اخبار داغ

در خطبه های این هفته خراسان رضوی مطرح شد؛

دشمن در پی بدبین کردن مردم نسبت به انتخابات/ ضرورت بصیرت ملت ایران در انتخاب اصلح

دشمن در پی بدبین کردن مردم نسبت به انتخابات/ ضرورت بصیرت ملت ایران در انتخاب اصلح
نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و در خطبه های نماز جمعه این هفته خراسان رضوی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات مردم تاکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صبح توس؛  ظهر امروز نماز سیاسی و عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و اهم موضوعات به شرح ذیل مطرح شد؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

آیت الله علم‌الهدی:

,

حرف اول منطقه را اسلام و جمهوری اسلامی می‌زند/ کسی که با رهبری زاویه بگیرد با ‌امام(ره) زاویه دارد‌

, حرف اول منطقه را اسلام و جمهوری اسلامی می‌زند/ کسی که با رهبری زاویه بگیرد با ‌امام(ره) زاویه دارد‌,

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع تقوای عملی از نظر تعامل با جوانان بود؛ توصیه و سفارشی که به تقوا می‌شود مهم حاکمیت تقوا در عرصه زندگی در تمامی ابعاد به ویژه در ارتباط با دیگران است.

,

وی گفت: در مسئله تعامل با جوان اعضای خانواده وظایفی دارند که لازمه تقوای عملی، عمل به آن وظایف است؛ یکی از مشکلات بزرگی که جوانان در دوران جوانی و سرآغاز جوانی با آن روبرو هستند مسئله ابهام در زندگی است. جوان در ابتدای جوانی در برابر میولات و گرایشات و خواسته‌ها و نوع اندیشیدن نسبت به زندگی با یک عرصه سیاه و ظلمانی و تاریک روبرو است.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: یک سلسله اندیشه‌ها و خواسته‌ها در کانون فکر جوان همزمان با جوانی است؛ وجود این خواسته‌ها با افکاری که در مغز جوان است زندگی را برای جوان تبدیل به یک رویای افسانه‌ای می‌کند و برای وی این ابهام شکل می‌گیرد که آیا این رویای افسانه‌ای که در ذهن وی شکل گرفته از نظر درآمد و اشتغال و کسب و کار و تشکیل خانواده با این امکانات برایش مقدور است؟

,

آیت الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به سالروز رحلت امام راحل افزود: ایشان در دل مردم حیات داشت و نمونه بارز آن جریان 15 خرداد است؛ آن روزی که اعلام شد دژخیمان امام را دستگیر کرده‌اند، مردم جانها را در دست گذاشتند و با سینه خشک در مقابل گلوله داغ ایستادند و 15000 شهید دادند و این ثابت کرد حیات امام در جان مردم است.

,

وی با تصریح بر اینکه رحلت امام، یک مرگ طبیعی نبود گفت: امام از نظر ظاهر از چشم‌ها غایب شد اما حاکمیت اندیشه امام باقی ماند؛ در همان سال‌های ابتدایی رحلت امام، یک سیاستمدار آمریکایی گفت امام بر جامعه و کشور خود حکومت می‌کند زیرا فکر وی حاکم بر جامعه است؛ تا به امروز نیز منظومه فکری امام بزرگترین جریان و خط راهبردی اداره کشور است و در انقلاب امام براساس این منظومه فکری امام در حال توسعه و گسترش است.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: عامل این بقای این حاکمیت و منظومه فکری امام که جامعه ما را در شکل راهبردی اداره می‌کند چیست؟ این عامل فقط یک نقطه است و آن خلافت به حق و جانشینی بجای رهبر عظیم و حکیم انقلاب اسلامی است. امروز سالروز سی و دومین سال رحلت امام است. مردم با همه قدرت ایستادند و مجاهده کردند و شهید و جوان دادند و حقشان بود بجای امام خداوند خلیفه و رهبری نصیب مردم کند که امامت امام را تا به امروز ادامه دهد.

,

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: مردم به عشق امام، جوانان خود را دادند؛ این آدم‌هایی که ژست سیاسی در این مملکت می‌گیرند و با مقام معظم رهبری زاویه دارند و خود را ارادتمند امام نشان می‌دهند، دروغ می‌گویند و تقلب می‌کنند. فکر می‌کنند امامی که از دنیا رفته قابل مصادره شدن است. کسی که با رهبری زاویه بگیرد با خود امام زاویه دارد.

,

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در روزهای نخست پس از رحلت امام فرمودند برای چنین روزی همه دنیا برای ما برنامه داشت و خود ما برنامه نداشتیم؛ دنیا حساب می‌کرد روزی که امام نباشد انقلاب تمام می‌شود و منافقان و آمریکا برایش برنامه داشتند و تمام مستکبران دنیا و عوامل و مزدوران دنیا برای آن روز ما برنامه داشتند اما خودمان برنامه نداشتیم زیرا نمی‌توانستیم تصور کنیم روزی ما باشیم و امام باشد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: خدا برای ما برنامه داشت؛ برنامه‌ای که خدا برای ما طراحی کرده بود این بود که جای امام یک رهبر حکیم رشید که تمام سیره عملی امام را پیش ببرد برای ما ذخیره کرده بود و تمام خلاءهای ما در نبود امام، تامین شد.

,

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: آن روزی که وجود مقدس امام از دنیا رفتند، اصولی داشتند و امروز می‌خواهیم بدانیم آن اصولی که امام داشتند امروز در چه شرایطی است؟ آن روز اصل مهم استکبارستیزی بزرگترین اصل امام بود. روزی که امام از دنیا رفتند منطقه غرب آسیا در تیول آمریکا بود و جریان فلسطین به عنوان نقطه مبارزاتی جنگ با استکبار در یک انتفاضه‌ بود اما قدرت فلسطینی‌ها فقط سنگ‌پرانی بود.

,

وی تاکید کرد: امروز غرب آسیا در تیول حلقه مقاومت است و آمریکا از غرب آسیا اخراج شده و حرف اول را در منطقه امروز اسلام و جمهوری اسلامی و این نظام مقدس می‌زند.

,

خطیب جمعه مشهدمقدس در ادامه با اهمیت انتخابات در سیره امام راحل خاطرنشان کرد: امام راحل در وصیتنامه خود می‌فرمایند: «وصیت من به ملت شریف این است که در تمام انتخابات، در صحنه باشند و اشخاصی که انتخاب می‌کنند روی ضوابطی باشد که اعتبار می‌شود. همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام هستند و این مسئله مربوط به نسل حاضر و آینده است و چه بسا در برخی مقاطع عدم حضور گناهی باشد که در راس گناهان کبیره باشد.»

,

آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: ایشان تاکید دارند رئیس جمهور از طبقه‌ای باشد که محرومیت محرومان را لمس کرده و در فکر رفاه آنان باشند. بهترین عمل برای شما این است که امروز تصمیم بگیرید وصیت امام را عمل کنید و وصیت امام را ترویج کنید. اگر هر متعبدی در روز 28 خرداد 10 نفر را پای صندوق رای بیاورد ارادتش به امامش عملیاتی است.

,

 

,

خطیب جمعه موقت تربت حیدریه:

,

حضور حداکثری در انتخابات استحکام و اقتدار نظام را بالا می برد

, حضور حداکثری در انتخابات استحکام و اقتدار نظام را بالا می برد,

حجت الاسلام محمد داوری خطیب جمعه موقت تربت حیدریه در آیین خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار کرد: در نظام اسلامی انتخابات یکی از بستر های مهم مردم سالاری دینی است که رهبری انقلاب همگان را به حضور حداکثری و رعایت و تمکین قانون دعوت کردند.

,

وی تصریح کرد: به هر میزان حضور حداکثری در انتخابات بیشتر باشد، استحکام و اعتبار کشور بالاتر می رود، چون نظام مردمی است و مردم آینده خود و کشور را رقم می زنند و از سویی دیگر مشارکت بالا نه تنها در داخل بلکه در بیرون از مرزها هم برای نظام از اقتدار بالایی را رقم خواهد زد.

,

داوری بیان داشت: اگر حمایت مردم نباشد حتی امام معصوم هم تنها خواهد ماند و این بارها در تاریخ تکرار شد، لذا حضور مردم دشمن را مایوس و ناکام می کتد، دشمنی که قسم یاد کرده از هر فرصتی برای ضربه به نظام اسلامی استفاده کتد.

,

 خطیب جمعه موقت تربت حیدریه ادامه داد: برنامه دشمن تمرکز بر مشارکت حداقلی مردم است، لذا نباید
به مردم آدرس غلط داد و کاهش مشارکت مردم را  بخاطر عدم صلاحیت ها نسبت داد جرا که در سال ۹۲ و ۹۶ برخی چهره ها رد صلاخیت شدند ولی میزان مشارکت بالای ۷۰ درصد بود.

,
,

وی بیان کرد: ناکارامدی مسوولین که سیاست های غلط اقتصادی ارایه و وعده های نا محقق دادند، وجود مافیای ثروت و قدرت، نرخ بالای بیکاری، تورم و بیرون روی کسب و کار و گرانی های افسارگسیخته دلسردی مردم را بوجود اورده، اما این دلایل نباید مانع حضور حداکثری در انتخابات باشد و باید با انتخاب درست این مشکلات را رفع کرد.

,

داوری گفت: در انتخابات باید دنبال فردی راستگو که از سابقه اجرایی برخوردار است و خطایی نکرده و در دوران خدمتش بیشترین توجه به محرومین داشته باشیم.

,

وی همچنین خطاب به داوطلبان ورود به پارلمان شهری و روستایی گفت: برطرف کردن معضلات شهر و روستا و برقراری جو فرهنگی سالم، اولویت به مناطق محرومین، پشتکار و بهره گیری از دانش در شوراهای شهر و روستا بابد مد نظر باشد.

,

 

,

امام جمعه سرخس:

,

رای و تعصب کورکورانه به طایفه‌‌گرایی مانع پیشرفت سرخس می‌شود

, رای و تعصب کورکورانه به طایفه‌‌گرایی مانع پیشرفت سرخس می‌شود,

 حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد ۱۵ سال بعد نتیجه داد و مقدمه‌ای برای پیروزی انقلاب اسلامی شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی وام دار مکتب اسلام و امام حسین علیه‌السلام، وام دار مسلمانان سینه چاک امام حسین علیه‌السلام و وام دار محرومان و مستضعفان است.

,

امام جمعه سرخس با بیان اینکه قیام امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی بعد از هزاران سال دوران عزت را به مسلمانان برگرداند، افزود: ۱۵ خرداد ۴۲ امام عظیم الشان با آن سخنرانی که مقارن با عصر عاشورا شد، دوباره عزت را به مسلمانان داد تا در نهایت جمهوری اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید.

,

وی با تاکید بر اینکه ۴۲ سال است که مردم ما پای انقلابی اسلامی ایستادگی کردند، بیان کرد: چند سال قبل مقام معظم رهبری بحث نفوذ را مطرح کردند و امروز دشمن به دنبال این است تا در ارکان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز و ارکان حکمرانی کشورمان نفوذ کند.

,

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به انتخابات مهم 28 خرداد تصریح کرد: مردم ما در ۲۸ خرداد با هر رای شان که یک موشک بر قلب دشمن است، عزت و اقتدار ایران اسلامی را افزون می‌کنند.

,

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه رای ندادن سیاسی کاری و یک نوع رای دادن است، افزود: آن‌هایی که رای نمی‌دهند، در واقع رای به نوکران استکبار، رای به نابودی خودشان، رای به آمریکا و قاتلان سردار سلیمانی می‌دهند.

,

امام جمعه سرخس رای دادن را واجب شرعی و عقلی دانست و عنوان کرد: کسانی که رای نمی‌دهند، آتش به عزت و امنیتشان می‌زنند؛ گرانی و تورم است، اما عقل می‌گوید اگر رای ندهیم اوضاع بدتر از این می‌شود؛ وقتی امنیت به خطر افتاد، دیگر نامی از ایران غیرتمند باقی نمی‌ماند.

,

وی بیان کرد: این مملکت اسلامی خون شهید داده و برای حفظ آرمان امام و شهدا باید همه پای صندوق‌های رای حاضر شوند؛ کسانی که مخالف رای دادن هستند، حلقوم‌شان در اختیار شیطان است.

,

حجت‌الاسلام بختیاری خاطرنشان کرد: مردم ما مردم آگاه و بصیری هستند و در 28 خرداد با حضور حداکثری در پای صندوق رای، سیلی دیگری به استکبار و نوکران داخلی آن‌ها می ‌زنند.

,

امام جمعه سرخس با بیان اینکه به روی کار آمدن دولت انقلابی امید داریم، تصریح کرد: رای دادن به یک رئیس جمهور انقلابی، کارآمد و ساده زیست اوضاع را دگرگون می‌کند.

,

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی بیان کرد: باید وحدت کنیم انسان‌های کارآمد، دارای برنامه، باسواد و متخصص برای شورای شهر انتخاب شوند؛ شورای شهری که جهادی باشد؛ رای و تعصب کورکورانه به طایفه‌‌گرایی مانع رشد و پیشرفت شهرمان می‌شود.

,

 

,

امام جمعه رشتخوار:

,

عده‌ای با بی بصیرتی کشور را عقب انداختند/ باید با اتحاد و بصیرت یک انتخابات پرشور را رقم بزنیم

, عده‌ای با بی بصیرتی کشور را عقب انداختند/ باید با اتحاد و بصیرت یک انتخابات پرشور را رقم بزنیم,

حجت الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی طالب رشتخوار با تسلیت رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی وشهادت امام جعفر صادق(ع)، گفت: امروز باید خود را قدردان خون شهدا بدانیم، خصوصاً خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، باید فرصتی که در اختیار ما قرار گرفته برای خدمت به مردم بهره بگیریم.

, .,

وی در ادامه با تاکید بر حساسیت شرایط موجود در کشور و نیاز به همراهی همه جانبه جهت مشارکت بالای در انتخابات پیش رو، افزود: فرصتی که در بحران ها هست در شرایط عادی نیست ما باید امروز کاری کنیم که دشمن شاد نشویم، باید زمینه حضور پررنگ مردم در پای صندوق‌های رای فراهم کنیم، شهر ما باید شور حال انتخاباتی به خود بگیرد.

, .,

حجت الاسلام احمدپور در ادامه با اشاره به اینکه دشمن هیچگاه دلسوز ما نبوده و برای ما کاری نخواهد کرد، اذعان داشت: امروز این موضوع را باید مد نظر داشت که دشمن برای ما از روی دلسوزی و ترحم کاری نمی‌کند، و تنها به فکر منافع خودش است، توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری  و استفاده از وصیت نامه امام راحل و وصیت نامه سردار دل ها کمک بزرگی در شرایط کنونی برای ادامه راه و مسیر انقلاب است.

, .,

امام جمعه رشتخوار همچنین با تاکید بر حضور و نقش آفرینی جوانان در انتخابات پیش رو در کشور، بیان داشت: یک کار خوبی در سطح شهرستان در حال پیگیری است برگزرای جشن بلوغ  است، اینکه برای اولین بار جوانان ما پای صندوق های رای بیایند و با مشارکت خود مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب نظام و کشور خواهند زد.

, .,

خطیب نماز جمعه رشتخوار، یادآور شد: امروز شرایط فراهم است و باید ما همراهی کنیم با نظام جمهوری اسلامی، رهبری، مکتب و مردم 3 رکن اساسی بودند که باعث پیروزی انقلاب ما شدن و امروز نیز همچنان این 3 رکن همراه نظام و انقلاب ما  است.

, .,

وی در بخش دیگر از سخنان خود به تششیع پیگر پاک سردار دل در کشور اشاره کرد و تصریح داشت: شرکت میلیونی مردم در تشییع پیکر سردار دلها، در واقع رای مثبت بود از سوی مردم برای ادامه راه نظام و مسیر انقلاب، امروز باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود و دست به دست هم دهیم و برنامه ریزی کنیم، تا انشالله یک انتخابات پرشور و با مشارکت بالا و سالم رقم بخورد.

, .,

حجت الاسلام جهانشیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز کشور گرفتار برخی از مشکلات و بی تدبیری های گذشته است، اظهار داشت: عده‌ای با بی بصیرتی کشور را عقب انداختند، ولی ما ناامید نیستیم و به فرمایشات مقام معظم رهبری گوش خواهیم کرد و زمینه حضور پرشور مردم را انشاالله فراهم و با بصیرت و شناخت کافی و استفاده از رهنمودهای ایشان کاندید اصلح را انتخاب و شرایط روی کار آمدن دولت جوان انقلابی را فراهم خواهیم کرد.

, .,

امام جمعه رشتخوار با اشاره به  اینکه امروز مسئولیت جوانان ما در گام دوم انقلاب از همه بیشتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز اگر ما امام راحل را از دست دادیم، باید شاکر نعمت الهی برای ادامه راه ایشان توسط مقام معظم رهبری باشیم، این سنگربان همیشه بیدار، ما میتوانیم با اتحاد همدلی و بصیرت امروز انتخاباتی را خلق کنیم که زبان زد خاص و عام باشد.

, .,

 

,

امام‌جمعه قوچان مطرح کرد:

,

دشمن به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به انتخابات ریاست جمهوری است

, دشمن به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به انتخابات ریاست جمهوری است,

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان اظهار کرد: امام راحل همیشه دغدغه نظام جمهوری اسلامی ایران را داشتند و نکات ارزنده‌ای را در وصیت‌نامه خود بیان نمودند که برای امروز جامعه ارزشمند است.

, .,

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) درباره انتخاب رئیس‌جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، بیان کرد: امام و رهبری بارها مردم را به حضور پرشور و حداکثری و انتخاب اصلح در عرصه انتخابات دعوت کرده‌اند پس حضور در پای صندوق‌های رأی تیری به قلب دشمن خواهد بود.

, .,

امام‌جمعه قوچان بابیان قسمت دیگری از وصیت‌نامه امام رحل و تأکیدات بنیان‌گذار انقلاب اسلامی درباره شورای نگهبان، تصریح کرد: شورای نگهبان حافظ انقلاب اسلامی و نگهبان آن است اما کسانی با وارد نمودن هجمه به این نهاد مقدس انتظار کار دیگری از آن دارد درصورتی‌که امام(ره) فرمودند که شورای نگهبان نباید تحت تأثیر جریانات قرار بگیرد.

, .,

هراتی مطلق تأکید کرد: امروز دشمن با تمام قوا به صحنه آمده تا مردم را نسبت به انتخابات ریاست جمهوری بدبین کند اما مردم بار دیگر حضور باشکوهی در این برهه زمانی خواهند داشت.

, .,

وی یادآور شد: مردم باید فردی اصلح را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند زیرا 4 سال وظیفه سیاست‌گذاری و رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی آن‌ها را بر عهده خواهد داشت.

, .,

خطیب جمعه قوچان با توصیه به هواداران و داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: باید همه اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و داوطلبان نیز به‌منظور اثبات خود دیگران را نفی نکرده و تهمت و افترا به یکدیگر نزنند.

,

 

,

امام جمعه کاشمر:

,

بصیرت و آگاهی ملت ایران در انتخاب اصلح بسیار حائز اهمیت است

, بصیرت و آگاهی ملت ایران در انتخاب اصلح بسیار حائز اهمیت است,

حجت‌الاسلام سید محمدکاظم طباطبایی، امام جمعه کاشمر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان اظهار داشت: انتخابات علاوه بر مسئله سیاسی یک مسئله اعتقادی است که اگر در آن کوتاهی کنیم مطمئناً آسیب‌هایی مواجه ما خواهد شد.

, .,

وی با بیان اینکه انتخابات پیش رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر کوتاهی کنیم این تکلیف فوت شده را نمی‌توانیم جبران کنیم، خاطرنشان کرد: نفس حضور در پای صندوق‌های رأی در موارد زیادی مورد تأکید قرار گرفته است و حضور در پای صندوق نیز با حضور در جبهه مقاومت و مواجه با دشمن است.

, . ,

امام جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه تأثیر حضور در پای صندوق‌های رأی از گلوله‌ها بیشتر است، تصریح کرد: بصیرت و آگاهی ملت در انتخاب اصلح بسیار حائز اهمیت است و شاخصه‌هایی که مقام معظم رهبری نظیر مدیر، شجاع، ولایت‌مدار نه غرب مدار، نه نجومی مدار، نه خیانت مدار و... تأکید فرمودند باید مدنظر قرار گیرد.

, . ,

وی با بیان اینکه مردم اگر در حضور در انتخابات و انتخاب اصلح کوتاهی کردند دیگر نباید خدا و بنده خدا را ملامت کنند، اذعان کرد: مردم باید برای یاری ملت امام زمان به پا خیزند و در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند تا سرنوشت کشور با یک انتخاب خوب تغییر کند.

, .,

طباطبایی ضمن تسلیت فرارسیدن ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد: امام متعلق به ایران نیست بلکه به تمام دنیا تعلق دارد و مقاومت و ایستادگی در برابر ظالمان و زورگویان از شاخص‌های امام بود.

, .,

وی با تأکید بر اینکه مقاومت مردم غزه و فلسطین از جنس وعده‌هایی است که خداوند به افراد صالح خود داده است، تشریح کرد: وعده‌های الهی است که باعث تقویت جبهه مقاومت می‌شود.

, .,

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه امام هدیه خدا برای محرومان و مظلومان بود، تأکید کرد: امام بعد قیام ۱۵ خرداد و آن کشتار فجیع که توسط رژیم ستم‌شاهی رخ داد فرمودند که من برای همیشه ۱۵ خرداد را برای عمومی اعلام می‌کنم.

, .,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه