اخبار داغ

مسئول برنامه باروری سالم و جمعیت معاونت بهداشتی:

تبعات سقط جنین عمدی که از آن ها بی خبر بودید

تبعات سقط جنین عمدی که از آن ها بی خبر بودید
بر اساس اطلاعات حاصل از یک بررسی درباره سقط‌عمدی حدود یک سوم افراد که سقط القایی انجام داده بودند اعلام کردند که برای این کار به مرحله نهایی به جز بیمارستان و کلینیک مراجعه کرده‌اند. همچنین بر اساس همین بررسی، بالغ بر یک پنجم افراد برای انجام سقط به افراد غیر کادرهای بهداشتی مراجعه نموده بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا پرند ارباب در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: سقط جنین غیر قانونی در از واقع سقط جنین ‌هایی است که توسط پزشکان غیر مسئول، افراد غیرپزشک و با استفاده از امکانات غیر قانونی صورت می‌‌گیرد و توسط شخصی انجام می ‌گیرد که مورد تأیید قانون کشور نیست اما آمار رسمی در خصوص سقط‌های غیر قانونی موجود نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مسئول برنامه باروری سالم و جمعیت معاونت بهداشتی افزود: این‌گونه سقط‌ های غیر قانونی اغلب با خونریزی شدید، عفونت و شوک عفونی همراه هستند و در اکثر موارد منجر به مرگ مادر می ‌شوند.

,

وی ابراز داشت:  درمان‌‌های دارویی برای سقط جنین‌‌های عمدی باعث افزایش فشار خون، اختلالات قلبی- عروقی، سردردهای مزمن یا پارگی روده و رحم، عفونت‌ های شدید و یا خارج شدن رحم از بدن مادر می‌شود که در نهایت ممکن است منجر به مرگ شود.

,

وی ادامه داد: بروز عفونت و زخم‌های عفونی در خارج و داخل رحم به دلیل دستکاری ‌های انجام شده در حین ختم حاملگی، می تواند منجر به عفونت لوله و چسبندگی داخل رحمی و عقیمی دائم زن شود.

,

بر اساس اطلاعات حاصل از یک بررسی درباره سقط‌عمدی حدود یک سوم افراد که سقط القایی انجام داده بودند اعلام کردند که برای این کار به مرحله نهایی به جز بیمارستان و کلینیک مراجعه کرده‌اند. همچنین بر اساس همین بررسی، بالغ بر یک پنجم افراد برای انجام سقط به افراد غیر کادرهای بهداشتی مراجعه کرده بودند. متاسفانه این امر در بارداری‌های اول در بیش از یک چهارم موارد گزارش شده بود. دراین بررسی مشخص شد که نرخ سقط در بارداری‌های خواسته حداقلی و در بارداری‌های ناخواسته حداکثری بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه