اخبار داغ

در مذاکرات با طرف اوکراینی تاکید شد؛

انتقاد ایران از رفتار غیرحرفه‌ای برخی کشورها درباره هواپیمای اوکراینی

انتقاد ایران از رفتار غیرحرفه‌ای برخی کشورها درباره هواپیمای اوکراینی
هیات مذاکره کننده ایرانی در اوکراین ضمن اعلام آمادگی مذاکره و تعامل دو جانبه با کشورهایی که به صلاحیت حاکمیت و استقلال ایران احترام می‌گذارند، تاکید کرد: ایران آماده برگزاری دور بعدی مذاکرات است اما در این مذاکرات صرفا به سوالات باقیمانده و غیرتکراری پاسخ خواهد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منوچهر مرادی روز جمعه در رشته توییتی در حساب کاربری خود نوشت: دور سوم گفت وگوهای معاونین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین پیرامون سانحه پرواز PS۷۵۲ پس از دو روز مذاکره فشرده و جدی و در فضایی سازنده و حرفه‌ای پایان یافت. طی مذاکرات، طیف وسیعی از موضوعات شامل روند رسیدگی کیفری و مسائل فنی از جمله هوانوردی، ایمنی پرواز و گزارش نهایی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
سفیر ایران در کی‌یف ادامه داد: پس از گزارش طرف ایرانی از روند رسیدگی کیفری و اقدامات انجام شده در جهت محاکمه متهمین، طرف اوکراینی صلاحیت محاکم قضایی ایران در رسیدگی به این پرونده را مورد تاکید قرار داد.
,
 
,
مرادی افزود: هیات ایرانی همچنین اعلام کرد خانواده‌های ۱۰۳ تن از جانباختگان نزد محاکم قضایی ایران شکایت خود را ثبت کرده‌اند که تعدادی از شکات، از اتباع خارجی هستند. هیات ایرانی اعلام کرد آمادگی دارد در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، چنین فرصتی را برای خانواده‌های جانباختگان اوکراینی بمنظور نصب وکیل و طرح و پی‌گیری شکایت فراهم کند.
,
 
,
وی تصریح کرد: هیات ایرانی آمادگی خود را برای پرداخت خسارت به خانواده‌های اوکراینی درگذشتگان این سانحه به مبلغ ۱۵۰ هزار دلار برای هر نفر -طبق مصوبه هیات دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و از هیات اوکراین درخواست کرد موضوع را به آگاهی بازماندگان درگذشتگان اوکراینی برساند.
,
 
,
سفیر ایران در کی‌یف ادامه داد: در موضوعات فنی، هیات ایرانی گزارشی از طرح آسمان امن‌تر و اقدامات خود برای ایجاد اطمینان از پروازهای کشوری ارائه و اعلام کرد بعد از این سانحه، ترتیبات لازم برای اطمینان کامل از عدم بروز سوانح مشابه اتخاذ کرد است.
,
 
,
مرادی بیان کرد: هیات اوکراینی با اعلام اینکه به همراه سه کشور ذینفع دیگر، گروهی را تشکیل داده است، خواستار مذاکره جمهوری اسلامی ایران با این گروه شد. هیات ایرانی با اعلام اینکه اساسا چنین گروهی را به‌عنوان طرف مذاکره به رسمیت نمی‌شناسد، ناخشنودی خود را از رفتار غیرحرفه‌ای و مواضع خصمانه برخی از این کشورها ابراز داشت. هیات ایرانی در عین حال بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران بمنظور مذاکره و تعامل دوجانبه با کشورهایی که به صلاحیت، حاکمیت و استقلال سیاسی ایران احترام می‌گذارند تاکید کرد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: در پایان مذاکرات، طرف اوکراینی آمادگی خود را برای برگزاری دور بعدی مذاکرات اعلام داشت. طرف ایرانی با عنایت به سطح عالی روابط سیاسی بین دو کشور، از پیشنهاد طرف اوکراینی استقبال نمود لکن در جهت پرهیز از فرسایشی شدن مذاکرات، اعلام داشت در مذاکرات آتی، صرفا به سوالات باقیمانده و غیرتکراری بر اساس و در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران پاسخ خواهد داد.
,
 
,
انتهای یام/
 منبع: ایرنا
,
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه