اخبار داغ

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اصفهان:

خرید خانه برای کارگران در اصفهان آرزویی دست نیافتنی است/ ساخت و سازها روند خود که سالانه حدود یک میلیون مسکن است را طی نمی‌کند

خرید خانه برای کارگران در اصفهان آرزویی دست نیافتنی است/ ساخت و سازها روند خود که سالانه حدود یک میلیون مسکن است را طی نمی‌کند
رئیس اتحادیه مشاورین املاک اصفهان، گفت: براساس آمار‌های شنیده شده، خرید خانه در مناطق متوسط اصفهان برای یک کارگر با قیمت‌های فعلی بین ۳۵ الی ۴۰ سال طول می‌کشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا رسول جهانگیری در گفت و گو با صاحب نیوز اظهار کرد: وضعیت کنونی مسکن در حالت رکود تورمی است. با توجه به نوسانات ارز درسال گذشته  و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها الان خرید و فروش دچار رکود شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رسول جهانگیری در گفت و گو با ,  , صاحب نیوز,  اظهار کرد: وضعیت کنونی مسکن در حالت رکود تورمی است. با توجه به نوسانات ارز درسال گذشته  و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها الان خرید و فروش دچار رکود شده است.,

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اصفهان افزود: وضعیت خرید و فروش کاهش پیدا کرده است و مردم منتظرند که ببینند آیا اتفاقی خاصی خواهد افتاد و قیمت‌ها به چه صورت خواهد بود. معمولا نزدیک انتخابات که می‌شود مردم منتظرند که ببینند در این زمینه سیاست خاصی، ارائه خواهد شد یا خیر. منتها ما هنوز نوسانات ارز را داریم که کاهش ارزش پول ملی‌مان باعث شد که بازار مسکن یک سری متقاضیان کاذب پیدا کند و به همین دلیل قیمت ها شدیدا بالا رفت.

,

وی بیان کرد: متاسفانه ساخت و سازها روند خود که سالانه حدود یک میلیون مسکن نیاز داریم که ساخته شود را طی نمی‌کند و آمارها با نیازها با هم‌خوانی ندارد.

,

جهانگیری بااشاره به وضعیت اقتصادی مردم و اجاره‌های بالا، گفت: اجاره‌ها قیمت‌های فوق بالایی دارند. مصوبه‌های ستاد کرونا به بعضی از مستاجرین برای اجاره‌ها  کمک کرد اما درپی افزایش کاذب قیمت خانه‌ها، رهن‌ و اجاره ها به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرده است.

,

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اصفهان تصریح کرد: بعضی از مالکین از طریق رهن و اجاره امرار معاش می‌کنند و  برخی دیگر از مالکین هزینه‌های رهن و اجاره برایشان  تاثیری ندارد و ما از آن‌ها تقاضا داریم که رعایت حال مردم را کنند.

,

وی ادامه داد: واقعاً یک روزی یک چهارم از هزینه یک خانوار را، هزینه و اجاره مسکن پوشش می داد اما در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد درآمد یک خانوار برای اجاره و خرید مسکن می‌رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه