اخبار داغ

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان کرمانشاه:

افزایش ۳ برابری تعداد افراد تحت پوشش بیمه روستایی در کرمانشاه

افزایش ۳ برابری تعداد افراد تحت پوشش بیمه روستایی در کرمانشاه
محسن رشیدی گفت: در فروردین امسال تعداد افراد تحت پوشش بیمه روستایی در کرمانشاه نسبت به فروردین سال گذشته ۳ برابر افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، محسن رشیدی اقدام در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۱۶ ساله صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار داشت: از سال ۱۳۸۴ با مصوبه هیئت دولت این صندوق تشکیل شد و در راستای اصل ۲۹ قانون اساسی شروع به کار کرد.

وی تصریح کرد: از زمان شکل گیری این صندوق در کشور تاکنون حدود ۹۰ هزار نفر در کرمانشاه تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند و قریب به ۲ هزار و ۸۰۰ مستمری بگیر داریم.

 مدیر عامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در ادامه به مهمترین وظایف صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر پرداخت و افزود: مستمری از کار افتادگی، مستمری بازنشستگی و مستمری بازماندگان از جمله وظایف صندوق روستایی برای افراد تحت پوشش خود است.

وی ادامه داد: اگر کسی تحت پوشش این صندوق باشد و ۱۵ سال سابقه بیمه داشته باشد، میتواند در سن ۶۵ سالگی بازنشسته شود و مستمری بازنشستگی بگیرد.

رشیدی اقدام خاطر نشان کرد: اگر کسی عضو این صندوق باشد و در طول پرداخت بیمه دچار حادثه شود و نتواند کار کند مستمری از کار افتادگی دریافت می کند.

وی در ادامه افزود: کسانی هم که تحت پوشش این بیمه هستند در صورتی که فوت کنند برای بازماندگانشان مستمری در نظر گرفته‌ خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کرمانشاه صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر را صندوق بسیار پویایی دانست و افزود: در سال ۱۳۹۹ صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر استان کرمانشاه جزو برترین استانها قرار گرفت.

وی آمار جذب این صندوق را در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود این آمار به نسبت سال ۱۳۹۸ بیش از ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رشیدی اقدام اعلام کرد: همچنین در فروردین امسال به نسبت فروردین سال گذشته بیش از ۲ برابر جذب افراد تحت پوشش داشته‌ایم و امیدواریم این روند رو به رشد در اردیبهشت امسال هم ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به دیگر مشاغل تحت پوشش این بیمه اعلام کرد: قالیبافان فعال از جمله کسانی هستند که آنها را تحت پوشش این بیمه در آورده ایم.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کرمانشاه متذکر شد: همچنین رانندگان بین‌شهری در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز تحت پوشش بیمه روستایی قرار می‌گیرند.

وی در ادامه یکی دیگر از اقدامات مهم صندوق روبیمه روستایی در استان کرمانشاه طی سال ۱۳۹۹ را نقل و انتقال سوابق دانست و گفت: در این اقدام ارزشمند افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند می توانند سوابق خود را با بیمه روستایی تجمیع کنند.

رشیدی اقدام این نکته را هم متذکر شد که برای افرادی که تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند ۷۰ درصد حق بیمه را دولت و ۳۰ درصد را فرد بیمه شده پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه در طول سال این صندوق ۸ طبقه پرداختی دارد، گفت: بیمه هایی که پرداخت می‌شود از حدود ۱۸۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۰ هزار تومان در طول سال متغیر است و افراد می توانند با توجه به حجم درآمد خود سقف پرداخت بیمه خود را مشخص کند.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کرمانشاه در ادامه  میزان مبلغ پرداختی برای بازنشستگان تحت پوشش این بیمه در سال ۱۴۰۰ را حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: تک تک اعضای خانوار می توانند هر کدام به صورت جداگانه بیمه شوند و هر کدام حقوق جدا بگیرند.

رشیدی اقدم در ادامه به مهمترین برنامه‌های این صندوق برای سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: طرح ویژه ای دادیم که استان کرمانشاه پایلوت آن است و  به عنوان طرح معتمدین و مروجین بیمه های روستایی آن را اجرا خواهیم کرد. تمام معتمدین در روستاهای استان به عنوان مروجین صندوق بیمه روستایی فعالیت خواهند کرد.

وی در پایان اعلام کرد: امیدواریم تمام روستاییان و عشایر استان را بتوانیم عضو این صندوق کنیم چرا که مانع فقر است و یک عزت و اشتغال را در بحث روستاییان ایجاد خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه