اخبار داغ

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد مطرح کرد

افزایش ۶۰۰ درصدی صدور مجوز حمل دام به کشتارگاه در خلیل‌آباد/ افزایش چشمگیر کشتار دام، ارمغان خشکسالی است

افزایش ۶۰۰ درصدی صدور مجوز حمل دام به کشتارگاه در خلیل‌آباد/ افزایش چشمگیر کشتار دام، ارمغان خشکسالی است
احمدی از افزایش ۶۰۰ درصدی صدور مجوزهای حمل دام در خلیل‌آباد به مقصد کشتارگاه‌های داخل و خارج استان در دو ماه ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید احمدی، مدیر شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: در دو ماه ابتدایی سال جاری صدور مجوزهای حمل دام به مقصد کشتارگاه‌های داخل و خارج استان بیش از ۶۰۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه رقم قابل‌توجهی از مجوزهای صادر شده مربوط به دام‌های ماده و مولد بوده که به‌عنوان سرمایه و پشتوانه دامداران محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: دامداران باتوجه‌به شرایط سخت نگهداری در حال بارگیری دام‌های ماده و مولد خود به مقصد کشتارگاه‌ها هستند.

,

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد همچنین با تأکید بر اینکه افزایش قیمت نهاده‌ها و هزینه‌های پرورش در کنار خشکسالی رخ‌داده از عوامل اصلی افزایش کشتار دام در چند ماه اخیر بوده است، تصریح کرد: بخش اعظم افزایش هزینه تولید مربوط به بالارفتن قیمت تمام شده تغذیه در دام چه به‌صورت دستی و چه چرا در مرتع است.

,

وی ادامه داد: غالب دام سبک منطقه در این فصل با هزینه کم از مراتع بهره‌مند می‌شدند که خشکسالی رخ‌داده به‌ناچار دامداران را به استفاده از تغذیه در جایگاه با هزینه‌های بسیار بالا و متعاقب آن کوچک کردن جمعیت گله سوق داده است.

,

احمدی با اشاره به اینکه بروز تغییرات مکرر اکولوژیک به‌خصوص وقوع دوره‌های کم‌آبی و خشکسالی منجر به بروز عوارض سوءتغذیه و بیماری‌های متابولیک و... در دام می‌شود، اذعان کرد: اگرچه برنامه‌های مقابله با بیماری‌ها در قالب طرح‌های جاری در حال اجرا است ولی جوابگوی نیازهای بهداشتی و اقتصادی صنعت دامپروری خانوارهای عشایری و روستایی در دوره خشکسالی و کم‌آبی نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه