اخبار داغ

آیت‌الله علم‌الهدی:

حرف اول منطقه را اسلام و جمهوری اسلامی می‌زند/ کسی که با رهبری زاویه بگیرد با ‌امام(ره) زاویه دارد‌

حرف اول منطقه را اسلام و جمهوری اسلامی می‌زند/ کسی که با رهبری زاویه بگیرد با ‌امام(ره) زاویه دارد‌
امام جمعه مشهد گفت: امروز غرب آسیا در تیول حلقه مقاومت است و آمریکا از غرب آسیا اخراج شده و حرف اول را در منطقه امروز اسلام و جمهوری اسلامی و این نظام مقدس می‌زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع تقوای عملی از نظر تعامل با جوانان بود؛ توصیه و سفارشی که به تقوا می‌شود مهم حاکمیت تقوا در عرصه زندگی در تمامی ابعاد به ویژه در ارتباط با دیگران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی گفت: در مسئله تعامل با جوان اعضای خانواده وظایفی دارند که لازمه تقوای عملی، عمل به آن وظایف است؛ یکی از مشکلات بزرگی که جوانان در دوران جوانی و سرآغاز جوانی با آن روبرو هستند مسئله ابهام در زندگی است. جوان در ابتدای جوانی در برابر میولات و گرایشات و خواسته‌ها و نوع اندیشیدن نسبت به زندگی با یک عرصه سیاه و ظلمانی و تاریک روبرو است.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: یک سلسله اندیشه‌ها و خواسته‌ها در کانون فکر جوان همزمان با جوانی است؛ وجود این خواسته‌ها با افکاری که در مغز جوان است زندگی را برای جوان تبدیل به یک رویای افسانه‌ای می‌کند و برای وی این ابهام شکل می‌گیرد که آیا این رویای افسانه‌ای که در ذهن وی شکل گرفته از نظر درآمد و اشتغال و کسب و کار و تشکیل خانواده با این امکانات برایش مقدور است؟

,

آیت الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به سالروز رحلت امام راحل افزود: ایشان در دل مردم حیات داشت و نمونه بارز آن جریان 15 خرداد است؛ آن روزی که اعلام شد دژخیمان امام را دستگیر کرده‌اند، مردم جانها را در دست گذاشتند و با سینه خشک در مقابل گلوله داغ ایستادند و 15000 شهید دادند و این ثابت کرد حیات امام در جان مردم است.

,

وی با تصریح بر اینکه رحلت امام، یک مرگ طبیعی نبود گفت: امام از نظر ظاهر از چشم‌ها غایب شد اما حاکمیت اندیشه امام باقی ماند؛ در همان سال‌های ابتدایی رحلت امام، یک سیاستمدار آمریکایی گفت امام بر جامعه و کشور خود حکومت می‌کند زیرا فکر وی حاکم بر جامعه است؛ تا به امروز نیز منظومه فکری امام بزرگترین جریان و خط راهبردی اداره کشور است و در انقلاب امام براساس این منظومه فکری امام در حال توسعه و گسترش است.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: عامل این بقای این حاکمیت و منظومه فکری امام که جامعه ما را در شکل راهبردی اداره می‌کند چیست؟ این عامل فقط یک نقطه است و آن خلافت به حق و جانشینی بجای رهبر عظیم و حکیم انقلاب اسلامی است. امروز سالروز سی و دومین سال رحلت امام است. مردم با همه قدرت ایستادند و مجاهده کردند و شهید و جوان دادند و حقشان بود بجای امام خداوند خلیفه و رهبری نصیب مردم کند که امامت امام را تا به امروز ادامه دهد.

,

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: مردم به عشق امام، جوانان خود را دادند؛ این آدم‌هایی که ژست سیاسی در این مملکت می‌گیرند و با مقام معظم رهبری زاویه دارند و خود را ارادتمند امام نشان می‌دهند، دروغ می‌گویند و تقلب می‌کنند. فکر می‌کنند امامی که از دنیا رفته قابل مصادره شدن است. کسی که با رهبری زاویه بگیرد با خود امام زاویه دارد.

,

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در روزهای نخست پس از رحلت امام فرمودند برای چنین روزی همه دنیا برای ما برنامه داشت و خود ما برنامه نداشتیم؛ دنیا حساب می‌کرد روزی که امام نباشد انقلاب تمام می‌شود و منافقان و آمریکا برایش برنامه داشتند و تمام مستکبران دنیا و عوامل و مزدوران دنیا برای آن روز ما برنامه داشتند اما خودمان برنامه نداشتیم زیرا نمی‌توانستیم تصور کنیم روزی ما باشیم و امام باشد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: خدا برای ما برنامه داشت؛ برنامه‌ای که خدا برای ما طراحی کرده بود این بود که جای امام یک رهبر حکیم رشید که تمام سیره عملی امام را پیش ببرد برای ما ذخیره کرده بود و تمام خلاءهای ما در نبود امام، تامین شد.

,

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: آن روزی که وجود مقدس امام از دنیا رفتند، اصولی داشتند و امروز می‌خواهیم بدانیم آن اصولی که امام داشتند امروز در چه شرایطی است؟ آن روز اصل مهم استکبارستیزی بزرگترین اصل امام بود. روزی که امام از دنیا رفتند منطقه غرب آسیا در تیول آمریکا بود و جریان فلسطین به عنوان نقطه مبارزاتی جنگ با استکبار در یک انتفاضه‌ بود اما قدرت فلسطینی‌ها فقط سنگ‌پرانی بود.

,

وی تاکید کرد: امروز غرب آسیا در تیول حلقه مقاومت است و آمریکا از غرب آسیا اخراج شده و حرف اول را در منطقه امروز اسلام و جمهوری اسلامی و این نظام مقدس می‌زند.

,

خطیب جمعه مشهدمقدس در ادامه با اهمیت انتخابات در سیره امام راحل خاطرنشان کرد: امام راحل در وصیتنامه خود می‌فرمایند: «وصیت من به ملت شریف این است که در تمام انتخابات، در صحنه باشند و اشخاصی که انتخاب می‌کنند روی ضوابطی باشد که اعتبار می‌شود. همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام هستند و این مسئله مربوط به نسل حاضر و آینده است و چه بسا در برخی مقاطع عدم حضور گناهی باشد که در راس گناهان کبیره باشد.»

,

آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: ایشان تاکید دارند رئیس جمهور از طبقه‌ای باشد که محرومیت محرومان را لمس کرده و در فکر رفاه آنان باشند. بهترین عمل برای شما این است که امروز تصمیم بگیرید وصیت امام را عمل کنید و وصیت امام را ترویج کنید. اگر هر متعبدی در روز 28 خرداد 10 نفر را پای صندوق رای بیاورد ارادتش به امامش عملیاتی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه