اخبار داغ

سرپرست معاونت بهبود تولیدات سازمان جهادکشاورزی:

مبارزه با آفت سن غلات در ۱۲۴هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌غربی

مبارزه با آفت سن غلات در ۱۲۴هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌غربی
وحدت گفت: مبارزه با آفت سن مادری و پوره در بیش از ۱۲۴هزار و ۲۹۰ هکتارازمزارع غلات این استان اجرا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر وحدت در گفت و گو با اروم نیوز، افزود: با توجه به بازدیدهای مستمر میدانی از اماکن زمستان‌گذران و روند ریزش سن مادری، اولین ریزش از ۱۰ فروردین با توجه به شرایط آب و هوایی از سطح شهرستان‌های استان گزارش شد که تاکنون در سطح ۱۱ شهرستان در مزارعی که در حد نرم مبارزه بودند، این عملیات اجرایی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۳۹۰ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت غلات رفته است ،‌‌ اظهار کرد: تا کنون در سطح ۶۶ هزار و ۶۱۱ هکتاراز مزارع گندم استان مبارزه با آفت سن مادری انجام شده است.

,

سرپرست معاونت بهبود تولیدات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین در سطح ۵۷ هزار و ۶۷۹ هکتار مبارزه با آفت سن پوره  و در سطح ۹۴ هکتار مبارزه با آفت سن پوره در مزارع جو انجام شده و این روند همچنان ادامه دارد.

,

وحدت با بیان اینکه پایش و بررسی روزانه مزرعه‌ای توسط کارشناسان در حال اجراست و همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: در مزارعی که در حد نرم مبارزه باشند گندم‌کاران با توجه به محدودیت زمانی لازم است با راهنمایی کارشناسان تا یک هفته آینده اقدام به مبارزه شیمیایی کنند.

,

وی ادامه داد: در همه مراحل عملیات، رعایت اصول مبارزه و اصول سمپاشی ضروری بوده و رعایت استفاده از سموم توصیه شده برابر دز مصرفی اعلامی از سوی سازمان حفظ نباتات برابر مصوبه هیئت نظارت بر سموم کشور الزامی است تا علاوه بر کسب نتایج مطلوب استانداردهای تولید نیزعایت شود.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه