اخبار داغ

رئیس تبلیغات اسلامی اسدآباد:

در انتخاب رئیس جمهور، نباید گرفتار ادعا و وعده‌های چندروزه اربابان سخن شد!

در انتخاب رئیس جمهور، نباید گرفتار ادعا و وعده‌های چندروزه اربابان سخن شد!
حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی با بیان اینکه انتخاباتی حال مردم را خوب می‌کند که از روی تعقل و آینده‌نگری و به‌دوراز غرض‌ورزی شخصی یا حزبی باشد، گفت: برای داشتن دولت جوان انقلابی رئیس‌جمهوری انتخاب کنید که نه‌تنها انقلابی عمل کند، بلکه شهامت، شجاعت، تلاش و خستگی‌ناپذیر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان، انتخابات، یکی از رویدادهای مهم این روزها در ایران اسلامی است که می‌توان از آن به‌عنوان یک رکن بنیادی در تحقق مردم‌سالاری دینی یادکرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

این امر آن‌چنان مهم، تأثیرگذار و سرنوشت‌ساز است که در کلام مقام معظم رهبری به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شاخص‌های مردمی بودن حکومت‌ها در دنیا و عرصه امتحان الهی متبلور شده و حضور مردم را در پای صندوق‌های رأی و تبلور احقاق حق مردم در حاکمیت بر سرنوشت خویش در نظام مردم¬سالار دینی برشمردند.

,

در آستانه برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و البته انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاها، با طرح چند سؤال پیرامون انتخابات و نقش مهم مردم در انتخابی آگاهانه و اثرگذاری آنان با حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد به گفت‌وگو نشستیم.

,

عصر همدان: بفرمایید که چه جور انتخاباتی حال مردم را خوب می‌کند و امید به حل مشکلات امروز را در دل‌ها زیاد می‌کند؟

, عصر همدان: بفرمایید که چه جور انتخاباتی حال مردم را خوب می‌کند و امید به حل مشکلات امروز را در دل‌ها زیاد می‌کند؟, عصر همدان: بفرمایید که چه جور انتخاباتی حال مردم را خوب می‌کند و امید به حل مشکلات امروز را در دل‌ها زیاد می‌کند؟,

انتخاباتی می‌تواند حال مردم را خوب کند که از روی تعقل و آینده‌نگری و به‌دوراز غرض‌ورزی‌های شخصی یا حزبی باشد و انتخابی که بر اساس تجربه دیرینه از گذشته افراد باشد نه بر مبنای چند صباح تبلیغات انتخاباتی فرد یا جریان!

,

عصر همدان: این مشارکت در انتخابات واجب شرعی است یا شهروندی ؟ اگر شرکت در انتخابات تکلیف است الزامات آن چیست؟

, عصر همدان: این مشارکت در انتخابات واجب شرعی است یا شهروندی ؟ اگر شرکت در انتخابات تکلیف است الزامات آن چیست؟, عصر همدان: این مشارکت در انتخابات واجب شرعی است یا شهروندی ؟ اگر شرکت در انتخابات تکلیف است الزامات آن چیست؟,

امید، انتظار واقعی و توهم انتظار باطل است؛ امید داشتن واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که ملزومات آن باشد، به‌عنوان‌مثال کاندیدای توانمند اگر نباشد امید داشتن به انتخابات معنا ندارد، اگر کاندیدای توانمند باشد ولی انتخاب ماکسی دیگر باشد، امید معنایی ندارد امید زمانی منطقی خواهد بود که انتخاب منطقی باشد. دفع ضرر محتمل در شریعت اسلام واجب است و از آنجاکه برای ملتی که سرنوشت خود را خود انتخاب نکنند دیگران تصمیم خواهند گرفت و انتخاب خواهند کرد و این به زیان ملت خواهد بود پس از باب دفع ضرر هم که به مسئله نگاه کنیم حضور در انتخابات برای هر ملتی واجب است. الزامات انتخاباتی هر اقدام و انتخابی است که منجر به بالا آمدن شایسته‌ترین کاندید از بین کاندیداها شود و طبعاً این‌چنین انتخابی نیازمند به آگاهی و بصیرت و اقدام به‌موقع انتخاب‌کنندگان دارد.

,

عصر همدان: چگونه یک فرد ناراضی از وضع موجود به حضور در پای صندوق رأی ترغیب می‌شود؟

, عصر همدان: چگونه یک فرد ناراضی از وضع موجود به حضور در پای صندوق رأی ترغیب می‌شود؟, عصر همدان: چگونه یک فرد ناراضی از وضع موجود به حضور در پای صندوق رأی ترغیب می‌شود؟,

حتی افراد ناراضی هم برای اعلام موجودیت باید پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و از ادبیات و منطق انتقادی خود دفاع کنند و ضمناً بسیاری از شئون حاکمیتی سیاسی نیست که اختلافی در آن باشد و همین فرد با افراد مقابل خود اشتراکات زیادی دارد که بنا بر مصلحت همان اشتراکات طبعاً باهم می‌توانند تعامل داشته باشند.

,

عصر همدان: مهم‌ترین ویژگی فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری چیست؟

, عصر همدان: مهم‌ترین ویژگی فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری چیست؟, عصر همدان: مهم‌ترین ویژگی فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری چیست؟,

مهم‌ترین ویژگی این است که کاندیدا قبل از انتخابات، توانمندی خود و خداشناسی و مردم‌داری و دست‌پاکی خود را به مردم ثابت کرده باشد، در یک جمله تخصصی که تعهد هم در کنارش باشد بهترین ویژگی هست.

,

عصر همدان: دولت جوان انقلابی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد که حلال مشکلات باشد؟

, عصر همدان: دولت جوان انقلابی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد که حلال مشکلات باشد؟, عصر همدان: دولت جوان انقلابی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد که حلال مشکلات باشد؟,

منظور از دولت جوان انقلابی رئیس‌جمهور بیست سی‌ساله مدعی انقلاب نیست بلکه دولتی است که انقلابی عمل کند و خصوصیات جوانی مثل شهامت، شجاعت، تلاش و خستگی‌ناپذیری و امید و نگاه نو به مسائل روز جامعه و ... داشته باشد. امیدواریم به فضل قادر متعال گرفتار لفاظی ها و ادعاها و وعده‌های چندروزه و چندمرحله‌ای اربابان سخن و ادعا نشویم و انتخابات عاقلانه و هوشمندانه‌ای داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه