اخبار داغ

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی:

لزوم ایجاد یک خیزش عمومی و تغییر شدید مدیریتی در سطح کشور/ شعارهای برخی از کاندیداها عوام‌زدگی است

لزوم ایجاد یک خیزش عمومی و تغییر شدید مدیریتی در سطح کشور/ شعارهای برخی از کاندیداها عوام‌زدگی است
حسینی واشان گفت: نیاز است که یک خیزش عمومی و تغییر شدید مدیریتی در سطح کشور اتفاق بیفتد و بر این اساس ضروری است که با افزایش دغدغه مندی و مشارکت اجتماعی در جهت عبور از این شرایط، تحولی در سطح مدیریتی جامعه رقم بخورد و مدیرانی کارآمد و در طراز انقلاب اسلامی، انتخاب شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدجواد حسینی واشان مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی درخصوص اهمیت انتخابات، در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: از نگاه امامین انقلاب، جمهوریت نظام اسلامی وابسته به مشارکت مردم در انتخابات است و هر چه میزان مشارکت مردم افزایش پیدا کند، جمهوریت نظام هم بیشتر تثبیت خواهد شد. در همین خصوص، مقام معظم رهبری در آخرین سخنرانی خود در امسال، فرمودند که نکته اصلی در انتخابات سال جاری؛ انتخابات پرشور و در درجه دوم اهمیت، انتخاب فردی در طراز جمهوری اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی با اشاره به اینکه انتخابات و حضور مردم در صحنه، یکی از مهم ترین نکات جهت ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی در ابعاد ملی و بین المللی است، افزود: انتخابات 1400 از این جنبه که اولین انتخابات در چله دوم انقلاب است، دارای اهمیت است و از دیدگاه بزرگان نظام به عنوان لیله القدر نظام و نقطه تحول در همه ابعاد مطرح است.

,

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی بیان کرد: ضروری است با تحول در سطح مدیریتی و کلان کشور و در پی آن تحول در سطوح پایین تر مدیریتی و ورود نسل دوم و سوم انقلاب به عرصه های مدیریتی، مدیرانی در طراز انقلاب اسلامی، کارآمد، دلسوز، تحول گرا و باورمند نسبت به مردم انتخاب شوند.

,

عدم باورمندی مسئولان به توانمندی های داخلی علت مشکلات فعلی

, عدم باورمندی مسئولان به توانمندی های داخلی علت مشکلات فعلی,

حسینی واشان با اشاره به شدت پیدا کردن مشکلات اقتصادی کشور طی دو سه سال اخیر، اظهارکرد: متاسفانه این مشکلات به دلیل این بود که مدیرانی در صدر قرار داشتند که به توانمندی های داخلی باور نداشتند و افکارشان توانمندی ایران را در حد تولید و ساخت آبگوشت بزباش می دانست. قطعا وقتی که افکار مدیریتی در این سطح باشد، نمی توان انتظار داشت که این دسته از مدیران بتوانند با تعامل با جامعه، مشکلات متعدد اقتصادی و فرهنگی را حل و به حداقل برسانند.

,

لزوم ایجاد یک خیزش عمومی و تغییر شدید مدیریتی در سطح کشور

, لزوم ایجاد یک خیزش عمومی و تغییر شدید مدیریتی در سطح کشور,

وی ادامه داد: به همین دلیل نیاز است که یک خیزش عمومی و تغییر شدید مدیریتی در سطح کشور بیفتد. بر این اساس ضروری است که با افزایش دغدغه مندی و مشارکت اجتماعی در جهت عبور از این شرایط، تحولی در سطح مدیریتی جامعه رقم بخورد و مدیرانی در طراز انقلاب اسلامی، کارآمد، مومن، با تقوا، ضد تبعیض و بی عدالتی، فساد ستیز، انقلابی و باور به مردم انتخاب شوند.

,

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی افزود: با توجه به سوابق مدیریتی قبلی کاندیداها، باید عملکرد آنها بررسی شود و بر اساس کارآمدی و شایستگی، بهترین فرد انتخاب شود.

,

حسینی واشان تصریح کرد: اکنون که در ابتدای چله دوم انقلاب هستیم، دیگر از مرحله آزمون و خطا عبور کرده ایم و اگر مدیرانی که کارآمدی آنها بر اساس اما و اگر مورد بحث است، انتخاب شوند، دوباره درجا خواهیم زد و تحول مدنظر اتفاق نخواهد افتاد. به همین دلیل باید مدیرانی که امتحان خود را پس داده اند، کارآمدی شان اثبات شده و در شأن جمهوری اسلامی هستند، انتخاب شوند.

,

وی گفت: متاسفانه امروز جمهوری اسلامی از جایگاه اصلی خود در عرصه خدمت رسانی به مردم و حل مشکلات عقب مانده و در جا می زند، در حالی که در سایر عرصه ها، از جمله عرصه های بین المللی، محور مقاومت، امنیتی و دفاعی، نانو، صنعت فضایی، صنعت هسته ای، جایگاه ویژه و جزو 10 کشور اول جهان است. از این رو ضروری است که این درجا زدن متوقف شود و با یک حرکت جهشی و جهادی و ایجاد یک تحول بزرگ، انقلاب اسلامی در جایگاه ویژه خود قرار بگیرد.

,

نگاه غرب‌گدایانه مدیران فعلی

, نگاه غرب‌گدایانه مدیران فعلی,

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی با بیان اینکه کاندیداهای متعدد ریاست جمهوری، از حداقل صلاحیت برخوردارند و از حیث توانسته اند مورد تایید شورای نگهبان قراربگیرند. اما این وظیفه مردم است که باید اصلح ترین فرد را که بالاترین معیارها و نمره را دارد، انتخاب کنند.

,

حسینی واشان اظهارکرد: متاسفانه نگاه بیشتر مدیران فعلی، غرب‌گدایانه است و درخواست کمک از کدخدا برای حل مشکلات استف در حالی که کدخدا هم به جای حل مشکلات، با ایجاد سدهای جدیدی، مشکلات کشور را بیشتر و تشدید کرده و باعث شده که امروز مشکلات کشور به حالت مزمن دربیاید. در همین خصوص مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند که علاج دردهای مزن کشور، انتخابات است که امیدواریم به انتخاب یک دولت جوان حزب اللهی و تحول در سطح مدیریتی کشور، از این مرحله عبور کنیم.

,

وی بیان کرد: البته انتظار اینکه دولت انتخابی در حداقل زمان و ظرف مدت شش ماه یا یک سال، مشکلات موجود را برطرف کند، خواسته معقول و منطقی نیست، اما این دولت حداقل می تواند جلوی میزان افزایش مشکلات را گرفته و رضایت مندی اجتماعی را تامین کند.

,

شعارهای برخی از کاندیداها عوام‌زدگی است

, شعارهای برخی از کاندیداها عوام‌زدگی است,

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی در خصوص انتخاب اصلح، گفت: در این خصوص توجه به شعارهای نامزدها می تواند موثر باشد، چرا که واضح است که برخی از شعارها عوام زدگی است. مثلا مشاهده می شود که برخلاف مشکلات اقتصادی موجود، یکی از کاندیداها مطرح می کند که در همان ابتدای دولتش، کمک های مردمی را انجام خواهد داد. یا به جای اینکه راهکارهای برون رفت از مشکلات اقتصادی را ارائه دهد، وارد مسائل حاشیه ای می شود و فضای مجازی را به عنوان مسئله اول کشور مطرح می کند.

,

حسینی واشان تاکید کرد:  بیان چنین موضوعاتی نشان می دهد که این کاندیداها مردم را درک نکرده اند، از مردم فاصله گرفته اند و نمی دانند که خواسته اصلی مردم چیست؟ در حالی که در شرایط فعلی خواسته اصلی مردم، حل مشکلات اقتصادی جامعه است که امیدواریم با انتخاب یک دولت جوان حزب‌اللهی و کارآمد و جهادی از مشکلات عبور کرده و به یک ثبات نسبی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برسیم.

,

وی ادامه داد: در این مسیر، نقش دانشگاهیان بسیار مهم و پرنگ است که باید با حضور در میدان و شناسایی مشکلات جامعه و البته ارائه راهکارهای مناسب و الگوهای موفق، به مدیران جامعه کمک کنند.

,

تلاش رسانه‌های معاند برای کاهش مشارکت 

, تلاش رسانه‌های معاند برای کاهش مشارکت ,

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی با اشاره به بحث جنب و جوش رسانه های معاند در راستای ترغیب برای عدم مشارکت مردم در انتخابات، گفت: رسانه هایی مثل بی بی سی رادیو فردا و ... که عمدتا معاند هستند و همچنین برخی از رسانه های همسوی داخلی، با توجه به نارضایتی هایی موجود در جامعه، سعی می کنند بخشی از مخالفان را جذب و از آب گل آلود ماهیگیری کنند و روی مشکلات مردم موج سواری کرده و مشکلات را پر رنگ تر و بزرگ تر جلوه دهند کنند تا میزان مشارکت را کاهش دهند.

,

حسینی واشان اظهارکرد: اما مردم بر اساس سابقه ای که از خود نشان داده اند، این بار هم بسیار هوشمندانه و هوشیار در این مسیر عمل کرده و جهت تقویت محور مقاومت و حمایت از رهبر انقلاب به میدان خواهند آمد. اگر چه به دلیل مشکلات اقتصادی، نارضایتی هایی در جامعه وجود دارد، اما مردم با حضور پرشور خود به دشمن ثابت خواهند کرد که همواره ادامه دهنده مسیر شهید سلیمانی، آوینی، باکری و فخری زاده ها هستند و با این تاسی مشکلات کشور را مرتفع و به جای اعتماد به غرب و رسانه های بیگانه، به بزرگان خود اعتماد خواهند کرد.

,

وی بیان کرد: همانطور که شهید سلیمانی در وصیت نامه اش تذکر می دهد که "امروز قرارگاه حسین ابن علی(ع) ایران است، بدانید جهوری اسلامی حرم است، این حرم اگر ماند، دیگر حرم ها می مانند و اگر دشمن این حرم را از بین برد، دیگر حرم ها باقی نمی مانند؛ نه حرم ابراهیمی و نه محمدی(ص)".

,

مردم با مشارکت در انتخابات از حرم جمهوری اسلامی حمایت کنند

, مردم با مشارکت در انتخابات از حرم جمهوری اسلامی حمایت کنند,

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی تاکید کرد: در این شرایط، نیاز جامعه این است که با حضور پرشور و آگاهانه و انتخاب فرد اصلحی که در طراز جمهوری اسلامی باشد، به تقویت این حرم و قرارگاه کمک شود و جمهوری اسلامی به عنوان محور پیشران مقاومت، تقویت شود تا بر کفر جهان، اسرائیل و آمریکا و اذنابشان در منطقه پیروز و زمینه برای ظهور امام زمان(عج) فراهم شود. 

,

حسینی واشان یادآور شد: خراسان جنوبی نیز علی‌رغم ظرفیت‌های خوب و بالقوه از جمله گیاهان دارویی، محصولات استراتژیک، معادن، مرز مشترک با افغانستان و ... دارد، اما در تمام دوره های مدیریتی، این ظرفیت ها فقط به عنوان طرح، مطرح شده و هنوز از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده است که امیدواریم با انتخاب رئیس جمهوری کارآمد و برنامه ریزی مناسب و کمک دانشگاهیان، شاهد ارتقای سطح معیشت مردم این استان هم باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه