اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

زیرخاکی؛ هم می‌خنداند و هم وقت را تلف نمی‌کند

زیرخاکی؛ هم می‌خنداند و هم وقت را تلف نمی‌کند
دو شبی است که فصل دوم سریال «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان به روی آنتن است، سریالی که ثابت کرده طنزی شریف است و به هر بهانه ای نمی خواهد مخاطب را بخنداند.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فصل دوم سریال «زیرخاکی» با همه حاشیه هایی که برای فصل نخست آن بوجود آمد، درنهایت دو شبی است که راهی آنتن شبکه اول سیما شده تا هر شب روایت گر داستان های «فری خاکی» باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ماه رمضان سال گذشته بود که فصل اول «زیرخاکی» هر شب میهمان خانه های مردم بود و توانست عنوان پربیننده ترین سریال رمضانی را با اختلاف از آن خود کند. سریالی که جلیل سامان پس از سه گانه خود درباره گروهک منافقین، با تغییر لحنی کاملا متفات و در فضایی طنز، روایتگر ماجراهای فربیرز باغبیشه در پیدا کردن گنج و اتفاقاتی که در این میان پشت سر می گذارد شد. البته سامان با زیرکی و طنازی انتقاداتی را نیز به گروه های مبارز چپ و مارکسیستی در زندان دارد که با حضور فریبرز دیدنی تر می شوند.

,

جلیل سامانی که همان ابتدا با «ارمغان تاریکی» مهارت خود در کارگردانی را به رخ تماشاگر کشانده، این بار در «زیرخاکی» نیز ثابت می کند که علاوه بر بازی های تحسین برانگیز پژمان جمشیدی و ژاله صامتی، این توانایی کارگردان است که آنقدر بازی ها درست و به اندازه تعریف شده باشند که به ابتذال و لودگی کشیده نشود و برعکس، تماشاگر از طنز موقعیت و کلامی سریال در هر سکانس لذت ببرد.

,

برخی رسانه ها تنها با گذشت یک قسمت از سریال، شروع به نوازش آن کردند و فصل دوم را کپی کاری از سینمایی «لیلی با من است» توصیف کردند؛ درصورتی که سامان با کارنامه به نسبت درخشان خود ثابت کرده نه تنها اهل کپی کاری نیست بلکه به عنوان فردی مولف، فیلمنامه و قصه همیشه برایش در اولویت بوده و اهل آب بستن به قصه و وقت تماشاگر را به بیهودگی تلف کردن نبوده و طنز خود را در موقعیت داستان و کلام به خوبی نهادینه کرده است.

,

پژمان جمشیدی نیز پس از حدود یک دهه از ورودش به سینما و تلویزیون، دیگر برای همه ثابت کرده که بازیگری باتجربه و توانا برای خودش شده که نام او تضمین کننده گیشه و سریالش خیابان خلوت کن است. ژاله صامتی نیز پس از دوری تقریبا دو دهه ای خود از تلویزیون، به خوبی از پس نقش پریچهر در این سریال درآمده و با هنرمندی تمام، نقش زنی ده شصتی را با تمام ظرافت های زنان آن دهه از لجبازی ها، سادگی ها و عاشقانه های خود تا خانواده دوست بودن و مهربانی های همراه با تشرهای مادرانه به خوبی به تصویر کشیده است. زوج جمشیدی صامتی بدون شک تا سال ها نمونه مثال نقادان سریال های تلویزیونی خواهند بود.

,

هومن برق نورد، نسرین نصرتی،گیتی قاسمی، مریم سرمدی، فروغ قُجابگلی، ستاره پسیانی، خسرو احمدی، اکبر رحمتی و مهری آل آقا از جمله بازیگرانی اند که در فصل دوم این سریال به تیم بازیگران قبلی اضافه شده اند و قرار است شاهد هنرنمایی های آنها باشیم. هر چند در این دو قسمت هومن برق نورد در نقش یک فرمانده ارتشی و نسرین نصرتی در نقش زن برادر فریبرز توانایی های بازیگری خود را به تماشاگر نشان داده اند.

,

با وجود انتقادات اندکی که از سریال «زیرخاکی» وجود دارد، جلیل سامان ثابت کرده که می تواند طنزی شریف را به مخاطبان خود عرضه کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه