اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس در گفت‌وگو با دانا؛

قانون ممنوعیت خروج دولتمردان بخاطر اسناد محرمانه در اختیار آنهاست/ الزام ثبت اموال مسئولان در آخرین سال خدمت

قانون ممنوعیت خروج دولتمردان بخاطر اسناد محرمانه در اختیار آنهاست/ الزام ثبت اموال مسئولان در آخرین سال خدمت
حجت الاسلام نوروزی در تشریح طرح ممنوعیت سه ساله خروج دولتمردان از کشور گفت: بخاطر اسنادی که از دولت و نظام در اختیار مسئولان دولتی است قانون پس از پایان خدمت، تا سه سال به آنها حق خروج از کشور را نداده است و آنها را مکلف کرده در سال آخر خدمت اموال خود را ثبت کنند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عصر روز گذشته کلیات طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام سه سال پس از اتمام مسئولیت از کشور در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و برای بررسی جزئیات شور و مشورت به جلسات بعد کمیسیون موکول شد.  

, به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: عصر روز گذشته طرحی که در مجلس اعلام وصول شده بود به کمیسیون ما ارجاع شد. ما این طرح را در مرحله رای گیری قرار دادیم و خوشبختانه بالاجماع رأی آورد. 
, حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛, حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در تشریح طرح مذکرو خاطر نشان کرد: حرف این طرح به زبان ساده این است که مسئولانی مانند معاونان رئیس جمهور و وزراء، معاونان وزراء و مدیران کل و ... و برخی از مسئولانی که در بخش های حساس نظام مشغول خدمت هستند در یک سال پایان دولت ها باید، اموال خود را ثبت کنند تا مشخص شود هر مسئول چقدر سرمایه دارد. 
,
 
,
وی در ادامه افزود: اما اگر سرمایه مسئولی غیر متعارف باشد، بر اساس اصل 49 قانون اساسی باید دادستان موضوع را پی‌گیری و تکلیف اموال چنین افرادی را روشن و مشخص کند.  
,
 
,
حجت الاسلام نوروزی در ادامه به بخش دیگری که قانون گذار در ممنوعیت خروج مسئولان در این طرح مورد توجه قرار داده، متذکر شد: مسئولان دولتی مانند معاونان رئیس جمهور و وزراء، معاونان وزراء و... که عرض کردم بخاطر اسنادی که از دولت و نظام در اختیار آنهاست و این اسناد بعضا طبقه بندی و محرمانه هستند، پس از پایان خدمت، آنها تا سه سال حق خروج از کشور را ندارند.  اما پس از گذشت سه سالی که قانون پیش بینی کرده حق خروج به آنها داده خواهد شد. البته در کنار این تاکید موارد استثناء هم لحاظ شده که در بررسی های آتی به آنها خواهیم پرداخت.
,
 
,
نماینده حوزه انتخابیه رباط‌کریم و بهارستان در ادوار 11و8،9 مجلس شورای اسلامی درخاتمه اظهاراتش عنوان کرد: کلیات این طرح همانطور که گفتم توسط جمیع اعضاء کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس رأی آورده و باید جزئیات آن در کمیته ها و کمیسیون های خصوصی پیگیری در روزهای آتی بررسی و روی طرح کار شود.آن انشالله، بعد از بررسی های نهایی طرح مورد بحث برای اجرا به دولت ها ابلاغ خواهد شد.  
,
 
,
انتهای پیام/ 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه