اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد؛

گله مردم از رها بودن بازار

گله مردم از رها بودن بازار
آیت الله عبادی با بیان اینکه مواد خام قوانین بازار جهت مبارزه با فساد باید از دین مبین اسلام استخراج شود، گفت: امروز مردم از رهابودن بازار گله مند هستند و امیدواریم دولت آینده بتواند روحیه ملتهب مردم را آرام کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،آیت الله سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی کشور اظهار کرد: امیدواریم بعد از پیروزی مردم فلسطین و مردم سوریه شاهد برگزاری جشن سوم در ایران با حضور حداکثری و حسن انتخاب باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئله بازار دارای ریشه های بسیاری است، افزود: افرادی که می خواهند امانت دار مردم در مایحتاج آنان باشند باید از فقه دین و تعهد به دیانت برخوردار باشند و به دنبال حرام نروند.

,

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر تنها بر اساس سود وارد میادین بازار می شوند و جایگاه سابق بازار از دست رفته است.

,

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه حکومت باید فکری به حال بازار کند، ادامه داد: مبانی بازار در فقه آمده است و زمانی می تواند موثر باشد که به صورت یک تشکیلات جامع پیاده شود و اگر به صورت جامعه پیاده نشود تاثیرگذار نخواهد بود.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قانون برای جوامع بشری حرف اول را می زند، افزود: مهم تر از قانون، مجری قوانین است که چطور قوانین را اجرا کند چرا که ممکن است بهترین قانون به بدترین وجه اجرا شود.

,

وی در ادامه تاکید کرد: قانون باید به نحو بازدارنده اجرا شود چرا که اگر بازدارنده نباشد مشاهده می کنید که فساد به وجود می آید و اگر مجری قانون به وظایف خود به خوبی عمل نکند مشاهده می کنید که قوانین بی اثر هستند.

,

آیت الله عبادی با بیان اینکه گران فروش، کم فروش و مجرم نقش باز شکاری در حال حاضر دارند، افزود: بحث جریمه های نقدی بازدارنده نخواهد بود و وقتی قبح این افراد از بین برود اداره جامعه مشکل خواهد بود.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر کسی دچار تخلفی شد باید به گونه با او رفتار شود که آن فرد از کار خود شرمسار شود.

,

وی با تاکید بر اینکه مواد خام قوانین بازار در مکتب اسلام وجود دارد، افزود: متاسفانه این قوانین تبیین نشده است و اگر این قوانین از دین مبین اسلام استخراج شود شاهد کاهش فسادها خواهیم بود.

,

آیت الله عبادی در پایان با بیان اینکه مردم از رهابودن بازار گله مند هستند، گفت: مردم می گویند که نظارتی بر بازار وجود ندارد و امیدواریم دولت آینده به بحث بازار توجه بیشتری داشته باشد تا روحیه ملتهب مردم آرام بگیرد.

,

دولت آینده باید به دنبال احیای سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت ها باشد

, دولت آینده باید به دنبال احیای سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت ها باشد, دولت آینده باید به دنبال احیای سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت ها باشد, دولت آینده باید به دنبال احیای سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت ها باشد,

محمدحسن سرابیان نیز در این دیدار اظهار داشت: سازمان تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی و اجرای حکم ها را بر عهده دارد.

,

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در ادامه بیان کرد: بحث بازرسی، کنترل، نظارت بر قیمت ها و تعیین قیمت ها بر عهده سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده ها قرار دارد.

,

وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی در سال گذشته حضور فعال و مستمری برای برخورد با متخلفان در بازار داشته است، افزود: سال گذشته سازمان تعزیرات حکومتی تعداد گشت های خود را برای حضور در بازار در کنار بازرسان گشت های نظارتی افزایش داده بود.

,

سرابیان با تاکید بر اینکه دولت آینده باید به دنبال احیای سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت ها باشد، ادامه داد: به این دلیل که یک خلائی در این زمینه در بازار وجود دارد و باید یک سازمان متمرکزی دوباره تشکیل شود و بحث نظارت، رسیدگی، بازرسی و کنترل را بر عهده بگیرد تا شاهد ایجاد یک بازار آرام در کشور باشیم.

,

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در پایان گفت: مردم ایران زحمات بسیاری برای انقلاب اسلامی کشیده اند و باید بیش از این ها به انان خدمت شود.

,

انتهای پیام 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه