اخبار داغ

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران:

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، تضمین سلامت جامعه است

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، تضمین سلامت جامعه است
سلیمی نمین با بیان اینکه تنها راه تضمین سلامت جامعه حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی است، گفت: آنهایی که جامعه را مأیوس می‌کنند مطمئناً از سر دلسوزی نمی‌خواهند مردم را از صندوق‌های رأی دور کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ عباس سلیمی نمین، کمدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران بعدازظهر امروز در جمع مردم کاشمر که در محل سالن اجتماعات امامزاده سید حمزه (ع) برگزار شد، اظهار داشت: رشد سیاسی سیاستمداران را مجبور می‌کند که خود را به مردم ایران عرضه کنند و سیاستمداری که خود را در راه خدمت به مردم عرضه کند قطعاً به‌سلامت جامعه کمک می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مسیر تعالی را به ما نشان داده‌اند و در هر انتخابی باید اشراف بیشتری بر مسائل سیاسی جامعه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: انتخابات ما در مسیر کم‌اطلاعی حرکت می‌کند و روحانیون و نخبگان جامعه باید به پمپاژ اطلاعات به جامعه کمک کنند.

,

کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه انتخاب با شناخت پیوند دارد و می‌توانید فردی را انتخاب کنید که کاملاً به آن شناخت دارید، تصریح کرد: امام فرمودند که این ملت هستند که اختیارات خود را به سیاستمداران تنفیذ می‌کنند و این به معنای این است که مردم در جمهوری اسلامی منبع قدرت هستند.

,

وی با اشاره به اینکه چند روز به انتخابات بگوییم که شناخت خود را نسبت به احزاب سیاسی افزایش دهید مطمئناً کارساز نیست، اذعان کرد: در رقابت‌های انتخاباتی تنها بحث‌های کلی بیان می‌شود و مردم باید در طول سال شناخت خود را افزایش دهند و زمانی که این اتفاق رخ دهد مطمئناً خود را در برابر انتخاب اصلح مسئول می‌دانند.

,

سلیمی نمین با بیان اینکه در یک فضای آرام باید بهترین جمع‌بندی را داشته باشیم، عنوان کرد: مقام معظم رهبری به دنبال این هستند که فضای آرامی به وجود آید تا در این فضای آرام همه بتوانند تشخیص و انتخاب درست داشته باشند و با افرادی که به دنبال بر هم زدن آرامش جامعه با انتقاد از نهادهای مختلف هستند برخورد مستقیم داشتند.

,

وی ادامه داد: در آستانه انتخابات عده‌ای تبلیغاتی می‌کنند مبنی‌بر اینکه نظام تصمیم خود را از طریق شورای نگهبان گرفته و مردم را در مسیری قرار داده تا یک انتخاب خوب داشته باشند و به دنبال مأیوس کردن مردم از صندوق رأی هستند در سال ۷۶ نیز همین موارد مطرح بود و برخی ناطق نوری را پیروز انتخابات می‌دانستند ولی اتفاق دیگری رخ داد.

,

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با تأکید بر اینکه برخی از شایعاتی که امروز مطرح می‌شود جدید نیست، تشریح کرد: افرادی که در مسیر مأیوس کردن جامعه از انتخاب‌گری حرکت می‌کنند حتی در انتخابات گذشته موردی ندارند که نشان‌دهنده این باشد که نظام انتخاب خود را به مردم تحمیل می‌کند.

,

وی با اشاره به اینکه اگر لاریجانی مورد تأیید شورای نگهبان قرار می‌گرفت مطمئناً اصلاح‌طلبان رأیی در جامعه نداشتند و اگر قرار به سیاسی گری از سمت نظام می‌بود در تأیید لاریجانی نمود پیدا می‌کرد که این اتفاق رخ نداد، بیان کرد: باید تجزیه تحلیل دقیقی از هر دوره انتخابات داشته باشیم.

,

سلیمی نمین با بیان اینکه برخی معتقد هستند که نظام با انتخابات حداکثری مخالف است چون در انتخابات حداکثری افرادی که با نظام زاویه دارند از صندوق رأی بیرون می‌آیند درصورتی‌که این‌طور نیست، تأکید کرد: آنهایی که جامعه را مأیوس می‌کنند مطمئناً دلسوزانه نمی‌خواهند مردم را از صندوق‌های رأی دور کنند بلکه می‌خواهند دوباره سلطه غرب را بر جامعه حاکم کند.

,

وی با تأکید بر اینکه تنها راه تضمین سلامت جامعه حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی است، ابراز کرد: افرادی که رسانه‌ها و شبکه‌های متعددی دارند با دور کردن مردم از صندوق‌های رأی، به دنبال مسلط کردن بیگانگان بر کشور هستند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه