اخبار داغ

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی مطرح کرد؛

پوشش رایگان بیمه ۳۵ هزار نفر در خراسان‌جنوبی/ مشکل انتقال سابقه بیمه برطرف شد

پوشش رایگان بیمه ۳۵ هزار نفر در خراسان‌جنوبی/ مشکل انتقال سابقه بیمه برطرف شد
اسدی گفت: طی سفر معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به خراسان جنوبی در سال گذشته پوشش رایگان ۳۵ هزار نفر از دهک های پایین درآمدی خراسان جنوبی به تصویب رسید که تاکنون در این راستا ۲۳ هزار نفر شناسایی و معرفی شده و کار مابقی در دست اقدام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علیرضا اسدی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی بعد از ظهر امروز در نشست خبری، اظهار کرد: شانزدهمین سالروز تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,

وی افزود: هدف از این بیمه تحت پوشش قرار دادن افرادی است که تحت پوشش هیچ بیمه ای از جمله نیروهای مسلح، تامین اجتماعی، و ... نیستند. در کشور دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده تحت حمایت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند‌.

,

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: افرادی که تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند از تمام مزایای بیمه به جز درمان می‌توانند استفاده کنند.

,

اسدی عنوان کرد: برای بحث درمان پیگیری های انجام قول نهایی برای تعیین تکلیف داده شده و در حال حاضر بحث درمان جامعه هدف را بیمه سلامت پوشش میدهد.

,

وی اظهار کرد: از جمله مزایای این بیمه بازنشستگی، مستمری بگیری، از کارافتادگی و فوت است.

,

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی از انتقال سابقه بیمه بین تامین اجتماعی به این صندوق و بلعکس خبر داد و گفت: جامعه هدف ما عشایر، روستاییان و کشاورزان هستند اما رانندگان بین شهری، افراد ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوار، کشاورزان ساکن شهرهای بزرگ، شاغلان فصلی قالیبافان، هنرمندان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعضای پایگاه های بسیج خواهران و برادران شامل جامعه هدف این صندوق می‌شوند‌.

,

اسدی اظهار کرد: علی رغم شیوع کرونا در سال گذشته اما طی سال ۱۳۹۹ بالاترین میزان جذب و تمدید بیمه را داشته و جزو ۱۰ استان برتر کشور بودیم‌.

,

وی به ماهیت اختیاری بودن این بیمه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته صندوق خراسان جنوبی موفقیت‌هایی داشته که شامل رتبه برتر شفافیت ماهیت،دریافت نشان درخشان جهش تولید و .... می‌شود.

,

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: ۸۶ درصد جامعه هدف از خدمات صندوق و ۹۳ درصد جامعه هدف از مجموعه مدیریتی صندوق استان رضایت دارند.

,

اسدی در مورد مشکل انتقال سابقه بیمه، خاطرنشان کرد: طبق پیگیری هایی که انجام شده مشکل انتقال سابقه بیمه برطرف شده و مشکل خاصی در این مورد نیست.

,

وی از بورسیه فرزندان بیمه شده ها با توجه به رتبه های کسب شده در کنکور سراسری خبر داد و افزود: طرح همسان سازی حقوق برای اولین بار در سال گذشته انجام شده و ۵۲.۵ درصد افزایش حقوق داشتیم.

,

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی عنوان کرد: کمک هزینه به خانواده‌هایی که درگیر کرونا بودند پرداخت شده است.

,

اسدی عنوان کرد: در سال گذشته چهار هزار ۵۰۶ نفر سهمیه بیمه استان بود اما ۷ هزار و ۶۹۴ نفر جذب شدند که سه هزار نفر از این تعداد در بحث صنایع دستی طبق پیگیری استانداری و با تامین اعتبار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام شده است.

,

وی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ تعداد بیمه شده‌های استان دو هزار و ۹۵۶ نفر و ۲۵ هزار و ۸۸ نفر تمدید بیمه داشتیم.

,

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان‌جنوبی گفت: در سال گذشته ۷ هزار و ۶۹۴ نفر بیمه شده و حدود ۳۳ هزار نفر تمدید بیمه انجام شده است.

,

اسدی بیان کرد: جمعیت جامعه روستایی و عشایری استان ۱۰۳ هزار و ۶۳۰ نفر است. جمعیت جامعه شهری زیر ۲۰ هزار نفر ۵۰ هزار و ۱۷۱ نفر بوده و مجموع جامعه هدف ۱۵۳ هزار و ۸۰۱ نفر است.

,

وی خاطرنشان کرد: طی سفر معاونان وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در بهمن ماه سال گذشته به خراسان جنوبی دو مصوبه برای استان داشته که اولی بحث ساختمان اداری صندوق بیمه در مکان سایت اداری بود که تامین اعتبار انجام و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد. در اولین مرحله ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساختمان صندوق تامین اعتبار انجام شده است.

,

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی گفت: مصوبه دوم پوشش رایگان ۳۵ هزار نفر از دهک‌های پایین درآمدی در استان بود که تاکنون ۲۳ هزار نفر شناسایی و معرفی شده و مابقی در دست اقدام است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه