اخبار داغ

معاون کل وزیر بهداشت :

فاصله زیادی تا رعایت ۱۰۰ درصدی پروتکل های بهداشتی داریم

فاصله زیادی تا رعایت ۱۰۰ درصدی پروتکل های بهداشتی داریم
معاون کل وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود ابنکه رعایت پروتکل های بهداشتی از ۵۸ به ۷۱ درصد رسید اما تا رعایت ۱۰۰ درصدی این پروتکل ها فاصله زیادی داریم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ایرج حریرچی» چهارشنبه شب در برنامه تلویزیونی تیتر امشب شبکه خبر افزود: هر چند که رعایت پروتکل های بهداشتی از ۵۸ به ۷۱ درصد رسیده است ، اما تا ۹۰ و ۱۰۰ درصد فاصله زیاد داریم و انتظار ما این است حداقل بتوانیم در رعایت پروتکل های بهداشتی  به ۹۰ درصد برسیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی اظهار داشت: هم اکنون رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی به حدود ۷۳ درصد افزایش یافته است و استان‌های سمنان، زنجان، قزوین، اردبیل جزو بالاترین استان‌ها در این زمینه هستند.
,
 
,
حریرچی بیان کرد: در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی در استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، کرمانشاه، تهران، سمنان، یزد، خراسان جنوبی، کرمان و فارس به حدود ۸۴ درصد رسیده است و این نشان می‌دهد که مردم این استان ها به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه جدی دارند.
,
 
,
معاون کل وزیر بهداشت و درمان گفت : آمارهای ما نشان می‌دهد که درصد موارد استفاده از ماسک نیز در اماکن عمومی به  ۷۱.۸۶ درصد رسیده است.
,
 
,
حریرچی با بیان اینکه با توجه به تعطیلات پیش رو هرگونه تجمع و هم نفس شدن افراد به هر دلیلی که باشد موجب افزایش ابتلا به کرونا و میزان مرگ و میر خواهد شد، تاکید کرد: با رعایت دستورالعمل ها باید به دوره طلایی واکسیناسیون برسیم که این باعث بازگشت به کار، زندگی و اشتغال در چند ماه آینده و در نهایت تا آخر سال جاری خواهد بود.
,
 
,
معاون کل وزیر بهداشت و درمان اظهار داشت: با واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال شاهد کاهش مرگ و میر زیادی در کشور خواهیم بود و کاهش چرخه شیوع ویروس کرونا با واکسیناسیون بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور عملی خواهد بود.
,
 
,
وی افزود: هم اکنون ۱۲ هزار بیمار بستری به ۱۰ هزار نفر کاهش یافت و در هفته جاری نیز تعداد بیماران سرپایی ۱۳ درصد، بسترهای ۱۸ درصد و مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا نیز ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است.
,
 
,
حریرچی با اشاره به تعداد مرگ و میر بیماری کرونا در روز جاری (سه شنبه) گفت: امروز ما شاهد مرگ ۱۷۱ هموطن بودیم که با آن مجموعه فوتی‌های ما به حدود ۸۰ هزار نفر رسید و هنوز هم ۴ هزار نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
,
 
,
معاون کل وزیر بهداشت و درمان یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۴۳ میلیون دٌز واکسن به هموطنان تزریق شده است که سه میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۶۸ نفر دٌز اول و پنج میلیون و ۲۶۳ هزار و ۲۶ نفر نیز به صورت کامل واکسینه شده اند.
,
 
,
وی تاکید کرد: تا زمانی که واکسیناسیون جمعیت ما به ۷۰ درصد برسد باید دستورالعمل ها را به دقت رعایت کنیم و مهمترین راه مقابله با بیماری کرونا تا یکسال آینده تنها با واکسیناسیون عملی خواهد بود.
,
 
,
سخنگوی سازمان غذا و دارو در این برنامه گفت: هم اکنون تولید ۵ واکسن وارد کار آزمایی بالینی شده که واکسن موسسه پاستور و گروه دارویی برکت به نتایج موفقیت آمیزی رسیده اند و انتظار داریم در روزهای آینده با نتایج فاز سوم مجوز استفاده برای این واکسن ها صادر شود.
,
 
,
«کیانوش جهانپور» افزود: ما هم اکنون بیش از ۸۴ میلیون نفر جمعیت داریم و حداقل باید ۷۰ درصد جمعیت ما واکسینه شوند لذا با واکسیناسیون ۵۶ میلیون نفر باید ۱۲۰ میلیون دوز واکسن داشته باشیم.
,
 
,
سخنگوی سازمان غذا و دارو بیان کرد: برای واکسیناسیون هموطنان خود باید ۵۰ میلیون دٌز واکسن ایرانی تولید شود و مابقی باید از طریق واردات انجام شود، لذا ممنوعیت واردات واکسن به کشور نخواهیم داشت.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه