اخبار داغ

پاسخ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به یک مطالبه مردمی؛

امکانات درمانی خراسان جنوبی متعلق به منطقه خاصی نیست/ درصدد تأمین اتوبوس آمبولانس هستیم

امکانات درمانی خراسان جنوبی متعلق به منطقه خاصی نیست/ درصدد تأمین اتوبوس آمبولانس هستیم
علی رغم وعده مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد برگشت یا تأمین اتوبوس آمبولانس منتقل شده از فردوس به نهبندان، هم اکنون پس از گذشت چند ماه ازاین وعده از تامین اتوبوس آمبولانس در اورژانس فردوس خبری نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، اواسط فروردین ماه سال جاری بود که خبرهایی در مورد انتقال اتوبوس آمبولانسی که در  شهرستان فردوس مستقر بود به شهرستان نهبندان جهت خدمات دهی به بیماران این شهرستان رسانه ای شد و قرار بود پس از مدتی خدمات دهی در شهرستان نهبندان به فردوس برگردانده شود اما تاکنون که دو ماه از این موضوع میگذرد، اتوبوس آمبولانس شهرستان فردوس همچنان در نهبندان مستقر است. این اتوبوس آمبولانس سال ۱۳۹۵ در شهرستان فردوس مستقر شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خاورستان,  خاورستان,

یکی از اهالی فردوس در گفت و گو با خاورستان، در این خصوص اظهار کرد: چندی پیش اتوبوس آمبولانس فردوس را برای انجام ماموریت و عدم تکمیل ساختمان اورژانس نهبندان و کمبود های تجهیزات اورژانسی به این شهرستان منتقل کردند.

,

وی افزود: این اتفاق واکنش و نارضایتی مردم و مسئولین شهرستان فردوس را در پی داشت و بدنبال اعتراضات مردمی، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی وعده ای ۲ ماهه برای بازگشت اتوبوس آمبولانس به مسئولان فردوس دادند.

,

این شهروند فردوسی بیان کرد: حال با گذشت دو ماه از این اقدام تعجب برانگیز همچنان اتوبوس آمبولانس فردوس در شهرستان نهبندان است و وعده مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عملی نشده است.

,

وی با بیان اینکه ما مردم نهبندان و سراسر استان یکی هستیم و درد و رنج ما یکی است، عنوان کرد: این چه رسمی است که در دانشگاه علوم پزشکی جا افتاده که همیشه شهرستان ها باید جور کمبود هارا بکشند و شاهد جابجای امکانات و تجهیزات درمانی از این به آن شهر باشیم.

,

این شهروند با تاکید بر اینکه ما راضی به جابجای امکانات از بیمارستان شهر دیگر استان به فردوس نیستیم چون همه ما یک خانواده ایم،اظهار کرد: اگر در شهرستانی کمبود تجهیزات و امکانات وجود دارد چرا با کمک مسئولان محلی و استانی سعی در جبران این کمبود ها و مطالبه از پایتخت و وزارت خانه ها نمی شود؟

,

وی افزود: هیچ دو نقطه ای از استان باهم مشکلی ندارند اما این اقدامات و کج سلیقگی مسئولان مردم را در مقابل هم قرار میدهد.

,

این شهروند گفت: حتی اگر کمبودی در یک نقطه از استان وجود دارد و نیاز به تامین فوری آن است؛ در وهله اول دانشگاه علوم پزشکی باید تامین کننده آن باشد نه اینکه بلافاصله درصدد جبران کمبود ها از داشته های شهرستان ها برآید.

,

وی بیان کرد: آیا این اقدام منطقی است که اتوبوس آمبولانسی که در شمال استان؛ فردوس مستقر است را به جنوب استان؛ نهبندان منتقل کنند اما اتوبوس آمبولانسی که در ستاد اورژانس دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد هیچگونه جابجایی در آن صورت نگیرد.

,

این شهروند خاطرنشان کرد: آیا مسئولان از محور های پرتردد و حادثه خیز شمال استان غافل هستند یا اینکه جان مردم اهمیتی ندارد.آیا مگر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند حادثه ناگوار واژگونی اتوبوس گچساران را فراموش کرده اند.حادثه ای که در محور ترانزیتی دیهوک_فردوس اتفاق افتاد و ۹ کشته و ۳۶ مصدوم برجای گذاشت که قطعا اگر در آن زمان اتوبوس آمبولانس نبود در انتقال مصدومان به مراکز درمانی با مشکل مواجه میشدند.

,

وی خاطرنشان کرد: چرا این همه مسئول در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بعد از چندین سال نتوانستند یک اتوبوس آمبولانس از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای استان جذب کنند.

,

این شهروند با بیان اینکه قطعا نهبندان نیز نیاز به اتوبوس آمبولانس دارد و هر اتفاقی برای هر شخصی در آن منطقه بیفتد همه آزرده خاطر میشویم، گفت: اما این نحوه انتقال تجهیزات از یک نقطه به نقطه دیگر نه تنها باعث رفع کمبود نمیشود بلکه بیشتر باعث ایجاد نارضایتی و کدورت بین مردم استان شده و باعث از هم گسستگی مردم استان میشود.

,

وی تصریح کرد:حداقل انتظاری که از مسیولان دانشگاه علوم پزشکی داریم این است که در وعده ای که میدهند صادق باشند.

,

این شهروند به مصاحبه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مبنی بر اینکه امکانات استان متعلق به تمام استان است و بسته به نیاز جابجا میشود‌ اشاره کرد و گفت: آیا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به سخن خودشان عمل میکنند؟ آیا حاضر هستند بالگرد اوژانس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را بصورت دوره ای چند ماهه به شهرستانها منتقل کند؟

,

جلال احمدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص انتقال اتوبوس آمبولانس از شهرستان فردوس به نهبندان در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: امکانات درمانی که در استان وجود دارد هیچکدامشان متعلق به منطقه خاصی نیستند و وقتی ارزشمند می شوند که در جای مورد نیاز و به وقت مناسب استفاده شوند.

,

وی افزود: در استان ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس داریم که چندین سال قبل یک مورد به شهرستان فردوس منتقل شد از آن زمان تاکنون اورژانس خوبی در بیمارستان این شهرستان تامین و امکانات درمانی این شهرستان بهتر شده است؛ با توجه به اینکه در شهرستان نهبندان تعداد افراد تصادفی بیشتر بود این اتوبوس آمبولانس به صورت موقت از فردوس به نهبندان منتقل شد و از آن زمان تاکنون چند مورد ماموریت داشته است.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: اکنون اتوبوس آمبولانس فردوس به صورت موقت در نهبندان  است به محض اینکه فوریت کار برطرف شود به شهرستان فردوس برگشت داده می شود.

,

احمدی عنوان کرد: پیگیر هستیم که اتوبوس آمبولانس برای شهرستان های بزرگ استان تامین کنیم.

,

انتهای پیام / 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه