اخبار داغ

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با دانا:

قیمت مسکن همچنان کاهش خواهد یافت/ نرخ اجاره‌بها با شیب بسیار کم رشد داشت

قیمت مسکن همچنان کاهش خواهد یافت/ نرخ اجاره‌بها با شیب بسیار کم رشد داشت
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه افزایش قیمت ملک در سال گذشته هیجانی بود، با تایید کاهش ۲۰ درصدی قیمت مسکن گفت: روند نزولی قیمت همچنان ادامه دارد.
[

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره کاهش قیمت مسکن در تهران اظهار کرد: بعد اینکه بارها اعلام شد روند قیمت ملک نزولی است و کاهش پیش بینی شده بود؛ اکنون معاون وزیر مسکن این کاهش ۲۰ درصدی قیمت را تایید کرده است؛ که البته در جلسه‌ای با محمد اسلامی وزیر مسکن عنوان کردیم که این کاهش قیمت حداقل باید بیشتر از ۲۵ درصد باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: کاهش قیمت مسکن به نفع مشاوران املاک است، زیرا باعث و رونق معاملات و کسب و کار آنها می‌شود.

,

کاهش قیمت مسکن همچنان ادامه دارد

, کاهش قیمت مسکن همچنان ادامه دارد, کاهش قیمت مسکن همچنان ادامه دارد,

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه روند نزولی قیمت مسکن همچنان ادامه دارد و این روند منطقی است، گفت:  افزایش قیمت مسکن در سال گذشته به هیچ عنوان منطقی نبود و بیشتر تابع هیجانات قیمتی در بازارها بود؛ لذا این کاهش قابل پیش‌بینی است و روند آن احتمالا ادامه دار خواهد بود.

,

قلی خسروی ادامه داد: با کاسته شدن از قیمت و افزوده شدن بر توان خریداران، تعداد معاملات نسبت به قبل مثل وضعیت کنونی افزایش خواهد یافت و این به نفع خریداران، فروشندگان و مشاوران املاک است. رکود در بازار مسکن به زیان همه از جمله فروشنده است که برای تبدیل ملک خود به وجه نقد چاره‌ای جز کاهش قیمت ندارد؛ لذا این امر موثر بر کاهش ۲۰ درصدی قیمت در بازار شده است.

,

 

,

قیمت‌ها در بازار اجاره رشد داشت اما...

, قیمت‌ها در بازار اجاره رشد داشت اما..., قیمت‌ها در بازار اجاره رشد داشت اما...,

وی اضافه کرد: شرایط و فایل‌های سپرده شده به مشاوران املاک برای فروش، کاهش قیمتی بیشتر نسبت به قبل دارد؛ البته مورد بازار اجاره با توجه به روند افزایشی نرخ تورم، رشد را شاهد هستیم، اما از شیب آن کم شده و افزایش آن نسبت به قبل منطقی‌تر است؛ قطعا با کاهش قیمت، اجاره مسکن نیز کاهش خواهد داشت که این هم با وجود سیاست‌های حمایتی اعمال شده در حال بهبود تدریجی است.

,

این فعال بازار مسکن بیان کرد: در حال حاضر عرضه مسکن از تقاضا پیشی گرفته و روند قیمت نزولی است که این خود تاثیر زیادی روی کاهش اجاره بها نیز دارد.

,
 
,
۸۰ درصد قیمت مسکن، وام خرید با سود کم داده شود
, ۸۰ درصد قیمت مسکن، وام خرید با سود کم داده شود, ۸۰ درصد قیمت مسکن، وام خرید با سود کم داده شود,

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در مورد مالیات بر خانه‌های خالی، گفت: مالیات به عنوان تنظیم کننده ثروت، زمانی اثربخش است که اجرای آن صحیح باشد؛ در این زمینه مهم است که عدالت رعایت شود، به عنوان نمونه باید مالیات بیشتری از خانه‌های لوکس گرفته شود، زیرا این نوع مالیات بر بازار مسکن تاثیر زیادی روی بالا بردن میانگین قیمت دارد.

,

قلی خسروی با در باره پرداخت وام همچون وام‌های ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۰ گفت: این نوع وام‌ها به علت شرایط بازپرداخت و سود بالا کارآمد نیستند و باید مانند سایر کشورها وام خرید با پوشش ۸۰ تا ۸۵ درصدی از کل قیمت مسکن را داشته باشیم، آن هم با سود کم و اقساط بلند مدت داده شود تا هر کسی بتواند اقدام به خرید کند تا میزان اجاره نشینی کاهش یابد و در بازار مسکن موثر باشد.

,

وی تصریح کرد: برای ساماندهی بازار مسکن و افزایش عرضه، می‌بایست شاخص‌هایی مثل قیمت مصالح ساختمانی که بیش از ۸۰ درصد آن تولد داخل و دولتی است، کنترل شود تا قیمت تمام شده تولید مسکن کاهش یابد و رونق به ساخت برگردد و همه مردم از آن منتفع شوند.

,

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: دولت تدبیر و امید که در پایان راه است و برای اقدام در بخش تولید مسکن وقتی ندارد، ولی امیدواریم دولت بعد تلاش بیشتری را در این زمینه از خود نشان دهد و هدف‌گذاری صحیحی داشته باشد تا از مشکلات امروز مردم و کسب و کارها کم شود.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه