولویت قطع برق نیستند
محمد درکی با بیان اینکه میانگین افزایش مصرف ۱۰ سال اخیر در کشور حدود دو درصد است، گفت: مصرف برق استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش مصرف داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد درکی، سرپرست معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک  اظهارکرد: میزان مصرف سالانه شرکت در سال ۹۹، یک میلیارد و ۳۱۸ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۸۰۴ کیلو وات برساعت بوده که بر این اساس به طور میانگین انرژی مصرفی در روز سه هزار و ۶۱۳ مگاوات برساعت است.


وی با بیان اینکه در استان خراسان شمالی ۳۸۰ هزار و ۵۶۴ مشترک توزیع و ۶ مشترک فوق توزیع ثبت شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در خراسان شمالی ۱۴ هزار مشترک افزوده شده است.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه صنعت برق شامل تولید انتقال و توزیع است، افزود: ظرفیت اسمی تولید استان یک هزار و ۴۳۵ مگاوات است در حالی که توان واقعی تولید حدود  یک هزار و ۳۰۰ مگاوات است.


وی یادآور شد: با توجه اینکه شبکه برق کشور یک شبکه  به هم پیوسته و یکپارچه است، حداکثر مصرف در استان با توجه به مصرف سال گذشته و رشد مصرف متعارف از طریق شرکت توانیر مشخص و کنترل می شود.


این کارشناس مسئول افزود: میانگین افزایش مصرف ۱۰ سال اخیر در کشور حدود دو درصد است، ولیکن امسال تا این لحظه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش مصرف وجود داشته است که این افزایش در سطح کشور به بیش از ۲۰ درصد می رسد.


وی در پاسخ دلیل قطعی برق قبل از شروع پیک مصرف و فصل تابستان، گفت: فصل خیلی تاثیری بر افزایش مصرف ندارد، نکته قابل توجه این است که گرمای زودهنگام باعث افزایش مصرف برق شده است.


این مقام مسئول گفت: پیش بینی شده است که طی روزهای آتی ظرفیت تولید برق کشور بالا رود، در حال حاضر علی رغم میل باطنی اگر مدیریت مصرف نشود، باید خاموشی را داشته باشیم.


درکی در رابطه با وضعیت برق اضطراری بیمارستان ها مطرح کرد: به تمام بیمارستان ها برای آمادگی دیزل ها مکاتبه شده و معمولا در مدار می آیند، اما نیاز به توضیح است که بیمارستان ها در اولویت قطع برق نیستند و در صورت بروز مشکل به جهت کانال ارتباطی که با مشترکان حساس از قبل ایجاد شده است، از مسیر دیگری شبکه برقرار می شود.


سرپرست معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سهمیه خاموشی های برق استان  خراسان شمالی، به نسبت بار مصرفی استان در حالت عادی هفت درصد مصرف کل در خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی است، ولی در شرایط اضطراری از سمت دیسپاچینگ ملی، میزان سهم تعیین و در شرایط جهش مصرف برق تغییر می کند.


این مقام مسئول یادآور شد: مدیران ارشد صنعت برق پیگیر هستند، تا با افزایش توان تولید برق در سطح کشور، مدیریت مصرف توسط مردم صورت بگیرد که در راستای کاهش میزان خاموشی ها گام بردارند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه