اخبار داغ

دادستان آمل:

انتشار لیست نامزدهای انتخابات شوراها تخلف است

انتشار لیست نامزدهای انتخابات شوراها تخلف است
مهدی محمدی گفت: تبلیغ در کانال های پیام رسان های داخلی و خارجی، مصداق تبلیغات زودهنگام انتخاباتی است و با متخلفان برخورد می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی محمدی در گفت و گو با بلاغ با اشاره همه قوانین انتخاباتی بر فعالیت های فضای مجازی هم حاکم است، گفت: اعلام لیست انتخاباتی احزاب، گروهها و معرفی زودهنگام  کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و‌روستا قبل از اعلام نهایی کاندیداها و شروع رسمی زمان تبلیغات کاندیداها، در فضای مجازی و حقیقی مصداق تبلیغات زودهنگام بوده و با متخلفان برخورد می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از امکانات دولتی تخلف بوده و برای متخلفان پرونده تشکیل خواهد شد، عنوان کرد: تبلیغ در کانال های پیام رسان های داخلی و خارجی، مصداق تبلیغات زودهنگام انتخاباتی است و با متخلفان برخورد می شود.

دادستان آمل تصریح کرد: نامزدها از زمان شروع رسمی تبلیغات می توانند برنامه ها و پیشینه خود را به مردم معرفی کنند و از تخریب دیگران و توهین پرهیز کنند .

وی با تاکید اینکه کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و‌روستا در چارچوب قانون فعالیت کنند، اظهار کرد: در چارچوب قانون فعالیت کنند تا به مشکل برنخورند، وقتی فردی می‌خواهد به عنوان عضو شورای اسلامی شهر ‌و‌روستا ، در چارچوب قوانین و مقررات به مردم خدمت کند، ابتدا باید خودش، عامل به قانون باشد و عدم رعایت قوانین و مقررات انتخاباتی به منزله این است که داوطلب هیچ‌گونه تقیّدی به قانون ندارد.

دبیر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان آمل  خاطرنشان کرد: هدف و رسالت مهم ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی و دستگاه قضا امنیت انتخابات و حضور حداکثری مردم است که تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و با حضور حداکثری مردم اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ایجاد شده برای تجمعات، برای انتخابات این دوره فضای مجازی مهمترین بستر برای تبلیغات نامزدهاست.

محمدی اقدامات برای برگزاری انتخاباتی سالم و مهیا کردن بستری عادلانه و مساوی برای همه نامزدهای انتخاباتی لازم دانست و  خاطرنسان کرد: اجازه داده نشود تا کسانی با استفاده از موقعیت و جایگاه خاص و با استفاده از امکانات و تجهیزات دولتی و عمومی به نفع یا علیه فرد یا گروه خاصی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی برای سلامت انتخابات و پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی با تمام توان تلاش می‌کند، عنوان کرد: در هماهنگی با سایر دستگاه‌های مسوول با هرگونه فعالیت‌های انتخاباتی زودتر از موعد اعم از تبلیغات در فضای مجازی و محیطی، قاطعانه و مطابق با قانون برخورد خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه