اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آبفا مطرح کرد

آب رسانی سیار به ۱۰۴ روستا در کردستان/ تصفیه خانه شماره ۳ سنندج ساخته می‌شود

آب رسانی سیار به ۱۰۴ روستا در کردستان/ تصفیه خانه شماره ۳ سنندج ساخته می‌شود
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: هم اکنون در استان کردستان به ۱۰۴ روستا آب رسانی سیار صورت می گیرد که در سال جاری پیش بینی می شود این تعداد به ۳۰۰ روستا برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، علیرضا تخت شاهی یکشنبه شب در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه آبفا کردستان بیش از ۴۷۰ هزار مشترک دارد اظهار کرد: هزار و ۱۶ روستای استان زیر پوشش آبفا هستند که تا پایان سال جاری ۲۰ روستای دیگر به روستاهای زیر پوشش شرکت آبفا اضافه می شود.

وی افزود: هم اکنون آب شرب ۱۰۴ روستا در کردستان به صورت سیار انجام می شود که متاسفانه به دلیل شرایط سخت آبی در سال جاری پیش بینی می شود حدود ۳۰۰ روستای استان نیازمند آب رسانی سیار شوند.

تخت شاهی در ادامه با بیان اینکه ۶۰ درصد ادارات استان بالاتر از الگوی مصرف آب استفاده می کنند، گفت: از مدیران دستگاه ها درخواست داریم تا نسبت به رعایت الگوی مصرف در ادارات زیرمجموعه حساسیت لازم را داشته باشند.

وی از تمام دستگاه های اجرایی استان درخواست داریم تا نسبت به رعایت الگوی مصرف آب بویژه در تابستان پیش رو همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به استفاده شهرداری سنندج از پساب تصفیه خانه برای آبیاری فضای سبز سطح شهر تأکید کرد: از شهرداران سایر شهرها نیز درخواست داریم تا این رویه را در پیش بگیرند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: اقدامات تکمیلی برای ارتقای کیفیت آب سنندج آغاز شده است و مقرر شده است که اعتبارات لازم در این خصوص ۵۰ درصد از طریق وزارت نیرو و ۵۰ درصد نیز توسط استانداری اختصاص یابد.

 تخت شاهی از صدور موافقتنامه برای ایجاد تصفیه خانه آب شماره ۳ شهر سنندج خبر داد و افزود: قرار است در این طرح از سد آزاد آب خام باکیفیت به طور مستقیم آبگیری و به تصفیه خانه شماره ۳ هدایت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود ۶۰ فیدر حساس در ایستگاه های پمپاژ اصلی و ۴۹۶ نقطه روستایی که ۸۴ نقطه در مجتمع های آبرسانی هستند نیازمند تأمین برق برای اینها هستیم و انتظار داریم تأمین برق این مراکز و نقاط در اولویت شرکت توزیع نیروی برق قرار داشته باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه