اخبار داغ

شهردار تربت حیدریه:

تنها راه نجات توسعه اقتصادی و فرهنگی تربت حیدریه احیای صنعت گردشگری است

تنها راه نجات توسعه اقتصادی و فرهنگی تربت حیدریه احیای صنعت گردشگری است
سعید اکبریان تنها راه نجات توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر تربت حیدریه را احیای صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: این حوزه با محوریت احیای بزرگراه امام رضا علیه السلام و همچنین پارک جنگلی پیشکوه محقق می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سعید اکبریان، شهردار تربت حیدریه صبح امروز در حاشیه تور خبری با رسانه ها اظهار کرد: شهرداری تربت حیدریه تقریبا یک نهاد ورشکسته است و در آمدها و هزینه ها با هم همخوانی ندارد و این بدان معناست که  دیگر نمی توان با عوارض و پروانه و فشار آوردن بر روی مردم کسری بودجه را جبران و در ادامه فعالیت های زیربنایی و عمرانی با کیفیت داشته باشیم، لذا برای پایدار کردن درآمد شهر تربت حیدریه لازم است صنعت گردشگری این شهر که ظرفیت بالایی دارد را فعال کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

تنها راه نجات توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر تربت حیدریه را احیای صنعت گردشگری عنوان کرد و افزود: این حوزه با محوریت احیای بزرگراه امام رضا علیه السلام و همچنین پارک جنگلی پیشکوه محقق می شود.

,

اکبریان تصریح کرد: برای فعال کردن این صنعت ابتدا باید بزرگراه امام رضا علیه السلام را به نقش اصلی و حیاتی خود برگردانیم و در گام دوم از تمام ظرفیت اقتصادی و گردشگری پارک جنگلی پیشکوه استفاده کنیم.

,

شهردار تربت حیدریه خاطر نشان کرد: وقتی در بزرگراه امام روزانه بین 30 تا 35 هزار خودرو تردد می کنند و وارد شهر نمی شوند یعنی خطا، وقتی 1200 واحد صنفی در مجاورت بزرگراه فعالیت صنفی و پایدار داشتند و الان نیستند یعنی خطا، وقتی طی 10 سال گذشته رشد جمعیت یک درصد از میانگین رشد استان پایین تر بوده یعنی یک اشکال جدی وجود دارد چرا که نرخ موالید و زادو ولد نرمال است اما مهاجرپذیری بالاست و سرمایه را با خود می برد.

,

وی ابراز داشت: طول مسیر بزرگراه الغدیر 11 کیلومتر از بزرگراه امام رضا علیه السلام بیشتر و تقریبا از زمانی که بزرگراه را ساختند بیش از 700 میلیارد تومان فقط اتلاف بنزین شده، چرا که سواری هایی که می توانستند از بزرگراه امام رضا علیع السلام عبور کنند طی 17 سال گذشته مسیر اضافی را طی کردند.

,

اکبریان بیان کرد: بر همین اساس سیاست را بر رونق و تجهیز بزرگراه امام رضا علیه السلام بکار گرفتیم و در مرحله نخست با پیگیری های بعمل آمده با وزیر راه و استاندار خراسان رضوی مقرر شد از میدان جهاد تا سه راه بوری آباد به طول 4 کیلومتر چهار بانده بشود و در ادامه میدان زعفران در  ورودی شهر را شهرداری زیباسازی و ایمن سازی کند.

,

شهردار تربت حیدریه اضافه کرد: این بدان خاطر است که بزرگراه امام رضا علیه السلام رونق پیدا کند و در ادامه بزرگراه الغدیر از رونق بیفتد، یعنی ورود تریلی ها و ماشین های سنگین به داخل شهر ممنوع و از بزرگراه الغدیر تردد کنند و از طرفی دیگر اجازه بدهیم اتوبوس های عبوری داخل شهر شوند و زائر و مسافر رفت و آمد کند.

,

وی گام بعدی تجهیز بزرگراه امام رضا علیه السلام را ایجاد دو لاین فضای سبز در طرفین عنوان کرد و گفت: علاوه بر جداکننده کند رو و مسیر دوچرخه سواری،  دو لاین فضای سبز برای ورودی شهر تعریف کردیم که زائر وگردشگر نازیبایی ها اطراف را نبییند و این به زیبایی بصری کمک خواهد کرد.

,

اکبریان ادامه داد: در گام بعدی تابلوها به گونه ای توسط راهداری تغییر داده خواهد شد که بزرگراه الغدیر بعنوان کنارگذر مطرح  و بزرگراه امام رضا علیه السلام جاده اصلی باشد، لذا جمعیت را تا میدان 22 بهمن هدایت می کنیم و زائر و مسافرچنانچه بخواهد از مسیر گردشگری پیشکوه عبور کند از خیابان خرمشهر، شهید مدرس و بولوار تازه احداث شده در مسیر پیشکوه از سمت ابریشم عبور می کند و اگر هم بخواهد از داخل شهر برود از امتداد بزرگراه می رود.

,

وی با بیان اینکه ساختار شهر تربت حیدریه بر اساس گردشگری شکل گرفته و مجموعه حمام های تاریخی، رباط های متعدد، مناطق تفریحی و گردشگری گواه این ادعاست، گفت: می توان با استفاده از ظرفیت های  مشارکت های مردمی صنعت گردشگری را در این شهر احیا و از آن کسب درآمد کنیم.

,

اقامت گردشگران معضل اساسی شهر تربت حیدریه

, اقامت گردشگران معضل اساسی شهر تربت حیدریه,

شهردار تربت حیدریه در ادامه به راه اندازی جشن نوروزگاه در این شهر اشاره کرد و گفت: در حالی که قبل از این شهرداری با نخبگان فرهنگی و هنری این شهر قهر بود برای نخستین سال جشن نوروزگاه را با 14  غرفه متنوع راه اندازی کردیم و استقبال چشم گیری هم توسط شهروندان از این جشنواره شد، لذا باید در سالهای آینده تلاش شود این جشنواره به یک برند استانی و کشوری در این منطقه تبدیل شود.

,

وی همچنین به برگزاری جشنواره زعفران در ایام فصل برداشت این محصول اشاره کرد و افزود: متاسفاه یکی از معضلات اساسی برای برگزاری چنین جشنواره هایی اقامت گاه مسافران و گردشگران است که به جز رباط تهمینه و خانه مسافر عملا در داخل شهر مکانی برای گردشگران نداریم لذا تا پاییز امسال دو رباط تاریخی لاری و طبسی را به کمک متولیان امر به اقامتگاه سنتی تبدیل خواهیم کرد.

,

اجازه تفکیک و نقل و انتقال اراضی ذخیره شهری را به بزرگ مالکان نخواهیم داد

, اجازه تفکیک و نقل و انتقال اراضی ذخیره شهری را به بزرگ مالکان نخواهیم داد,

شهردار تربت حیدریه به ساخت و سازهای بی رویه در حاشیه شهر تربت حیدریه نیز اشاره کرد و گفت: منفعت آینده شهر در این است که ساخت و سازهای شهری را مد نظر قرار دهیم، لذا دیگر اجازه تفکیک و نقل و انتقال اراضی ذخیره شهری را به بزرگ مالکان نخواهیم داد و از همه بزرگ مالکان دعوت می کنیم با هماهنگی شهرداری عمل کنند و به فکر آینده این شهر باشند.

,

وی با بیان اینکه اگر شهر باکیفیت ساخته شود، در آمد خوبی هم خواهد داشت، گفت: کیفیت را فدای کمیت و کارهای بلند مدت را فدای فعالیت های زود بازده نخواهیم کرد، لذا در همین بولوار شهید باهنر که خیلی ها خواستار آسافلت آن شدند قرار شد تا ابتدا لاین کندرو، پیاده راه و دوچرخه سواری را اجرا و در انتها بولوار به شکل مناسبی آسفالت و دیگر دوباره کاری نشود.

,

وی از طرح همیار محله بعنوان یکی از طرح های موفق یاد کرد و افزود: اجرای این طرح به قدری موفق بوده که درخواست مشارکت دو هفته گذشته شهروندان به اندازه تمام مشارکت های چند سال اخیر بوده به طوری که بالغ بر 80 هزار متر جوی و جدول گذاری و 70 هزار متر آسفالت بصورت مشارکتی انجام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه