اخبار داغ

این جاده دو طرفه است

"آستارا" و "اردبیل" مردمانی با مشترکات زبانی، قومی و خویشاوندی/ لزوم برخورد نهادهای نظارتی با گردانندگان صفحات مجازی اختلاف برانگیز

"آستارا" و "اردبیل" مردمانی با مشترکات زبانی، قومی و خویشاوندی/ لزوم برخورد نهادهای نظارتی با گردانندگان صفحات مجازی اختلاف برانگیز
بسیاری از مردم آستارا و اردبیل سال های متمادی برای زندگی، کار، تحصیل ،خدمات درمانی، تفریح و... به شهرهای همدیگر رفت و آمد داشته و در طول سالیان گذشته به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی کرده اند، بنابراین اجازه ندهیم این همه مشترکات و خاطرات خوب همزیستی مسالمت آمیز به دلیل دعوا و نزاعی که عده ای اراذل و اوباش به پا کرده اند به فراموشی سپرده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، در روزهای اخیر عده ای با استفاده از بی ضابطه بودن فضای مجازی به ایجاد تفرقه بین مردم آستارا و اردبیل که سال ها همجوار یکدیگر به سلامت زیسته و پیوندهای سببی و نسبی دارند، دست زده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
ماجرا از انتشار ویدئویی که گفته می شود از درگیری با یک خودروی پلاک اردبیل در آستارا است، شروع شد.
,
 
,
موضوعی که خیلی زود نیروی انتظامی گیلان به آن ورود کرد و به دستگیری ۷ اراذل و اوباش منجر شد.
,
 
,
سرهنگ “حسین حسن‌پور”، جانشین فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به وقوع درگیری تعدادی از اراذل و اوباش به علت اختلافات خانوادگی در شهرستان‌ آستارا، گفت: در پی دریافت گزارش شهروندان مبنی بر ایجاد ناآرامی و وقوع درگیری میان تعدادی از اراذل و اوباش در شهرستان آستارا، بلافاصله ماموران در محل حاضر و نسبت به بررسی ابعاد مختلف این درگیری‌ اقدام کردند.
,
 
,
وی با بیان اینکه پس از انجام اقدامات کارشناسی و با اشرافیت اطلاعاتی پلیس، تمامی عوامل این درگیری‌ شناسایی و دستگیری آن‌ها در دستور کار قرار گرفت، گفت: علت وقوع درگیری میان این اراذل و اوباش را مسائل خانوادگی و ناموسی اعلام کرد و گفت: ۷ نفر اراذل و اوباش این درگیری در دو عملیات جداگانه شناسایی و ظرف کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شدند.
,
 
,
لزوم برخورد نهادهای نظارتی با گردانندگان صفحات مجازی اختلاف برانگیز
, لزوم برخورد نهادهای نظارتی با گردانندگان صفحات مجازی اختلاف برانگیز, لزوم برخورد نهادهای نظارتی با گردانندگان صفحات مجازی اختلاف برانگیز,
 
,
اما با وجود بازداشت عوامل این نزاع خانوادگی برخی صفحات اینستاگرامی در فضای مجازی مردم را دعوت به درگیری و تجمع کرده، آن هم مردمی که مشترکات زیادی داشته و سال ها همجوار یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی کرده اند.
,
 
,
مردم آستارا و اردبیل سال ها  پیوندهای قومی، زبانی و خویشاوندی دارند و برای یکدیگر ارزش و احترام فراوانی قائل هستند این در حالی است که ایجاد اختلاف بین مردمان آستارا و اردبیل به نفع هیچ یک از طرفین نیست.
,
 
,
بی شک نهادهای نظارتی همچون پلیس فتا و اطلاعات سایبری پلیس امنیت یقینا با گردانندگان صفحات فضای مجازی که از روی دشمنی یا دست کم از روی غفلت بر طبل اختلافات و تفرقه انگیزی می کوبند، برخورد جدی خواهند داشت.
,
 
,
همانطور که "یاسر همدمی" دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستارا به آن تأکید داشته است.
,
 
,
هشدار دادستان آستارا نسبت به رفتارهای هنجارشکن و غیرقانونی
, هشدار دادستان آستارا نسبت به رفتارهای هنجارشکن و غیرقانونی, هشدار دادستان آستارا نسبت به رفتارهای هنجارشکن و غیرقانونی,
 
,
یاسر همدمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستارا در رابطه با دستگیری هنجارشکنان و اراذل و اوباش آستارا، گفت:همه افرادی که در چند روز گذشته تحت تاثیر احساسات و اختلافات شخصی اقدام به رفتار‌های هنجارشکن و غیرقانونی کرده بودند با کمک نیروی انتظامی دستگیر و تحت قرار بازداشت هستند.
,
 
,
وی با بیان اینکه این افراد به اشد مجازات محکوم خواهند شد، تصریح کرد: با افرادی که با استفاده از این فرصت اقدام به تفرقه افکنی، تحریک مردم و برهم زدن امنیت کرده اند نیز به طور قانونی برخورد می شود.
,
 
,
توصیه ای به مردمان فهیم آستارا و اردبیل
, توصیه ای به مردمان فهیم آستارا و اردبیل, توصیه ای به مردمان فهیم آستارا و اردبیل,
 
,
کیست که نداند بسیاری از مردم آستارا و اردبیل سال های متمادی برای زندگی، کار، تحصیل ،خدمات درمانی، تفریح و... به شهرهای همدیگر رفت و آمد داشته و در طول سالیان گذشته به در کنار هم زندگی کرده اند بنابراین اجازه ندهیم این همه مشترکات و خاطرات خوب همزیستی مسالمت آمیز به دلیل دعوا و نزاعی که عده ای اراذل و اوباش به پا کرده اند به فراموشی سپرده شود.
,
 
,
پیوندهای قومی، زبانی، مذهبی، آداب و رسوم مشترک، مراودات اقتصادی و حتی پیوندهای خانوادگی و... ویژگی های بسیار مهمی است که می توان با توجه به آن برخی از کاستی ها را کنار گذاشت، مضاف بر اینکه رفتار برادرانه ی مرزنشینان همیشه زبانزد خاص و عام بوده است و چه بسا مردمان آن سوی مرزها بارها بر این نکته تأکید داشته اند.
,
 
,
بر بزرگان و فرهیختگان منطقه واجب است با توجه به اهمیت ژئوپلوتیکی و سوءاستفاده ی ایادی صهیونیستی که هر روز به بهانه ای به دنبال ماجراجویی و خدشه وارد کردن به امنیتی که مرهون خون هزاران جوان آستارایی و اردبیلی است، ضمن هوشیاری نسبت به توطئه ها و دسیسه های دشمنان، از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه