اخبار داغ

گزارش تصویری؛

پارک ملی سالوک، طبیعتی بی نظیر در اسفراین

پارک ملی سالوک، طبیعتی بی نظیر در اسفراین
پارک ملی سالوک در شمال غربی اسفراین در استان خراسان شمالی قرار دارد و دارای تنوع مطلوبی در گونه‌های گیاهی و جانوری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپهرآیین، پارک ملی سالوک به مساحت ۸۲۳۱ هکتار در  شهرستان اسفراین واقع شده است، که این منطقه حفاظت شده پس از شناسایی و معرفی به استناد مصوبه شماره ۴۸ در تاریخ ۱۳۵۲/۹/۲۰ شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده سالوک معرفی می‌ شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپهرآیین,

در سال ۱۳۵۷ منطقه امن سالوک انتخاب شد و پس از ۱۳ سال قرق و حفاظت کامل از منطقه که سبب رشد و غنای طبیعی آن گشت، در سال ۱۳۸۱ به خاطر ویژگی‌های با ارزش اکولوژیکی آن به سطح پارک ملی ارتقاء یافت و در حال حاضر نیز با همین نام تحت کنترل و مدیریت است که وسعت پارک ملی سالوک ۸۲۳۱ هکتار و وسعت منطقه حفاظت شده سالوک ۱۱۶۷۷ هکتار است.

,

سالوک در شمال غربی اسفراین قرار دارد و در این منطقه دره‌های زاری، جوزی و چهار برج جنگل‌های پراکنده مشهود است. دره توی سالوک با طول حدود ۱۵ کیلومتر دارای ۱۵ چشمه دایمی به صورت نهر است. این منطقه زیستگاه پرندگان و حیوانات بسیاری همچون آهو، قوچ، میش است و جاذبه‌های گیاهی مانند گلابی و آلوچه وحشی، زرشک، قره‌میغ، ریخوک، زالزالک، نسترن وحشی، افرا کرکو، گز انجیر و گردو است. وجود چشمه‌های فراوان مانند چشمه سیاه خانه، چشمه دره جوز، چشمه اردغان، چشمه سفیدارلی، چشمه بازی گربه، چشمه عرب و چشمه ترنو در اسفراین از جاذبه‌های آنست.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه