اخبار داغ

سردبیر نشریه صبح صادق:

ارائه وعده‌های غیرواقعی، بازی با احساسات مردم است/ مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، راه برون رفت از مشکلات

ارائه وعده‌های غیرواقعی، بازی با احساسات مردم است/ مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، راه برون رفت از مشکلات
علی حیدری با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات در این روزها حضور مقتدرانه در انتخابات و انتخاب یک دولت برای تغییر با پشتوانه قوی مردمی است و کاندیداها با وعده های غیرواقعی حق ندارند با احساسات مردم بازی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی حیدری، کارشناس رسانه و سردبیر نشریه صبح صادق در گفت و گو با خبرنگار مرآت درباره اهمیت مشارکت در انتخابات ایران گفت: در کشور های مختلف مشارکت های بسیار پایین در جامعه بین الملل اهمیتی ندارد اما جمهوری اسلامی به واسطه نوع نظامی که تشکیل داده بیش از40 سال  گذشته مورد تهدید استکبار جهانی و دشمن خارجی قرار دارد و مشارکت مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

حیدری با اشاره به فرصت طلبی دشمنان تاکید کرد: در تمام مقاطع مختلف دشمن خارجی در انتظار فرصتی است تا با کاهش مشارکت مردم به عنوان پشتوانه نظام فشار های سیاسی و اقصادی را آغاز کرده تا به دنبال دریافت امتیاز های مورد نظر خود باشند و با این روش به نظام جمهوری اسلامی آسیب بزنند.

,

این کارشناس رسانه با بیان اینکه کاهش مشارکت های مردمی فشار سیاسی در داخل کشور را هم افزایش می دهد خاطر نشان کرد: جریان های سیاسی داخل کشور نیز با کاهش مشارکت فشار سیاسی بر دولت منتخب را افزایش می دهند و دولتی که با پشتوانه پایین مردمی به قدرت دست یابد با فشار های سیاسی رقیب توان پیاده کردن برنامه های خود را نخواهد داشت و نتیجه مطلوبی نخواهد گرفت.

,

سردبیر نشریه صبح صادق با اشاره به اظهار نظر های مخالف قانون اساسی برخی کاندیداهای ریاست جمهوری در کشور تصریح کرد: در 12 فروردین ماه سال 58 مردم ایران با 98 درصد قاطع آرا به جمهوری اسلامی رای دادند و دارای یک قانون اساسی است که پشتوانه مردمی داشته و اظهار نطر برخی کاندیدا ها که برخلاف قانون اساسی باشد هیچ پشتوانه ای نداشته و توان بیان و اجرائی کردن آن را ندارد و مردم نباید فریب این بیانات اشتباه را بخورند.

,

حیدری در توضیح جمهوری اسلامی تشریح کرد: جمهوریت همان حق رای در کشور است و مردم میتوانند در تعیین سرنوشت کشور سهیم باشند و اسلامیت، فرهنگ دینی مردم ایران است و بر اساس آن مردم قیام کرده و انقلاب اسلامی را تشکیل دادند و امروز مردم از آن عبور نکرده اند و جمهوریت و اسلامیت دو بال نظام جمهوری اسلامی ایران است.

,

وی افزود: مردم ایران با انقلاب خود نظام اسلامی را در کشور مستقر کردند و بر اساس آن قوانینی وجود دارد مانند هر کشوری در دنیا که دارای قوانینی بوده و همانطور که در برخی کشور های غربی داشتن حجاب ممنوع است در جمهوری اسلامی داشتن حجاب جز قوانین است.

,

این کارشناس رسانه با اشاره به جوسازی برخی کاندیدا ها در انتخابات بیان کرد: برخی جریان های سیاسی که هیچ برنامه سیاسی و اقتصادی در انتخابات برای اغنا افکار عمومی ندارند متوسل به زیر سوال بردن قوانین جمهوری اسلامی می شوند و با استفاده از احساسات مردم به دنبال گرفتن رای هستند که رفتار بسیار ناپسندی است.

,

سردبیر نشریه صبح صادق با تشبیه سیاست جمهوری اسلامی به بازی شهروند و مافیا گفت: شورای نگهبان مانند کاراگاه شهر در برابر مافیاست و با تشخیص به موقع مافیا شهر را در رسیدن به پیروزی یاری می کند.

,

وی ادامه داد: رهبری به واسطه مجلس خبرگان انتخاب می شود پس خود منتخب مردم است و اعضای شورای نگهبان با واسطه از سوی مردم انتخاب می شوند و بر اساس شرع و قانون افراد شایسته را برای انتخابات ریاست جمهوری برمی گزینند و نهایتا این مردم هستند که سرنوشت خود را تعیین می کنند و رئیس جمهور مورد نظر خود را انتخاب می کنند.

,

حیدری با مقایسه انتخابات کشور ایران و فرانسه عنوان کرد: در کشور ایران هرکسی میتواند در انتخابات ثبت نام کند و بر اساس معیار های قانونی احراز، عدم احراز و رد صلاحیت وی تعیین می شود اما در کشوری مانند فرانسه افراد برای حضور در انتخابات به امضای بیش از 200 نفر از چهره های سیاسی نیاز دارند و این نشان دهنده سخت گیری در انتخابات کشور های اروپایی است.

,

این کارشناس رسانه با توضیح برخی رد صلاحیت ها در کشور اظهار کرد: در دوره های مختلف برخی از چهره های سیاسی بر اساس قانون رد یا احراز صلاحیت می شوند و اگر شخصی مشکل قانونی، کیفری و یا پرونده سیاسی نداشته باشد و شرایط حضور در انتخابات را داشته باشند احراز صلاحیت می شوند و برخی در یک دوره بدون داشتن سابقه مدیریتی فقط احراز صلاحیت نمی شوند و در دوره های بعد با داشتن سابقه مدیریتی صلاحیت آنان احراز می شود پس احراز نشدن صلاحیت برخی در انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت آنان محسوب نمیشود.

,

سردبیر نشریه صبح صادق در پایان درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات گفت: نیامدن و عدم حضور در انتخابات پیش رو راه برون رفت از مشکلات نیست و با حضور حداکثری مردم در ابتدا اقتدار جمهوری اسلامی تضمین می شوند و در وهله بعدی با فکر و بررسی و با انتخاب درست و اصلح تغییر را به کشور هدیه کنند تا از این وضعیت نامطلوب در کشور خارج شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه