اخبار داغ

قهرمان ووشو جهان:

جبران خسارت تعطیلی باشگاه‌ها به ورزشکاران چندین سال زمان می‌برد

جبران خسارت تعطیلی باشگاه‌ها به ورزشکاران چندین سال زمان می‌برد
قهرمان ووشو جهان با اشاره به تعطیلی طولانی‌مدت باشگاه‌های ورزشی در پی شیوع ویروس کرونا گفت: تعطیلی باشگاه‌ها خسارت‌های جسمی و روحی فراوانی به ورزشکاران وارد کرده که جبران آن بیش از ۵ سال زمان می‌برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن محمدسیفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بعد از بازگشت از مسابقات قهرمانی جهان در سال 2019 ویروس کرونا شیوع پیدا کرده و تاکنون ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه بعد از سال 2019 تا امروز تمام رقابت‌های آسیایی، جهانی و جام جهانی لغو شده است، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اولین محلی که بلافاصله با شدید شدن بیماری کرونا تعطیل می‌شود، باشگاه‌های ورزشی است.

,

محمدسیفی با بیان اینکه تمرینات تمام ورزشکاران طی این مدت، مختل شده است، افزود: امکان تمرین و انجام مسابقه تمرینی در باشگاه‌ها وجود ندارد و بنده شخصاً برای آماده نگه داشتن خودم در بیرون تمرین می‌کنم که کار بسیار سختی است.

,

قهرمان ووشو جهان با بیان اینکه 90 درصد ورزشکاران بعد از شیوع ویروس کرونا از نظر آمادگی جسمانی اُفت کرده‌اند، گفت: همچنین ورزشکارانی که از سنین پایین و رده‌های پایه، شروع به کار کرده بودند نیز یک و نیم سال است که به کلی ورزش نمی‌کنند و این یک آسیب بزرگ جسمی و روحی است.

,

وی تصریح کرد: خسارت‌های عدم تحرک و تمرین در دوران کرونا برای ورزشکاران هم در بخش همگانی و هم بخش قهرمانی، بسیار وحشتناک است.

,

محمدسیفی با اشاره به تعطیلی طولانی‌مدت باشگاه‌های ورزشی در پی شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: تعطیلی باشگاه‌ها خسارت‌های جسمی و روحی فراوانی به ورزشکاران وارد کرده که جبران آن بیش از 5 سال زمان می‌برد.

,

وی خاطرنشان کرد: آثار و عواقب عدم تمرین و تحرک ورزشکاران تا چندین سال مشاهده خواهد شد مگر اینکه وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها با یک حرکت منسجم بعد از واکسیناسیون، دوباره بتوانند این شرایط را جمع کنند.

,

محمدسیفی تصریح کرد: قطعاً جبران خسارت‌هایی که ویروس کرونا به ورزشکاران وارد کرده، بیش از 5 سال طول می‌کشد.

,

قهرمان ووشو جهان با بیان اینکه تعطیلی طولانی‌مدت باشگاه‌های ورزشی سبب بی‌اعتمادی اولیا به ورزش و باشگاه‌ها شده است، گفت: ورزش، یکی از مهمترین فاکتورها برای حفظ سلامتی است اما تعطیلی باشگاه‌ها سبب شد تا در زمانی که باشگاه‌ها به طور موقت بازگشایی شد نیز اولیا اجازه رفتن فرزندان به باشگاه را ندهند.

,

وی اظهار داشت: اولیا، سلامتی فرزندان را اولویت اول و ورزش را اولویت بعدی می‌دانند و به همین دلیل با بازگشایی موقت باشگاه‌ها نیز اجازه حضور فرزندان در باشگاه‌ها را ندادند.

,

محمدسیفی خاطرنشان کرد: تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، نوعی بی‌اعتمادی در جامعه ایجاد کرده مگر اینکه شرایط با واکسیناسیون سراسری کرونا به حالت عادی برگردد وگرنه دوباره با تعطیلی مجدد باشگاه‌ها، خانواده‌ها اجازه حضور فرزندان را نخواهند داد البته هرچند والدین هم حق دارند.

,

قهرمان ووشو جهان در خصوص مسابقات پیش رو گفت: مسابقات حرفه‌ای در تیرماه سال جاری، زیر نظر سازمان brave برگزار خواهد شد که در آن شرکت خواهم کرد و بعد از آن هم دومین مسابقه‌ام در مسابقات قطر را خواهم داشت.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه