اخبار داغ

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد؛

۹خرداد؛ کرونا جان ۱۹۸ایرانی دیگر را گرفت/ ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز

۹خرداد؛ کرونا جان ۱۹۸ایرانی دیگر را گرفت/ ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۹۸ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۹ هزار و ۹۳۹ نفر رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (نهم خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۸۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۵۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۰۲ هزار و ۹۴ نفر رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون ۴۴۱ هزار و ۵۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.. چهار هزار و ۲۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۹ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۴۸۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
,
 
,
بر اساس این گزارش، اکنون ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۱۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. هیج شهری در وضعیت آبی قرار ندارد. 
,
 
,
وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون سه میلیون و ۴۹۴ هزار و ۱۴۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و  ۵۱۵ هزار و ۹۰۸ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به چهار میلیون و ۱۰ هزار و ۵۳ دوز رسید.
,
 
,
ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.
,
 
,
بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۷۰ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و بیش از سه میلیون و ۵۴۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.
,
 
,
ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.
,
 
,
جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقای جنوبی که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.
,
 
,
انتهای پیام/
,

 منبع: ایرنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه