اخبار داغ

منع تردد بین استانی از بامداد پنج شنبه؛

چینی کاهش آمار کرونا هر لحظه در معرض شکستن است

چینی کاهش آمار کرونا هر لحظه در معرض شکستن است
تعطیلات آخر هفته نیمه ی خرداد ماه اگر با مراقبت های کافی همراه نباشد می تواند زمینه ی خطر شیوع موج جدید بیماری کرونا را به همراه داشته باشد در راستای بالا بردن میزان رعایت پروتکل های بهداشتی ورود و خروج از استان همدان از روز 12 تا 17خرداد ماه ممنوع خواهد بود همچنین محدودیت تردد در شهر از ساعت 22 تا 3 بامداد کماکان ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، شروع موج چهارم شیوع بیماری کرونا بعد از سهل انگاری ها در موضوع مسافرت های نوروزی بود که هزینه های مالی و جانی زیادی را هم بر دوش مردم و هم بر دوش کادر درمان قرار داد با گذشتن از این موج و بازگشت دوباره ی کشور به وضعیت زرد حالا استاندار همدان علت 98 درصد ابتلا ها به کویید 19 را دورهمی های خانوادگی می داند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

تجربه ثابت کرده است موج های قبلی کرونا  با همه ی درد سر هایی که با خود به همراه داشته بعد از به پایان رسیدن چند روز تعطیل آغاز شده است. در همین زمینه سید سعید شاهرخی استاندار همدان گفت طبق مصوبه ی ستاد ملی کرونا تردد های بین استانی از ساعت 24 روز چهار شنبه 12 خرداد ماه تا دوشنبه 17 خرداد ماه ممنوع است و از ورود پلاک های غیر بومی به استان ها جلوگیری می شود.

,

وی با تاکید بر این که جلو گیری از سفر در ایام تعطیلی و به حداقل رساندن رفت و آمد ها و مهمانی ها باعث کاهش خطر و تامین سلامت و امنیت شهروندان است افزود: هدف از اعمال محدودیت ها جلوگیری از بروز موج جدید کرونا است و رفت و آمد های بین شهری شامل این محدودیت ها نمی شود. اما سفر های بین استانی توسط پلیس راه های مستقر در محور جاده ها و دوربین های عکس برداری هوشمند به دقت کنترل و اعمال قانون خواهد شد.

,

شاهرخی با اشاره به روند نزولی نمودار ابتلا به کرونا در استان همدان تصریح کرد: این وضعیت بسیار شکننده است و شرایط خطر می تواند دوباره بر استان حاکم شود بنا بر این از مردم عزیز خواهش می کنیم همچون گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا و کادر درمان را یاری کنند.

,

استاندار همدان ضمن اشاره به رعایت 70 درصدی پروتکل های بهداشتی توسط ساکنین استان همدان اظهار کرد: این آمار توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان صادر شده است اما برای کنترل کامل همه گیری حداقل رعایت 85 درصدی احتیاج است و لازم است همدانی ها اهمیت ویژه ای به رعایت اصول بهداشتی بدهند.

,

به گزارش عصر همدان هم اکنون و براساس اعلام وزارت بهداشت، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، فامنین و اسدآباد در شرایط زرد و ۸ شهرستان دیگر استان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه