اخبار داغ

امام‌جمعه موقت سمنان:

انتقام بی عرضگی و ضعف افراد را از نظام و خون شهدا نگیریم/پشتوانه مردمی در قدرت اجرایی دولت ها تاثیر مستقیم دارد

انتقام بی عرضگی و ضعف افراد را از نظام و خون شهدا نگیریم/پشتوانه مردمی در قدرت اجرایی دولت ها تاثیر مستقیم دارد
محمدباقر عبدوس با اشاره به اهمیت حضور مردم در پشتوانه قدرت اجرایی دولت ها گفت: پشتوانه مردمی در قدرت اجرایی دولت ها تاثیر مستقیم دارد پس نباید انتقام بی عرضگی و ضعف افراد را از نظام و خون شهدا بگیریم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرنگار مرآت، حجت‌الاسلام محمدباقر عبدوس امام‌جمعه موقت سمنان در نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ سمنان با اشاره به روز ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز روز ارتحال شخصیتی است که به اسلام حیاتی دوباره بخشید و با معرفت کامل نسبت به حقایق آن، اسلام را درعینیت جامعه به نمایش گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرآت,

عبدوس با اشاره به تعبیرمقام معظم رهبری درباره امام راحل خاطر نشان کرد: ابتکار امام، با شناختی که عمیقا از اسلام داشت جمهوریت و اسلامیت بود و کاملا هوشمندانه با محوریت مبانی دینی، قرآنی و سنن اسلامی که مفصل، مستدل و مبرهن است این دو کلمه را در جامعه معرفی کرد؛ نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

,

وی در تعریف جمهوری اسلامی اضافه کرد: جمهوری یعنی مردم و اسلامی یعنی دین و حاکمیت اسلام در جمیع مراحل و نقطه عطف آن ۱۵ خردادی که با ۳ واژه مهم همراه بود؛ مردم، اسلام و رهبری.

,

امام‌جمعه موقت سمنان  با بیان اینکه انقلاب ما از سال 42 با این سه محوریت شکل گرفت اظهار کرد: مردم و اسلام همراه رهبری هستند که هدایت گر جامعه به سوی تمام حقایق اسلام در ایجاد اسلام ناب در عینیت جامعه است.

,

وی افزود: مادامی که این ۳ واژه حاکمیت در جامعه است این نظام به حول قوه الهی به انقلاب جهانی امام زمان متصل خواهد شد.

,

عبدوس با اشاره به خاطره مرحوم عسگراولادی بعنوان رابط امام در سال ۴۱  بیان کرد: استراتژی امام مبارزه با استبداد داخلی، مبارزه با استکبار و زمینه سازی حکومت جهانی امام عصر(عج) خواهد بود و تا ۳۰ سال کشته خواهیم داد و خواهین کشت و پس از آن اسلام در قسمتی از این کره خاکی چهره خود را نشان خواهد داد.

,

امام‌جمعه موقت سمنان با اشاره به حقانیت وعده امام راحل(ره) تصریح کرد: استبداد داخلی کمتر از ۱۵ سال پیروز شد و ایران در زمنیه های مختلف استقلال حقیقی سیاسی را به دنیا نشان داد و امروز اقتدار ایران در مبارزه با استکبار جهانی در شرایطی ست که جمهوری اسلامی برای آمریکا شرط تعیین میکند.

,

وی افزود: امروز نتیجه رویاروی یک غزه با ۴۰۰ کیلومتر مربع با اسرائیل پیروزی مقاومت است و میتوان گفت که دیگر اسرائیل نفس ندارد و آمریکا حتی نمی تواند خیال نظامی به جبهه مقاومت و ایران داشته باشد.

,

عبدوس با بیان اینکه استکبار یه خود سیلی میزند که امنیت آسمان خاور میانه در دست ایران است تشریح کرد: دنیا امروز نظاره گر جریان مبارزه استکبار و جبهه مقاومت و همراهی جهان با جبهه مقاومت است و این محصول رزمندگان، بسیجیان، پاسداران، ارتشی ها و شهدای گرانقدر است که به سادگی به دست نیامده و از ۸ سال دفاع مقدس تا جهاد مدافعین حرم این محصول بزرگ به دست آمده است.

,

وی با اشاره به بیانات امام راحل(ره) مبنی بر اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است گفت: امروز در یک طرف نظام جمهوری اسلامی با اقتدار و عزت قرار دارد و یک طرف مشکلات و بی تردبیری های مدیران بی عرضه و گرانی ها و سختی ها اما اگر یک نفر یا مجموعه ای یا گروه و یا تشکیلات اداری ضعف و بی عرضگی داشت نباید حرف دشمن که به دنبال انتقام از نظام است به کرسی بنشیند.

,

امام‌جمعه موقت سمنان ادامه داد: شرکت نکردن در انتخابات انتقام گرفتن از نظام است نه از افراد، وزرا، رییس جمهور و دولت پس حواسمان جمع باشد که امروز مسئله مهم حضور پرشور در انتخابات کشور است.

,

وی با اشاره به انتخابات سوریه خاطر نشان کرد: انتخابات سوریه جنگ زده نشان داد مقاومتی که الگوی آن انقلاب ما و سردار سلیمانی  بود باعث شد که مستقل باشند و روی پای خود بایستند و در روزهای اخیر در انتخابات ۸۷ درصد شرکت کردتد و با بیش از ۹۵ درصد ارا به رییس جمهور فعلی دارند و این ما هستیم که الگو و تقویت کننده آن ها بودیم.

,

عبدوس با بیان اینکه چشم دنیا به سوی الگوی مقاومت جهان یعنی جمهوری اسلامی است تصریح کرد: الگوی مبارزه با استبداد و استکبار ایران اسلامی است و عدم حضور مردم در انتخابات خندیدن دشمن به ریش ایران اسلامی است و این تحقیر نظام است نه حسن آقای کلیددار.

,

امام‌جمعه موقت سمنان با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو و وظیفه مردم تاکید کرد: مردم موظف هستند که به هم توصیه کنند با نیامدن پای صندوق مشکلات کشور رفع نمی شود و باید یک رئیس جمهور مقتدر و عمل گرا انتخاب شود زیرا خوب یا بد عمل کردن دولت به خود مردم بازمیگردد.

,

عبدوس با اشاره به معیار های انتخاب اصلح عنوان کرد:هر شخصی عیاری دارد و باید بین کسانی که ادعا می کنند و شعار میدهند با بررسی معنویت، تدین، عملگرایی و عملکرد گذشته آن ها یکی انتخاب شود.

,

وی در پایان گفت: امام فرمورد انتخابات وطیفه دینی و شرعی است و رییس جمهور بدون پشتوانه ارا مردم قدرت اجرائی نخواهد داشت و قدرت خود را در عرصه بین الملل نیز از دست خواهد داد پس انتقام بی عرضگی و ضعف افراد  را از نظام و خون شهدا نگیریم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه