اخبار داغ

بیماری خطرناک در کمین کرمانشاهیان؛

کرونا هنوز هم در شهر جولان می دهد/ ساده انگاری ممنوع!

کرونا هنوز هم در شهر جولان می دهد/ ساده انگاری ممنوع!
هر چند که وضعیت در بسیاری از شهرستان ها قرمز نیست و واکسیناسیون در حال انجام است اما بایستی هنوز هم این بیماری را جدی گرفت و پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، وضعیت خطرناک شیوع کرونا هنوز هم ادامه دارد و این ویروس خطرناک سلامت جامعه را تهدید می کند. هر چند که وضعیت در بسیاری از شهرستان ها قرمز نیست و واکسیناسیون در حال انجام است اما بایستی هنوز هم این بیماری را جدی گرفت و پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد.

بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، حضور در تجمعات و ساده انگاری مبنی بر اینکه موج چهارم کرونا به پایان رسیده شهرستان سرپل ذهاب نیز در موقعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

وی افزود: با قرمز شدن وضعیت شهرستان سرپل ذهاب قطعاً شهرستان های اطراف هم دچار مشکل خواهند شد.

خدادادیان گفت: در حال حاضر هیچ شهر آبی از نظر شیوع کرونا در استان کرمانشاه و در سطح کشور وجود ندارد پس نمی‌توان گفت کرونا به اتمام رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,
,
, مرصادنیوز ,
,
,
,
,

, ,

وی عنوان کرد: تصور اشتباه دیگر وجود دارد مبنی بر اینکه واکسیناسیون آغاز شده و دیگر مشکلی وجود ندارد در حالی که واکسیناسیون چند مرحله دارد بلافاصله پس از تلقیح ایمنی ایجاد نمی‌شود بلکه برای تولید آنتی بادی در بدن و افزایش سطح ایمنی، زمان نیاز است.

,

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از مردم ماسک نمی زنند، گفت: در آرامستان ها، بازارهای روز و بازار توپخانه و بازار اسلامی با مشکل مواجه هستیم.

,

خدادادیان تصریح کرد: مراسمات ختم با حضور تعداد زیادی از مردم بدون رعایت پروتکل های بهداشتی  برگزار می شود بر همین مبنا از طریق نیروی انتظامی نسبت به صدور اخطاریه اقدام کرده ایم.

,

وی افزود: درب آرامستان ها باز است و مراسمات ختم با حضور جمعیت فراوانی برگزار می‌شود.

,

خدادادیان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته، خاطرنشان کرد: مردم ساده‌انگاری را کنار بگذارند زیرا کرونا پایان نیافته و همچنان شاهد موارد ابتلا و مرگ‌ومیر هستیم.

,

وی عنوان کرد: اگر پروتکلهای  بهداشتی رعایت نشود وارد موج پنجم کرونا خواهیم شد و این بیماری طولانی تر خواهد شد درحالی که رعایت پروتکل های بهداشتی سبب قطع زنجیره کرونا می شود.

,

, ,

خدادادیان گفت: مردم هرگونه علایمی نظیر تب، عطسه، سرفه و گلو درد و بدن درد را دال بر کرونا تلقی کنند و نگذارند ادامه یابد بلکه بلافاصله به دکتر مراجعه کنند زیرا در صورت لزوم به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع خواهند شد.

,

وی با بیان اینکه سالن های ورزشی برای انجام واکسیناسیون اختصاص یافته، افزود: همچنین مرکز واکسیناسیون خودرویی درب ورزشگاه ۱۵ خرداد مستقر شده است.

,

خدادادیان خاطرنشان کرد: افراد پس از تلقیح واکسن کرونا استراحت کنند و از انجام کارهای سنگین و خوردن مواد غذایی با مزاج سرد خودداری کنند و اگر علائمی از بیماری آنها تشدید شد به پزشک مراجعه یا با سامانه‌های ۱۹۰ یا ۴۰۳۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

,

باید فرهنگ رعایت پروتکل های بهداشتی تقویت شود

, باید فرهنگ رعایت پروتکل های بهداشتی تقویت شود, باید فرهنگ رعایت پروتکل های بهداشتی تقویت شود,

فضل اله رنجبر در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز درباره کاهش رعایت  پروتکلهای بهداشتی اظهار داشت: بهترین راهکار، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و پرهیز از حضور در مراسمات عزا و عروسی به صورت دسته جمعی است.

, مرصادنیوز ,

وی با بیان اینکه باز بودن درب آرامستان تنها عامل شیوع ویروس کرونا نیست، افزود: مهم این است  خانواده‌ هایی که عزیزان خود را از دست می‌دهند از مردم برای حضور در مراسمات دعوت نکنند.

,

وی عنوان کرد: در حال حاضر در شرایط نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا قرار داریم و به استثنای برخی از مشاغل، مابقی فعالیت دارند.

,

فرماندار کرمانشاه گفت: باید فرهنگ رعایت پروتکل های بهداشتی تقویت شود تا وارد موج پنجم کرونا نشویم.

,

رنجبر خواستار رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات انتخاباتی شد تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

,

وی خاطرنشان کرد: مردم برای حفظ سلامت خود پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه