اخبار داغ

در گفتگو با کارشناس و مربی ورزشی مطرح شد؛

هر آنچه از ورزش بسکتبال باید بدانید

هر آنچه از ورزش بسکتبال باید بدانید
ورزش بسکتبال دارای فواید زیادی است که در این خبر به برخی از آن ها اشاره می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز بسکتبال یک ورزش گروهی سرگرم کننده است که به دلیل محبوبیت جهانی آن، متناسب با سطح مهارت ها و سنین مختلف است برای آشنایی بیشتر با این رشته با سجاد اکبری کارشناس و مربی ورزشی در این رشته گفت و گو کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

*کمی برایمان از ورزش بسکتبال بگویید؟

, *کمی برایمان از ورزش بسکتبال بگویید؟, *کمی برایمان از ورزش بسکتبال بگویید؟,

در یک تیم بسکتبال استاندارد پنج بازیکن شرکت دارد. اما شما همچنین می توانید بازی های دو به دو یا سه در سه یا حتی به تنهایی انجام دهید.
هدف اصلی بازی امتیاز گرفتن با پرتاب توپ از طریق حلقه است. شما برای جلوگیری از گلزنی تیم دیگر از استراتژی های دفاعی استفاده می کنید. شما می توانید با روحیه بازیگوشی یا رقابتی بسکتبال بازی کنید. در هر صورت ، این یک روش خارق العاده برای به دست آوردن قدرت، هماهنگی و استقامت عضلانی است. بعلاوه، این فرصت را خواهید داشت که در یک تیم و یک جامعه بزرگتر عضو شوید. در زیر به بخش از مزایای بازی بسکتبال می پردازیم

,
,

*فواید این رشته چیست؟
استقامت عضلانی را تقویت می کند؛ بازی بسکتبال به چابکی، قدرت و استقامت نیاز دارد. با استفاده از انقباضات عضلانی با شدت زیاد و کوتاه مدت باید سریع حرکت کرده و مسیرها را تغییر دهید. شما همچنین به استقامت عضلانی نیاز خواهید داشت، یعنی توانایی عضلات برای اعمال مداوم نیرو برای مدت طولانی. شما می توانید با بازی بسکتبال و انجام تمریناتی برای ایجاد قدرت پایین و بالاتنه ، استقامت عضلانی خود را افزایش دهید؛ همچنین می توانید روی تقویت عضلات اصلی و پشتی خود تمرکز کنید. این روی استقامت، انرژی، سطح و عملکرد شما تأثیر مثبتی خواهد داشت.

, *فواید این رشته چیست؟, *فواید این رشته چیست؟,
,

همچنین استخوان های سالم می سازد؛ انجام یک ورزش گروهی، مانند بسکتبال، می تواند مزایای منحصر به فردی از نظر جسمی و روانی داشته باشد. انجام یک ورزش تیمی تأثیر مثبتی بر قدرت استخوان دارد. به طوری که در افرادی که هندبال و فوتبال بازی می کردند تراکم مواد معدنی استخوان بیشتر از افراد کم تحرک بود.

,

و از دیگر فواید این رشته ورزشی این است که تعادل و هماهنگی را بهبود می بخشد؛ بازی بسکتبال به دلیل حفظ تعادل در تمام حرکات ، به هماهنگی دست و پا نیاز دارید. هنگام بازی ، هنگام پرش ، چرخش یا تغییر جهت باید بدن خود را سریع حرکت دهید؛ بسکتبال مستلزم استفاده از مهارت های حرکتی مانند پرتاب، پاس و دریبل است. همچنین در حرکات برگشتی و دفاعی مهارت خواهید یافت. حفظ بدن قدرتمند به شما کمک می کند تمام این حرکات را با سهولت بیشتری انجام دهید.

,

مهارت های اساسی حرکت را توسعه می دهد بازی بسکتبال به جوانان این فرصت را می دهد تا مهارت های حرکتی لازم برای رشد را توسعه دهند. تحقیقات به تأثیر بسکتبال در افزایش مهارت های اساسی حرکتی که کودکان باید یاد بگیرند اشاره دارد. بازی بسکتبال به بهبود هماهنگی حرکتی، انعطاف پذیری و استقامت کمک می کند. همچنین سرعت ، چابکی و قدرت را بهبود می‌بخشد نشان داده شده است که این مهارتها در تقویت وزن بدن و تشویق بیشتر برای فعالیتهای بدنی تأثیر مثبتی دارند که می تواند تناسب قلبی تنفسی و عزت نفس را افزایش دهد.

,

همچنین  ترکیب بدن را بهبود می بخشد در یک مطالعه، محققان دریافتند که بازی بسکتبال تأثیر مثبتی بر ترکیب کلی بدن دارد. در این مطالعه ، مردان بدون آموزش 3 ماه تحت آموزش بسکتبال خیابانی قرار گرفتند که تأثیر مثبتی بر تناسب اندام کلی و ترکیب بدن داشت. پس از آموزش ، مردان توده بدن لاغر خود را افزایش دادند و درصد چربی بدن خود را کاهش دادند.

,

سلامت قلب را تقویت می کند؛ فعالیت بدنی منظم به بهبود سلامت قلب و سطح کلی تناسب اندام کمک می کند. طبق تحقیقات ، بسکتبال ضربان قلب در حالت استراحت را افزایش می دهد، که تأثیر مثبتی بر تناسب قلب و تنفس دارد. این امر با کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

,

*تاثیرات روانی بسکتبال چیست؟
اعتماد به نفس را بهبود می‌بخشد؛ ممکن است با پیدا کردن صدای خود اعتماد به نفس پیدا کنید و در مورد موقعیتی که در شرایط جدید دارید بیشتر بدانید. به عنوان یک تیم، اعضا می توانند یکدیگر را تشویق ، انگیزه و حمایت کنند. آنها همچنین می توانند به نقاطی اشاره کنند که نیاز به بهبود دارند و این می تواند منجر به رشد مثبت شود.

, *تاثیرات روانی بسکتبال چیست؟, *تاثیرات روانی بسکتبال چیست؟,
,

استرس را کاهش می دهد؛ فعالیت بدنی باعث آزاد شدن اندورفین ها می شود که هورمون های احساس خوب یا خوشبختی هستند. اندورفین میتواند روحیه شما را تقویت کند ، باعث آرامش و کاهش درد شود. آنها همچنین می توانند افسردگی را کاهش دهند، عزت نفس را تقویت کنند و عملکرد کاری شما را افزایش دهند.

,

بازی بسکتبال همچنین با تمرکز بر روی بازی به شما کمک می کند تا مهارت های تمرکز خود را تقویت کنید. این امر همچنین ممکن است به شما در ایجاد آگاهی یا هوشیاری در لحظه فعلی کمک کند. این ابزارها ممکن است در کنار آمدن با اضطراب در زمینه های دیگر زندگی شما موثر باشد.

,

*منافع اجتماعی بسکتبال چیست؟
روحیه تیمی را تشویق می کند؛ بازی بسکتبال به پرورش احساس اجتماعی و کار گروهی کمک می کند. می توانید فرصتی برای تعامل مثبت با افراد از زمینه های مختلف داشته باشید ، که می تواند دید بیرونی شما را گسترش دهد.
به علاوه، شما یاد خواهید گرفت که صرف نظر از نتیجه عملکرد خود ، منصفانه و مهربانانه بازی کنید. هم تیمی های شما و شما می توانید الگوهای مثبت و حمایتی برای یکدیگر باشید.

, *منافع اجتماعی بسکتبال چیست؟, *منافع اجتماعی بسکتبال چیست؟,
,
,

مهارت های ارتباطی را توسعه می دهد؛ در هنگام تعامل با هم تیمی های خود ، روش های جدیدی برای برقراری ارتباط کلامی و غیر کلامی می اموزید. این فرصت را خواهید داشت که با هم تیمی های خود صحبت کنید و به صحبت های آنها گوش دهید.

,

زمان برای برقراری ارتباط قبل، در حین و بعد از یک بازی یا تمرین وجود خواهد داشت. خواه یاد بگیرید که بیشتر صحبت کنید یا سکوت کنید ، مهارت های ارتباطی تاثیرات مثبت برای زندگی ورزشی ، شخصی و شغلی شما به همراه خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه