اخبار داغ

مجری طرح کشت چغندرقند سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح کرد؛

کاهش منابع آبی و خشکسالی، دو عامل کاهش کشت چغندرقند در چهارمحال و بختیاری

کاهش منابع آبی و خشکسالی، دو عامل کاهش کشت چغندرقند در چهارمحال و بختیاری
علی خسروی گفت: به دلیل کاهش منابع آبی و همچنین بروز خشکسالی‌های اخیر در استان پیش‌بینی می‌شود که کشت چغندرقند طبق برنامه وزارت جهاد کشاورزی محقق نشود، تاکنون تنها یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت چغندر رفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید خسروی مجری طرح کشت چغندرقند سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: چغندرقند یک محصول استراتژیک، اشتغال‌زا و مقاوم با تنش خشکی است.

وی افزود: در جهت کاهش وابستگی به شکر، لازم است برنامه‌ریزی‌های لازم برای کشت این محصول مهم صورت گیرد.

مجری طرح کشت چغندرقند سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط اقلیمی یکی از استان‌های مناسب برای کشت محصول چغندرقند است.

خسروی عنوان کرد: در سال زراعی جاری جهت توسعه کشت محصول چغندرقند مساعدت‌هایی صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به خرید تضمینی این محصول با نرخ مصوب دولتی، پرداخت 8.5 میلیون تومان به ازای هر هکتار به جهت کاشت، داشت و برداشت محصول چغندر و اعطای دو کیلو قند یا شکر به ازای هر تن چغندرقند بهاره اشاره کرد.

وی به کشاورزانی که قصد کشت چغندرقند دارند توصیه کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای کشت این محصول در اسرع وقت برای کشت آن اقدام کنند.

مجری طرح کشت چغندرقند سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: برنامه‌ای که وزارت جهاد کشاورزی برای کشت چغندرقند برای چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته است کشت این محصول در 2 هزار و 200 هکتار است که تاکنون یک هزار و 400 هکتار آن محقق شده است.

خسروی خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش منابع آبی و همچنین بروز خشکسالی‌های اخیر در چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود که کشت چغندرقند طبق برنامه وزارت جهاد کشاورزی محقق نشود، تاکنون تنها یک هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت چغندر رفته است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه