اخبار داغ

در گفت‌وگو با جراح و متخصص کلیه مطرح شد؛

اثر داروهای گیاهی بر کلیه/ داروهای گیاهی مانع سنگ‌سازی کلیه نمی‌شود

اثر داروهای گیاهی بر کلیه/ داروهای گیاهی مانع سنگ‌سازی کلیه نمی‌شود
کامران بویری گفت: داروهای گیاهی متعددی در بازار وجود دارد که ممکن است برای جلوگیری از سنگ کلیه مفید باشند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها به‌طور کامل مانع از سنگ‌سازی کلیه نمی‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کامران بویری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و فوق تخصص جراحی سرطان‌های کلیه و مجاری ادراری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: احساس درد در ناحیه ران می‌تواند از علائم عفونت اداری باشد.

وی افزود: عفونت‌های ادراری احتمال عود و بازگشت دارند لذا فردی که سابقه این بیماری را داشته باشد باید ازنظر علل مستعد کننده نظیر یبوست، تنگی مجرا و... بررسی شود، ضمن اینکه این افراد در دوران بهبودی می‌توانند از مکمل‌های ورزشی استفاده کنند.

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری ادامه داد: استفراغ بعد از هر عمل جراحی به‌ویژه عمل کیسه صفرا شایع است ازجمله عوارض جانبی داروهای بیهوشی و مسکن‌ها استفراغ، ایلیوس، یبوست و مشکلات مربوط به معده و روده‌ها است.

بویری عنوان کرد: برای بیماران باسابقه سنگ کلیه که دچار تکرر ادرار هستند در صورت نرمال بودن PSA و عدم پاسخ به درمان دارویی و طبی، درمان جراحی توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای درمان عارضه سوزش، تکرر ادرار و درد زیر شکم باید از خوردن غذاهای تند و ترش پرهیز کرد، استفاده از حبوبات، گوجه خام، کدو و تخم کدو در کنار استفاده از داروهای گیاهی بسیار کمک‌کننده است و توصیه می‌شود.

فوق تخصص جراحی سرطان‌های کلیه و مجاری ادراری اضافه کرد: افرادی که از بدو تولد دهانه کلیه باز دارند دچار یک نوع عارضه مادرزادی هستند، این افراد باید با استفاده از سونوگرافی و اسکن پیگیر شرایط کلیه خود باشند که سنگ‌ساز نشود.

بویری با اشاره به اینکه برای از بین بردن کیست ساده کلیه نیاز به درمان خاصی نیست، یادآور شد: زنانی که به دلیل استفاده از مکمل‌ها در دوران بارداری دچار سنگ کلیه شدند، اگر بخواهند مجدداً باردار شوند باید سونوگرافی کلیه‌ها و مجاری ادراری را قبل از بارداری انجام دهند تا در دوران بارداری به مشکل برخورد نکنند.

وی تصریح کرد: داروهای گیاهی متعددی در بازار وجود دارد که ممکن است برای جلوگیری از سنگ کلیه مفید باشند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها به‌طور کامل مانع از سنگ‌سازی کلیه نمی‌شوند.

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری با بیان اینکه بهترین دارو برای سنگ کلیه مشخص نیست و تجویز دارو باید بر اساس جنس سنگ کلیه باشد، تأکید کرد: در برخی موارد تورم لوله حالب نیز باعث سوزش ادرار می‌شود و برای رفع آن  مصرف مایعات، داروی ضدالتهاب و کورتون با دوز کم بعضاً کمک‌کننده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه