اخبار داغ

نتایج یک نظرسنجی نشان داد؛

فضای مجازی؛ در صدر منابع خبری پربازدید مردم کرمانشاه

فضای مجازی؛ در صدر منابع خبری پربازدید مردم کرمانشاه
نتایج یک نظرسنجی نشان داد، مردم کرمانشاه بیشترین اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری را از منابع خبری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کسب می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اخبار و اطلاعات در فضای انتخاباتی یکی از تاثیرگذارترین موضوعات در نتیجه انتخابات و همچنین عامل ایجاد شور و آرامش عقلانی آن است. در حقیقت رابطه مستقیمی میان برگزاری یک انتخابات سالم، با آرامش عقلانی و پرشور با انتشار اخبار درست و مطمئن وجود دارد. اگر اخبار نادرستی به مردم برسد علاوه بر تخریب روحیه و نشاط سیاسی جامعه، قطعا نتیجه انتخابات ها را هم دستخوش دگرگونی قرار خواهد داد چرا که موجب خطای در انتخاب و عدم انتخاب فرد اصلح را تقویت می‌کند.

رسیدن اخبار به دست مردم، امروزه با گذشته تفاوت های زیادی کرده و رسانه ها نقش مهمی در این حوزه دارند. از طرفی با گسترش فضای مجازی و استفاده زیاد جامعه از آن باید بر این موضوع تاکید کرد که فضای مجازی در دسترسی افراد به اطلاعات نقش مهمی دارد.

در جدیدترین نظرسنجی که شبکه اطلاع رسانی مرصاد برگزار کرده است، این سوال از مردم پرسیده شده که "اخبار کاندیداهای ریاست جمهوری را از چه طریقی پیگیری می کنید؟" که ۶۷ درصد شرکت کنندگان به گزینه "فضای مجازی (تلگرام، روبیکا، اینستاگرام و ...) رای داده اند.

همچنین ۳۱ درصد نیز گزینه "صدا و سیما" را انتخاب کرده اند و ۲ درصد نیز گزینه "نشریات چاپی (روزنامه ها)" را انتخاب کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,

, ,

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که فضای مجازی نقش مهمی در تعیین سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت. بر همین اساس نیاز است تا مسئولان مربوطه در این روزهای مانده تا برگزاری انتخابات، نظارت ویژه تری را بر فضای مجازی داشته باشند.

,

از طرفی کاندیداهای ریاست جمهوری و ستادهای آن ها در صورتی که می خواهند نتیجه بهتری در انتخابات به دست بیاورند باید نگاه دقیقی به فضای مجازی داشته و اقدام به تولید محتواهای سالم و اثرگذارتری کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه