اخبار داغ

مدیرکل غله استان در نشست خبری خبرداد؛

فعالیت ۴۸ مرکز خرید کلزا و ۹۱ مرکز خرید گندم در گلستان/ بازگشت بیش از ۹۰ میلیارد تومان جرایم کسری گندم به حساب دولت

فعالیت ۴۸ مرکز خرید کلزا و ۹۱ مرکز خرید گندم در گلستان/ بازگشت بیش از ۹۰ میلیارد تومان جرایم کسری گندم به حساب دولت
سیدخالق سجادی گفت : ۴۸ مرکز خرید کلزا و ۹۱ مرکز خرید در استان گلستان کار خریداری دو محصول را انجام می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، سیدخالق سجادی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع خرید تضمینی گندم و کلزا اظهار داشت: سال گذشته قیمت سویا از طرف دولت کیلویی ۴ هزار تومان عنوان شد اما دیدیم که قیمت آن ۱۲ هزار تومان خرید و فروش شد لذا ما اصلا در بحث خرید سویا ورود نکردیم اما زمانی که قیمت محصولات کشاورزی از قیمت بیرون کمتر یا مساوی باشد ما ورود می کنیم تا کشاورزان ضرر نکنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,
سجادی با بیان اینکه گندم یک محصول استراتژیک و امنیتی است، افزود: ما تحت هر شرایطی باید محصول گندم را خریداری کنیم.
,
 
,
وی ادامه داد: امسال خرید و فروش کلزا کیلویی ۱۱ هزار تومان بود و به همین دلیل دلال ها ورود نکردند و اداره غله بحث خرید را انجام می دهد، برآورد دوستان ما در جهاد کشاورزی برداشت ۷۸ هزار تن کلزا بود که با توجه به خشکسالی های اخیر این رقم به بین ۶۵ تا ۷۰ هزار تن رسیده است.
,
 
,
سجادی گفت: ما از ده روز پیش کار خرید کلزا را در ۴۸ مرکز خرید در استان گلستان شروع کردیم و تا صبح دیروز ۵۵ هزار تن کلزا خریداری کردیم.
,
 
,
وی به بحث خرید گندم اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم تولید شد اما امسال با توجه به خشکسالی برآورد می شود بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تن گندم تولید شود، تا دیروز صبح ۸۲ هزار تن گندم خریداری شد و پیش بینی می شود امروز این رقم تا ۹۵ هزار تن برسد.
,
 
,
مدیرکل غله گلستان گفت: سال گذشته ۹۲ مرکز خرید برای گندم در نظر گرفتیم و امسال نیز با توجه به افت محصول و خشکسالی باز هم ۹۱ مرکز خرید ایجاد شده است.
,
 
,
سجادی در پاسخ به سوال خبرنگار گلستان ما در خصوص کسری گندم استان گفت: در بحث کسری ها اقدامات خوبی در سال های گذشته انجام شده و یک هم افزایی بین دستگاه ها برای مقابله با این پدیده شوم بوجود آمده است.
,
 
,
وی ادامه داد: تمامی پرونده های کسری گندم روی میز دادگاه هستند و با هیچ کسی تعارف نداریم و برخی پرونده‌ها نیز منجر به رای شده و چند ماه اخیر نیز بیش از ۹۰ میلیارد تومان به حساب خزانه واریز شد.
,
 
,
سجادی اضافه کرد: ظرفیت سیلوهای و انبارهای استان یک میلیون و ۶۳۰ هزار تن شامل ۶۰۰ هزار تن ظرفیت سیلوی بخش خصوصی و مابقی نیز انبارهای ملکی، تعاون روستایی، انبار کارخانجات آرد و ... می باشد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه