اخبار داغ

رئیسی تاکید کرد؛

لزوم اخذ مجوز مصرف اضطراری برای واکسن‌های ایرانی کرونا

لزوم اخذ مجوز مصرف اضطراری برای واکسن‌های ایرانی کرونا
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر لزوم اخذ مجوز اضطراری برای تمام واکسن‌های کرونا، گفت: بحث ایمنی‌زایی دو واکسن کووبرکت و واکسن انستیتو پاستور در فاز یک و دو تایید شده است اما همچنان به اطلاعات کامل‌تری نیاز است و به همین دلیل اوایل هفته آینده یعنی دوشنبه جلسه نهایی مجدداً برگزار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا رئیسی با اشاره به برگزاری جلسه بررسی نتایج واکسن ایرانی، گفت : جلسه بررسی نتایج واکسن ایرانی با حضور تیم‌هایی که در موضوع واکسیناسیون نظارت دارند مانند کمیته اخلاق در پژوهش، کمیته مطالعات بالینی از دو حوزه معاونت پژوهش و همچنین سازمان غذا و دارو تشکیل شد و این تیم‌ها گزارش‌های نهایی خود را در خصوص روند واکسیناسیون ارائه دادند و گزارش‌ها بسیار امیدوار کننده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: طبق آخرین اطلاعات و گزارش‌های داده شده روند خوبی را در خصوص فاز یک و دو واکسن‌های برکت و پاستور و همچنین بحث ایمن بودن این واکسن‌ها در فاز یک و دو داریم اما همچنان به اطلاعات کامل‌تری نیاز است و به همین دلیل اوایل هفته آینده یعنی دوشنبه جلسه نهایی مجدداً برگزار خواهد شد.
,
 
,
وی در خصوص مجوز اضطراری واکسن تصریح کرد: همه واکسن‌هایی که الان در سطح دنیا تزریق می‌شود مجوز اضطراری دارند.  زمانی که یک واکسن مجوز لازم را بگیرد باید یک پروسه ۵ الی ۶  ساله را طی کند اما سازمان جهانی بهداشت به دلیل وضعیت خاصی که در دنیا حاکم است برای برخی از واکسن‌های موجود مجوز اضطراری صادر کرده که بعد از فاز سه به کشورها داده شده است و واکسن‌های زیادی این از جمله سینوفارم و اسپوتنیک وی این مسیر را طی کردند.
,
 
,
وی در ادامه تاکید کرد: این واکسن‌ها در مرحله ترزیق بالینی نیستند و اگر تا هفته آینده مجوز اضطراری استفاده از واکسن توسط کمیته‌های مربوطه ارسال شود به محض دریافت مجوز این واکسن‌ها تزریق خواهند شد. برای تزریق فراخوانی داده نمی‌شود بلکه با توجه به نکات فنی که دارند بر همین اساس مشخص خواهد شد که کدام گروه از افراد و در چه رده سنی می‌توانند از این واکسن استفاده کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: ایسنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه