اخبار داغ

وزیر بهداشت در سفر به گیلان مطرح کرد:

تزریق عمومی واکسن ایرانی از هفته آینده آغاز می‌شود

تزریق عمومی واکسن ایرانی از هفته آینده آغاز می‌شود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تزریق عمومی واکسن ایرانی کرونا در خردادماه و تا پایان فصل بهار انجام می‌شود گفت: این کار را از هفته آینده آغاز می‌کنیم و در ابتدا به شکل داوطلبانه و توسط همکاران ما انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، سعید نمکی صبح دوشنبه در مراسم افتتاح همزمان ۳۲ طرح بزرگ و عام‌المنفعه حوزه سلامت استان گیلان اظهار کرد: گیلان سرزمین ارزشمندی است و علاوه بر طبیعت زیبا و یگانه، سرزمین مردان و زنان و علما و شهدای بزرگ است و قطعه مهمی از تاریخ و فرهنگ کشور محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از ۸دی، سعید نمکی صبح دوشنبه در مراسم افتتاح همزمان ۳۲ طرح بزرگ و عام‌المنفعه حوزه سلامت استان گیلان اظهار کرد: گیلان سرزمین ارزشمندی است و علاوه بر طبیعت زیبا و یگانه، سرزمین مردان و زنان و علما و شهدای بزرگ است و قطعه مهمی از تاریخ و فرهنگ کشور محسوب می‌شود., ۸دی,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره اینکه در دفاع مقدس مسیر حمله دشمن را می‌شناختیم اما در کرونا همه راه‌ها بر روی ما بسته بود افزود: بسیاری از محموله‌های کمکی به واسطه کارشکنی آمریکایی ها به کشور نرسید اما آنها به دروغ می‌گفتند راه ورود ماسک و سایر اقلام بهداشتی مبارزه با کرونا به ایران بسته نیست.

,

وی با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها در ابتدا خودمان یک نوع کیت طراحی کردیم خاطرنشان کرد: تمامی مسافران خارجی از جمله مسافران چینی را خودمان تست گرفتیم و پی به بیماری آنها بردیم.

,

نمکی با اشاره به اینکه یک روزی اسامی کسانی را که به ما کمک کردند و کسانی که تنها از راه دور نظاره گر ما بودند را منتشر می‌کنم گفت: امروز روز وحدت و همدلی است و جای گلایه و شکایت نیست اما عده‌ای از همان ابتدا به ما لگد زدند و گفتند که زمان شیوع کرونا را دروغ گفته‌ایم در حالیکه از ۲۳ بهمن به بعد از بین مبتلایان به آنفلوآنزا چند مورد مشکوک به کرونا را شناسایی کردیم.

,

نمکی با بیان اینکه در کمتر از ۶۰ روز از وارد کننده ملتمس، با همت فرزندان این کشور به تولید کننده تبدیل شدیم بیان کرد: پیک وحشتناک کرونا به زیبایی مدیریت شد. و در پیک چهارم با وجود آنکه ویروس انگلیسی کشنده تر بود اما توانستیم از بستری شدن ۱۵۰ هزار مورد مبتلا جلوگیری کنیم و در طول این پیک‌ها همواره تخت خالی برای بیماران داشتیم و شرایط مشابه کشورهای اروپایی در جمهوری اسلامی رخ نداد.

,

وزیر بهداشت با اشاره به نصف شدن مرگ و میرها در پیک چهارم افزود: این موضوع دستاورد بزرگی است و آن را به عنوان یک روش اختراعی جمهوری اسلامی به دنیا گزارش می‌‌کنیم.

,

نمکی با اشاره به برنامه ریزی برای افتتاح هزار و ۴۰۰ پروژه و ۱۴ هزار تخت در طول ۱۴ ماه به نیت ۱۴ معصوم تا مرداد ۱۴۰۰ آن هم در شرایط کرونا بیان داشت: در طول یک سال اخیر ۵۳ هزار نیرو به بخش درمان به شکل استخدامی اضافه شده است.

,

وی ادامه داد: تنها در گیلان ۹ دستگاه سی تی اسکن به گیلان در ایام کرونا اضافه شد و میزان تخت ای سی یو در طول یک سال دو برابر شد و ۶۰۰ تخت عادی و ۸۰ تخت آس سی یو در دوران کرونا به این استان اضافه شده است.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بسیاری از کشورها می‌خواستند واکسن خود را به طور رایگان روی ملت امتحان کنند اما اجازه ندادیم تاکید کرد: ملت ایران هیچ وقت حقیر نبوده اند و اجازه نمی‌دهیم به خاطر گرانی و یا رایگان بودن چنین اتفاقی رخ بدهد.

,

وی اضافه کرد: پاستور به عنوان اولین پایگاه ساخت واکسن و سپس مرکز برکت مطالعات فاز دوم خود را تکمیل کرده‌اند و فاز سوم نیز به خوبی پیش می‌رود.

,

نمکی با بیان اینکه تزریق عمومی واکسن ایرانی کرونا در خردادماه و تا پایان فصل بهار انجام می‌شود عنوان کرد: این کار را تا هفته آینده آغاز می‌کنیم و در ابتدا به شکل داوطلبانه و توسط همکاران ما انجام می‌شود.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سالم‌ترین، بی ضررترین و مطمئن ترین واکسن بومی را در اختیار داریم گفت: یکی از ممتازترین واکسن‌ها واکسنی است که به طور مشترک با کوبایی ها می‌سازیم.

,

وی با تاکید بر اینکه راه ۲۰ ساله ساخت واکسن را یک ساله طی کردیم خاطرنشان کرد: واکسیناسیون در کشور انجام می‌شود و تا پایان خردادماه و حداکثر اوایل تیرماه جمعیت بالای ۶۰ سال و بیماران صعب العلاج، سرطانی و خاص را واکسینه می‌کنیم.

,

نمکی با بیان اینکه ۸۵ درصد مرگ‌ها در کووید افراد بالای ۶۰ سال و بیماران زمینه‌ای بودند بیان کرد: واکسیناسیون این گروه‌ها از ۸۰ درصد مرگ و میرها جلوگیری می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه