اخبار داغ

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره):

آرمان انبیاء و امام در راستای اقامه عدالت توسط خود مردم است

آرمان انبیاء و امام در راستای اقامه عدالت توسط خود مردم است
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با تاکید بر حفظ نظام جمهوری اسلامی، گفت: باید نسبت به سرنوشت خود و خون شهدا و اصل انقلاب حساس باشیم و با حساسیت هم برخورد کنیم نباید سخنانمان به دعواهایی منجر شود که اصل انقلاب از بین برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی ظهر امروز در مراسم اختتامیه دهمین رویداد فرهنگی دانشجویی طریق جاوید که در جوار حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام راحل اظهار کرد: یک مغالطه در سخنان مطرح می‌شود و آن اینکه وقتی می‌گوییم رأی مردم دخالت در مشروعیت نظام اسلامی دارد بلافاصله می‌گویند مشروعیت را خدا داده و حتی می‌گویند این شرک است و شما مردم را در مقابل خدا می‌نشانید این‌گونه نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: هر حکمی که روی موضوعی قرار می‌گیرد تا احراز موضوع نشود حکم را نمی‌توان جاری کرد. اگر کسی می‌گوید مردم در مشروعیت دخیل هستند در حقیقت می‌گوید ولایت برای موضوعی قرار داده شده که باید عالم به احکام دین باشد، عدالت محور باشد و سوم اینکه مردم او را قبول داشته باشند. عدالت قید موضوع است و پذیرش مردم هم قید موضوع است پس اگر گفته می‌شود حکومتی که اقبال عمومی را ندارد مشروع نیست حکم خداست و لذا اگر کسی می‌گوید خروج جامعه از حیثیت تاثیر گذاری مخالفت با مشروعیت است به معنای خروج قیدی از قیود است.

,

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) ادامه داد: وقتی می‌گوییم اقبال عمومی و نظر جمهور شرط مشروعیت نظام است و انتخابات مشروعیت ساز است از این جهت است که اقبال عمومی در منظر امام جزء موضوع است. فلسفه بعثت انبیا نیز همین است همه می‌آیند که مردم خود اقامه عدالت کنند بنابراین جامعه باید خود همراه و همدل باشد نمی‌شود برای مردم تصمیم گیری کرد. آزادی هم عدالت است و عدالت را تنزل دادن به حوزه اقتصادی کشتن عدالت است، آزادی یعنی عدالت سیاسی و نمی‌شود تو برای من منتخب معرفی کنی و بگویی به این رأی بده همانطور که من نمی‌توانم.

,

وی با بیان اینکه عدالت در حوزه اقتصادی یعنی تساوی شرایط پیشرفت جامعه، خاطرنشان کرد: اتفاقا در دوره‌هایی از انقلاب این کار به خوبی انجام شده آرمان باید توزیع فرصت‌های پیشرفته باشد یکی از آنها هم علم است، توزیع فرصت دانش آموزی گامی بزرگ در راستای عدالت است. تنزل عدالت به حوزه عدالت رفتاری ناقص معنا کردن عدالت است و عدالت در همه جنبه‌های آن آرمان ماست.

,

حجت‌الاسلام خمینی با بیان اینکه کسی معصوم نیست و هرکسی اشتباهاتی داشته است، گفت: آرمان انبیا و امام هم در همان راستای اقامه عدالت توسط خود مردم است و اگر بخواهیم برای آن‌ها اقامه عدالت کنیم خروج از آرمان انبیا است. عدالت را باید در همه حوزه‌ها دید و علت بابی کرد، فقر فرهنگی و معیشتی و مشکلات عمیق در حوزه‌های مختلف و فساد سیستماتیک همه محتاج عدالت‌اند و باید نسبت به سرنوشت خود و خون شهدا و اصل انقلاب حساس باشیم و با حساسیت هم برخورد کنیم نباید سخنانمان به دعواهایی منجر شود که اصل انقلاب از بین برود توجه به اصل حفظ نظام جمهوری اسلامی حکم عقل و وظیفه ست.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه