اخبار داغ

مدیر کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی:

خراسان شمالی ۱۷ هزار رای اولی دارد/ مشارکت ۲۶ هزار نفر برای برگزاری انتخابات در استان

خراسان شمالی ۱۷ هزار رای اولی دارد/ مشارکت ۲۶ هزار نفر برای برگزاری انتخابات در استان
هادی رجایی نیا با اشاره به اینکه کل واجدین شرایط رای گیری در خراسان شمالی در انتخابات ۲۸ خرداد سال جاری ۶۷۲ هزار و ۶۵۷ نفر هستند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۷ هزار و ۷۴۶ نفر رای اولی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی رجایی نیا، دبیرستاد انتخابات استان و مدیر کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت:  براساس آخرین آمار ابلاغی تا این لحظه در شورای شهرهای استان خراسان شمالی تعداد ۵۳ نفر و در شورای روستاها ۸۲ نفر از ادامه رقابت در کاندیداتوری انصراف داده اند.

رجایی نیا خاطرنشان کرد: براساس انصراف هایی که صورت گرفته، تاکنون هیچ خللی در حد نصاب شورای روستاها مشاهده نشده است.

این مقام مسئول یادآور شد: فرآیند انتخابات براساس قانون، طی زمانبندی های ارائه شده در حال انجام است.

وی گفت: به دنبال ارائه اعتراض برخی از کاندیداهای شورای شهر، جهت بررسی اعتراضات، منتظر اعلام نتیجه نهایی و نظر هیئت مرکزی نظارت کشور هستیم.

رجایی نیا یادآور شد: همچنین در موضوع اعتراض کاندیداهای روستایی، در هیئت نظارت شهرستان این روند در حال پیگیری است که تا روز ۱۵ خرداد ماه نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه آگهی تایید صلاحیت شده های نهایی در شورای شهر و روستا در تاریخ ۱۷ تا ۱۹ خرداد ماه منتشر خواهد شد، افزود: لازم به ذکر است که اسامی تاییدشدگان شورای شهر از طریق فرمانداری و شورای روستا از طریق بخشداری اعلام می شود.

رجایی نیا با اشاره اینکه براساس شرایطی که بیماری کرونا ایجاد کرده است، در مقایسه با انتخابات سال ۹۶ ریاست جمهوری، ۱۰ درصد به تعداد شعب اخذ رای افزوده شده، گفت: تا این لحظه تعداد یک هزار و ۱۷۸ شعب اخذ رای در سراسر استان پیش بینی شده است.

دبیرستاد انتخابات استان و مدیر کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه جمع بندی و ارائه آموزش به اعضای شعب آغاز شده است، گفت: در استان خراسان شمالی در مجموع کل عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و حفاظتی تعداد ۲۶ هزار نفر پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه