اخبار داغ

استاد دانشگاه آزاد اسلامی:

نظرات یک عضو هیئت علمی دانشگاه پیرامون اقدامات قانونی شورای نگهبان و جنگ تبلیغاتی علیه ارگان های کشور

نظرات یک عضو هیئت علمی دانشگاه پیرامون اقدامات قانونی شورای نگهبان و جنگ تبلیغاتی علیه ارگان های کشور
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت: این دوره از دقیق ترین و درست ترین عملکرد ها را در بررسی صلاحیت نامزدها شاهد بوده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا بشیر اسماعیلی در گفتگو با صاحب نیوز به موضوع تایید صلاحیت های شورای نگهبان اشاره و اظهارکرد: افکار عمومی هنوز به میزان مطلوبی در رابطه با بعضی از نامزدهایی که صلاحیت آنها احراز نگردید، قانع نشده باشند که این این مسأله با تحلیل محتوای موجود در شبکه های اجتماعی و محاورات روزمره بین مردم در جامعه قابل مشاهده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی افزود: با توجه به اینکه جنگ سنگین تبلیغاتی و عملیات روانی که عموما از شبکه های مستقر در خارج از کشور هدایت می شود به عدم اقناع افکار عمومی دامن می زند.

,

این استاد دانشگاه ادامه داد: به لحاظ قانونی بر عملکرد شورای نگهبان در این دوره شبهه و خدشه ای وارد نیست و یکی از دقیق ترین و درست ترین عملکرد ها را در بررسی صلاحیت نامزدها شاهد بوده ایم.

,

وی ادامه داد: در عین حال مسأله عدم احراز صلاحیت ها، ممکن است برای نامزد هایی که سال ها سمت های کلیدی در نظام جمهوری اسلامی داشته یا همچنان دارند، از نظر حیثیتی گران تمام شود و از این بابت، کدورتی در قلوب ایشان پدید آید.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ساختار انتخابات ریاست جمهوری به گونه ای است که به هر کسی که مشمول تعدادی پیش شرط باشد، اجازه کاندیداتوری می دهد؛ اذعان کرد: برای رفع این معضل، رقابت درون حزبی برای رسیدن به کاندیدای نهایی برای هر حزب مهم است، افرادی که تمایل به نامزدی در انتخابات را دارند ، ابتدا در حزب خودشان به رقابت می پردازند و در نهایت با حذف تدریجی افراد در جریان رقابت ها ، یک نفر به عنوان نامزد نهایی آن حزب معرفی می‌شود تا با رقیب ( رقبای ) خود که آنها هم به عنوان نامزد نهایی احزاب متبوع خودشان بالا آمده اند، در انتخابات اصلی رقابت کند.

,

اسماعیلی به نقش این اجماع اشاره کرد و گفت: معضل اجماع بین طیف های سیاسی را برای رسیدن به یک نامزد واحد که معمولا هم ناکام می ماند از طریق یک رقابت، حل می‌کند و در ثانی شورای نگهبان در همان ابتدای امر، صلاحیت افراد پیشنهادی هر حزب یا جریان سیاسی را بررسی و اعلام می کند، بنابراین شخصی که در رقابت های درون حزبی برنده شده و به عنوان نامزد نهایی آن حزب بالا می آید ، پیشتر تایید صلاحیت گردیده شده است.

,

وی ادامه داد: اسامی نامزدهای مقدماتی از هر جریان سیاسی می تواند به صورت محرمانه و غیرعلنی به شورای نگهبان اعلام شود تا حیثیت افراد حفظ شده و رد احتمالی صلاحیت آنها مخفی بماند .

,

این کارشناس مسائل سیاسی نقش احزاب را در سیستم سیاسی کشور برجسته بیان کرد و افزود: حزب به معنای واقعی به کارکرد های اصلی خود که تربیت و معرفی نخبگان سیاسی برای مدیریت کشور است باز می گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه