اخبار داغ

خیز دوباره به سمت گرانی؛

قیمت گوشت افسار برید/ وضعیت قرمز بازار و سلاخی جیب مردم

قیمت گوشت افسار برید/ وضعیت قرمز بازار و سلاخی جیب مردم
باز هم قیمت ها به سمت گرانی خیز برداشته و مدتی است که علاوه بر کمیابی و گرانی مرغ؛ وضعیت بازار گوشت هم قرمز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ باز هم قیمت ها به سمت گرانی خیز برداشته و مدتی است که علاوه بر کمیابی و گرانی مرغ؛ وضعیت بازار گوشت هم قرمز شده است، گویا نظارت متولیان دیگر کفاف نیاز این بازار را نمی دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
 
بازاری که به دلیل نا به سامانی و بی توجهی مسئولان امر در مسیر نوسان شدید قیمت در حال حرکت است، در این بازار نه توجهی به مصوبات می شود و نه جیب مردم، هر کسی به هر قیمتی که بخواهد کالا را می فروشد، شرایطی که لازم است متولیان امر تدابیری بیندیشند تا این اختلاف قیمت به حداقل برسد.
 
البته ماه هاست که به دلیل اهمال کاری دولت، بازار دستخوش این گونه سودجویی ها شده و گویا قرار نیست برای پایان دادن به آن اقدامی صورت بگیرد، اما در حالی این بازار خیز دوباره به سمت گرانی برداشته که ماه هاست مجوز واردات دام به استان نیز صادر و این مهم محقق شده است.

اما باید به فکر کسانی بود که جیب آن ها به راحتی توسط برخی سودجویان سلاخی می شود، مردمی که به گفته خودشان کمرشان زیر بار گرانی های افسارگسیخته خم شده است.
 
درآمد پایین؛ قیمت ها نجومی
 
شجاعیان، یکی از شهروندان زاهدانی با انتقاد شدید از وضعیت بازار گوشت قرمز، اظهار کرد: وقتی قیمت یک کیلوگرم گوشت قرمز به بالای ۱۴۰ هزار تومان رسیده و علاوه بر آن، قیمت سایر اقلام نیز به صورت نجومی رو به افزایش است، چگونه می توان زندگی را چرخاند؟ آن هم با درآمدهایی که تا ۱۰ روز اول ماه هم کفایت نمی کند.
 
وی ادامه داد: مشخص است که نظارت درستی بر بازار صورت نمی گیرد،اگر هم هست، کافی نیست، چراکه به راحتی سودجویان در این آشفته بازار نسبت به گران فروشی اقدام می کنند و مشخص است هیچ نگرانی ندارند، وقتی هم معترض می شوی، می گویند اگر فردا برای خرید مراجعه کنید، مشخص نیست قیمت همین گوشت به چه مبلغی برسد.
 
,
,
,
,
,
,
,
, درآمد پایین؛ قیمت ها نجومی, درآمد پایین؛ قیمت ها نجومی,
,
,
,
,
,
, ,
 
به امید پایان یافتن مشکلات اقتصادی همراه با عمر دولت فعلی
 
زاهدی، یکی دیگر از هم استانی ها نیز بیان کرد: ماه هاست با گوشت قرمز خداحافظی کرده ایم و باید منتظر عوارض عدم استفاده آن در بدن خود و فرزندانمان باشیم.
 
وی ادامه داد: وقتی این روزها توان خرید حتی یک مرغ را نداریم، چگونه می توانیم گوشت قرمز بخریم، در حالی شرایط زندگی برای مردم سخت و کمرشکن شده است که به دلیل کرونا رفت و آمدهای کمتری صورت می گیرد، اگر قرار بود پذیرای مهمان باشیم، علاوه بر خانواده باید شرمنده دیگران هم می شدیم.
 
این شهروند اضافه کرد: به نظر می رسد، دولت فعلی دلش به حال مردم نمی سوزد، چراکه اگر این گونه بود وضعیت اقتصادی و معیشتی روز به روز بدتر نمی شد، گویا باید به امید روزی بنشینیم تا انتخابات برگزار و فردی در سمت ریاست جمهوری انتخاب شود که پایان دادن به این نا به سامانی ها هدف اصلی اش در دولت باشد.
 
قیمت ها ساماندهی می شود

 
محمد قاسمی، معاون امور بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما در این باره بیان کرد: نظارت ویژه ای را بر بازار گوشت  شروع کرده ایم، قیمت این کالا ساماندهی می شود، اتحادیه مربوطه باید حد و حدود قیمت را مشخص و تعیین تکلیف کند.
 
وی ادامه داد: همچنین به توجه به مجوز واردات گوشت برآورد قیمت انجام و بر اساس آن میانگین قیمت ابلاغ شد که اتحادیه باید بر اساس آن نرخ گذاری گوشت قرمز را رعایت کند.
 
 این مقام مسئول اظهار کرد: با افزایش شکایات مردمی بازرسی ها هم ویژه تر شده، به گونه ای که طی روزهای اخیر چند پرونده تخلفات قصابی ها به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
 
تشکیل ۱۰ میلیون پرونده تخلفاتی در پی شکایات مردمی
 
وی اضافه کرد: در بازار گوشت ۷۰ بازرسی از قصابی ها صورت گرفت و بالغ بر ۱۰ میلیون پرونده در این رابطه تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
 
قاسمی با اشاره به اهمیت همکاری مردم در اعلام تخلفات صنفی اذعان کرد: بر اساس گزارش ستاد خبری بالغ بر ۳۰ درصد گزارش های مردمی تشکیل پرونده می شود و باید گفت که آمار کشف تخلف بازرسی های میدانی به مراتب کمتر از این میزان است.
 
وی تاکید کرد: هر اندازه مردم بیشتر همکاری کنند، هدفمند تر می توانیم به سمت برخورد با تخلفات حرکت کنیم، بنابراین نیاز است که شهروندان با اطلاع رسانی خوب برای نظارت بهتر در کنار ما قرار بگیرند.
 
انتهای پیام/
,
, به امید پایان یافتن مشکلات اقتصادی همراه با عمر دولت فعلی, به امید پایان یافتن مشکلات اقتصادی همراه با عمر دولت فعلی,
,
,
,
,
,
,
,  
قیمت ها ساماندهی می شود
,  
قیمت ها ساماندهی می شود
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تشکیل ۱۰ میلیون پرونده تخلفاتی در پی شکایات مردمی, تشکیل ۱۰ میلیون پرونده تخلفاتی در پی شکایات مردمی,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه