اخبار داغ

مدیر کارخانه لبنی در شهرستان اسفراین مطرح کرد

نیاز جدی کارخانجات لبنی خراسان شمالی به تامین شیر خام

نیاز جدی کارخانجات لبنی خراسان شمالی به تامین شیر خام
هادی سپهری با بیان اینکه چرخ تولید کارخانجات لبنی باید با تامین شیر خام بچرخد، گفت: در حال حاضر این کارخانه در استانی که قطب دامپروری کشور است در زمینه تامین شیر خام دچار مشکل شده و مجبور شده است که از استان خراسان رضوی بخشی از نیاز شیر خام خود را تامین کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی سپهری، مدیر کارخانه لبنی پاک مهر شهرستان اسفراین در گفت و گو با عصراترک با اعلام اینکه مهمترین مطالبه کارخانجات لبنی برای چرخش خط تولیدی آنها تامین شیر خام است، اظهار کرد: در حال حاضر این کارخانه لبنی نمی تواند شیر خام به میزان نیاز خط تولیدی خود را از استان تامین کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

 

,

سپهری گفت: این در حالی است که شرکت های جمع آوری شیر استان، به میزان قابل توجهی شیر خام تولیدی استان را از دامداران خریداری می کند و به کارخانجات لبنی خارج از استان ارسال می کنند.

,

 

,

وی در ادامه با بیان اینکه کارخانه لبنی پاک مهر اسفراین که فعالیت دوباره خود را از زمستان سال گذشته آغاز کرده است، ماهانه به تامین 600 تا هزار تن شیر خام نیاز دارد، تصریح کرد: در شرایط کنونی هر ماهه نیمی از این نیاز را از استان خراسان رضوی تامین می کنم.

,

 

,

وی بیان کرد: این در حالی است که این کارخانه، شیر خام را به طور مستقیم از دامدار کیلویی چهار هزار و 800 تومان خریداری می کند و شرکت های جمع آوری شیر نیز شیر خام را از دامدار کیلویی چهار هزار و 400 تومان خریداری می کنند.

,

 

,

مدیر این کارخانه لبنی در اسفراین در ادامه با طرح این سوال که چرا اغلب دامداران استان درحالیکه شیر خام خود را با قیمت کمتر از قیمت مصوب وزارت جهاد کشاورزی به شرکت های جمع آوری شیر می فروشند، درحالیکه کارخانجات لبنی، شیر خام را از دامدار با قیمت بالاتری ( طبق نرخ مصوب وزارت جهاد کشاورزی) خریداری می کنند، می فروشند؟ اظهار کرد: علت اصلی حواله خرید جو و سبوس خامی است که جهاد کشاورزی استان در اختیار شرکت های جمع آوری شیر قرار داده است تا در مقابل شیر خامی که از دامدار خریداری می کنند این حواله را در اختیار دامداران قرار دهند.

,

 

,

وی گفت: این در حالی است که سهمیه حواله اختصاص یافته به کارخانجات لبنی برای خرید شیر خام از دامدار فقط کنسانتره است.

,

 

,

مدیر این کارخانه لبنی در اسفراین تصریح کرد: شاید برای دامدار می صرفد که شیر خام خود را با قیمت کمتر به شرکت های جمع آوری شیر بفروشد تا بتواند حواله جو و سبوس خام را تحویل بگیرد و این سهمیه علوفه ای خود را در بازار آزاد بفروشد.

,

 

,

سپهری در خاتمه با تاکید بر این نکته که چرخ کارخانجات لبنی باید با تامین شیر خام بچرخد، یادآور شد: این گلایه را با فرمانداری شهرستان اسفراین و جهاد کشاورزی استان مطرح کرده ایم، با این وجود، هنوز هیچ اقدام موثری در این زمینه اتخاذ نشده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه